آیا ارزش خوردن گوشت را ندارد؟


آیا ارزش خوردن گوشت را ندارد؟

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. این مربوط به مصرف گوشت است. بسیاری در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای تند و بسیار قاطع می کنند ، در حالی که دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی از مردم از شنیدن اخبار ضد و نقیض در مورد خوردن یا نخوردن گوشت گیج و گیج می شوند. در این مقاله ، از وب سایت رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، قصد داریم در مورد چگونگی انجام و نحوه خوردن گوشت بحث کنیم.

دقیقاً جواب چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای سلامت انسان مفید است و از اختلالات خوردن جلوگیری می کند؟

در این دسته ما یک مرور کلی خواهیم داشت. برای پاسخ به این س ،ال ، به دلایل مختلف به بررسی آثار مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان می پردازیم. یک نکته مهم که باید به آن توجه شود این است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، محصولات جانبی ، مغز ، سایر اندام های داخلی ، مرغ ، مرغ ، سایر پرندگان و انواع ماهی های دریایی است. شامل می شود:

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. ما باید به وضوح متوجه شویم منظور ما از چه نوع گوشتی است.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی متداول هستند ، اما ویژگی هایی در انواع آنها وجود دارد که می تواند از نظر ارزش غذایی متفاوت باشد. و حتی در برخی موارد مضر است ، در برخی موارد مفید و مثبت است. مراقب سلامت انسان باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید تا ببینید آیا این گروه های غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی متناظر ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است. همچنین در بدن انسان بسیار خوب استفاده می شود ، به این معنی که درصد زیادی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها استفاده می شود.

این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری پروتئین ها در بدن تولید نمی شوند ، بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. بنابراین آنها باید با غذا مصرف شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند ؛ آنها در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول محافظت از بدن در برابر باکتری ها) ، ترشح اندام های داخلی موثر هستند. به

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تولید پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند و بعد از آب ، سلولی ترین ماده ساختمانی پروتئین ها هستند و گوشت منبع غنی پروتئین با کیفیت تغذیه بالا است. بنابراین می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و در صورت مصرف به میزان مناسب ، می تواند بیشتر نیازهای انسانی به این ویتامین را برآورده کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. یکی از مشکلات اصلی افرادی که امروزه در شهرهای بزرگ صنعتی زندگی می کنند مشکلات عصبی ناشی از این صنعت است – اختلالات روانی ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت و آرامش روانی افراد کمک کند می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و سلامت انسان باشد. -بودن.

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (گوشت منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

مقدار خوب آهن یکی دیگر از مواد مغذی بسیار خوب در گوشت آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. گوشت آهن بیشتری نسبت به منابع گیاهی آهن جذب می کند ، در پیشگیری از کم خونی م effectiveثر است و مقاومت بدن را حفظ می کند.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند ، که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. همچنین در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ جنسی نوجوانان ، سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی ، نوعی گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواصی که برای مرغ قرمز ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید است که برای سلامتی انسان بسیار مهم است. ز پیشگیری از ادرار تاثیر می گذارد

علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است ، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر شدیدی بر حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی اجازه نمی دهند. گوشت قرمز ، مانند مرغ بدون چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این سوال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله باشد. ما در چند سطر بالا اشاره کردیم که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون موثر است ، اما در اینجا عکس آن گفته می شود.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر این بیماری محافظت می کند. خسارت.

لازم به ذکر است که گوشت قرمز مقداری چربی در فیبرهای عضلانی دارد که با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای جلوگیری از آسیب رساندن به اسیدهای چرب موجود در آن از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت استفاده کنید. چربی های گوشتی شامل گوشت گوسفندی یا گوشت گاو ، پوست مرغ و همچنین چربی های جداگانه مرغ. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و “افزایش چربی های خون ناخواسته” پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است.

یک واقعیت مهم دیگر این است که مصرف بیش از حد گوشت در خون باعث افزایش اسید اوریک ، ایجاد نقرس در انسان می شود ، که در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از پروتئین حیوانی um استفاده بیش از حد از منابع مانند پروتئین حیوانی باعث دفع کلسیم اضافی از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت فرد ممکن است افشا شود عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتاً از طریق کلیه ها به شکل ادرار دفع می شود. ادرار یک ماده زائد و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای دفع آن باید از آب زیادی استفاده کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی ، از جمله گوشت ، می تواند تولید ادرار را در بدن افزایش دهد.

نکته ای که امروزه به شدت به تغذیه متکی است. حفظ “رعایت” ، “تعادل” و “تنوع” رژیم است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای افراد را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز مهم است ، خوردن زیاد توصیه نمی شود. تنوع اسب های رژیمی یکی از عواملی است که جذب و متابولیسم غذا را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه باید توجه داشت که در برخی از غذاها می توانیم غذاهای دیگر را جایگزین گوشت قرمز کنیم که دارای ارزش غذایی گوشت قرمز هستند و همچنین برخی از مضرات گوشت قرمز را ندارند. به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دو بار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. لبنیات یک غذای سالم است که گاهی اوقات می توانیم از آن به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

لوبیا یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی هستند ، یا اسیدهای چرب قرمز مغزهای ضروری (آجیل) هستند که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند. البته اگر لوبیا یا آجیل با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا همراه با حبوبات و آجیل مصرف شود ، می تواند به اندازه گوشت پروتئین داشته باشد. البته باید توجه داشت که گوشت حاوی آهن و ویتامین B12 در لوبیا نیست.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش تغذیه ای مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود ترکیباتی در این دسته سرشار از اسیدهای چرب است. نباید به مقدار زیاد مصرف شود ، و مصرف زیاد پروتئین حیوانی به هیچ وجه مجاز نیست.

چه کار کنیم و چه نخوریم گوشت متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اولیه تغذیه مقدار غذا و.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و جوش شیرین

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید