آیا باید بدون گلوتن مصرف کرد؟ – آگاهی از تغذیه



بدون گلوتن یا بدون گلوتنبودن؟ این س …ال است … (که ما به آن پاسخ می دهیم).

به عنوان متخصصین تغذیه ثبت شده ، مشتریان ما اغلب از ما می پرسند که آیا باید از رژیم غذایی بدون گلوتن استفاده کنند و اگر چنین است ، چگونه.

این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید (یا نباید) رژیم بدون گلوتن را امتحان کنید. و اگر این راه درستی است ، ما لیستی از مواد اولیه و غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید ، مانند برخی جایگزین های بدون گلوتن ، ارائه کرده ایم.

اول از همه .. گلوتن چیست؟

گلوتن نام رایج گندم ، جو ، چاودار / گندم / چاودار است – تریتیکاله.

گلوتن به غذا کمک می کند تا تخم مرغ خود را حفظ کرده و به عنوان چسبی که غذا را در کنار هم نگه می دارد ، عمل کند ، حتی برخی از موارد غیر منتظره ای که در زیر مورد بحث قرار می گیرد.

برای روشن شدن این نکته ، بیایید از نمونه کلاسیک نان استفاده کنیم.

گلوتن ساختار نان و ساختار را فراهم می کند. این یک چسب است که خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد (به خمیر پیتزای خام فکر کنید).

محصولات بدون گلوتن حاوی سایر مواد غلیظ کننده هستند ، مانند صمغ زانتان ، گوار ، برای حفظ ساختار. بدون این جایگزینی ها ، غذا به سادگی خرد می شود. بیایید با 3 موقعیت شروع کنیم که در آنها GF کاملاً تضمین شده است.

3 دلیل برای عدم استفاده از گلوتن

  1. در صورت تشخیص بیماری سلیاک

در افراد مبتلا به این بیماری خود ایمنی ، مقدار کمی گلوتن در سیستم ایمنی باعث حمله به روده کوچک می شود و آسیب های زیادی را به دنبال دارد. در طول زمان اضافی ، روده کوچک توانایی خود را در جذب مواد مغذی حیاتی از دست می دهد ، که می تواند منجر به کمبودهای تغذیه ای جدی شود.

به عنوان مثال ، اگر دستگاه گوارش قادر به جذب آهن نباشد ، فرد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است دچار کم خونی فقر آهن یا خستگی شود.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری سلیاک عوارض جانبی ناخواسته ای مانند اسهال ، کاهش وزن ناخواسته ، نفخ ، یبوست و گاز دارند.

رژیم غذایی سخت و بدون گلوتن درمان بیماری سلیاک است.

2. مشکوک به حساسیت به گلوتن هستید

اگر بعد از یک وعده غذایی غنی از گلوتن ، نفخ ، اضطراب ، گاز و / یا یبوست کمتر اما قابل توجهی دارید ، ممکن است حساس باشید.

بهترین راه شناختن. جنایتکار مشکوک را بردارید. حذف گلوتن به مدت 6 هفته و آزمایش آن به شما آسیب نمی رساند.

با این حال ، رژیم غذایی بدون گلوتن نباید جایگزین تشخیص شود.

3. آیا درماتیت تبخال دارید؟

درماتیت هرپتی فرم یک نوع بیماری سلیاک است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به جای روده کوچک به پوست حمله کند.

به دلیل عدم تحمل گلوتن ، خود را به صورت بثورات مزمن ، خارش دار ، برآمدگی و حتی دردناک نشان می دهد.

پس از تشخیص ، رعایت رژیم بدون گلوتن ممکن است کمک کننده باشد.

در مورد Hashiomotos یا سلامت تیروئید.

به سختی می توان گفت که آیا رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند درمانی برای بیماری تیروئید باشد یا خیر. برخی از مطالعات کوچک (مانند این) نشان می دهند ، اما ممکن است ثابت نکنند که رژیم غذایی بدون گلوتن برای زنان مبتلا به بیماری خود ایمنی تیروئید مفید است.

اگر واقعاً به گلوتن حساس هستید ، می تواند باعث التهاب در مخاط روده شده و جذب داروهای تیروئید را کاهش دهد.

همچنین برخی نظریه ها در مورد اینکه چگونه غذای بدون گلوتن می تواند واکنش التهابی کمتری ایجاد کند ، التهاب تیروئید را کاهش می دهد.

به مشتریان چه بگویم؟ کاهش گلوتن می تواند به کاهش این التهاب کمک کند ، مانند سایر تغییرات رژیم غذایی. حذف کامل گلوتن در 6-8 هفته به اندازه یک بار ارزش دارد و به شما آسیبی نمی رساند.

من برخی از مشتریان را دیده ام که با رژیم بدون گلوتن موفقیت های زیادی کسب کرده اند ، اما آنها عموماً به رژیم غذایی سالم و ضد التهابی روده (یعنی کم قند ، فیبر زیاد ، غنی از امگا 3) متعهد هستند. ):

هنگام پیروی از رژیم حذف ، می توانید با یک متخصص تغذیه ثبت نام شده برای جلوگیری از کمبودها و برچسب گذاری دقیق غذا همکاری کنید.

دلایل پرهیز از گلوتن

  1. کاهش وزن

جایگزین بدون گلوتن به طور خودکار به این معنا نیست که سالم تر از نسخه اصلی است.

این بدان معنی است که تغییر از Ritz Crackers به ​​نسخه GF به تنهایی تغییری ایجاد نمی کند مگر اینکه سایر بخشهای رژیم غذایی شما تغییر کندبه

این مناطق دیگر: وعده ها ، نسبت درشت مغذی ها (پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و چربی ها) ، زمان مصرف مواد مغذی ، کیفیت غذا و غیره.

برای مشاوره اولیه با یکی از متخصصان تغذیه رزرو کنید. ما می توانیم رژیم غذایی یا خاطرات تغذیه ای شما را مرور کنیم تا به شما کمک کند بفهمید برای رسیدن به هدف کاهش وزن در کجا باید تغییر ایجاد کنید ، آیا گلوتن می خورید یا نه.

2. سالم تر باشید

باز هم ، بدون گلوتن برای برابری سلامتی (در صورت عدم ابتلا به بیماری سلیاک).

بدون قهوه ای گلوتن ، می توانید آن را با مقدار زیادی شکر و چربی اشباع شده به میزان سنتی پر کنید ، مهم نیست بسته بندی آن چقدر لوکس و زیبا باشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک رژیم غذایی سالم و متعادل را شامل می شود یا خیر ، به اجزای کلی آن نگاه کنید: اجزای غذا.

3. خودارزیابی

آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص بیماری سلیاک بستگی به یافتن آنتی بادی گلوتن در خون شما دارد. در صورت اجتناب از گلوتن ، آنتی بادی ها ممکن است در آزمایش خون شما ظاهر نشوند ، که می تواند نتیجه منفی کاذب را به همراه داشته باشد.

چرا این یک مشکل است؟ اگر فرض کنید که بیماری سلیاک واقعاً فقط برای حساسیت است ، “لغزش” های کوچک می تواند باعث آسیب طولانی مدت به روده شما شود و منجر به مشکلات بعدی مانند اختلالات خود ایمنی ، خستگی شدید ، ناباروری و حتی مشکلات عصبی شود.

افراد مبتلا به بیماری نوع C نیز باید با پزشک خود برای نظارت بر علائم این مشکلات همکاری کنند. بنابراین ، ابتدا با آزمایش خون آشنا شوید ، سپس تصمیم آگاهانه بگیرید

ترکیبات حاوی گلوتن

به دنبال کلمات موجود در برچسب مواد غذایی باشید گندم ، جو و چاوداربه

اجزای کمتر رایج برای جستجو عبارتند از: جامد ، مالت / سرکه مالت / شربت مالت / عصاره مالت ، بلغور جو دوسر یا سبوس جو دوسر ، مخمر آبجو ، تحریک شده (با نام مستعار فاررو) ، آرد گراهام ، بلغور و آرد گندم هیدرولیز شده.

گلوتن معمولاً در محصولاتی مانند…

  1. آبجو ، آبجو ، لیگرز
  2. نان ها
  3. آبگوشت ، سوپ ، پایه های سوپ
  4. غلات
  5. بیسکویت و کراکر
  6. مقداری شکلات ، تعدادی شکلات ، شیرینی
  7. قهوه ها و چای های معطر
  8. تقلید از بیکن ، تقلید از غذاهای دریایی
  9. دارو (با داروساز خود مشورت کنید)
  10. ماکارونی:
  11. غذای فراوری شده
  12. سس سالاد
  13. سوسیس ، هات داگ ، گوشت شیرینی
  14. سس ، ماریناد ، آب میوه
  15. ادویه ها
  16. من بید هستم

اگر بسیار حساس هستید ، مرغ های تغذیه شده با علف را که روی علف پرورش یافته اند انتخاب کنید ، زیرا شیوه های سنتی کشاورزی از دام های آنها تغذیه می کند.

من می دانم که این ترسناک به نظر می رسد ، اما خبر خوب این است که تقریباً همه این غذاها جایگزین فاقد گلوتن دارند (یعنی پیتزای بدون گلوتن یا گل کلم ، اسیدهای آمینه نارگیل به جای سس سویا ، نان ذرت به جای آرد …)

و فراوانی کربوهیدراتهای GF طبیعی را فراموش نکنید. سیب زمینی ، کدو تنبل ، برنج و محصولات برنج ، کینوا ، محصولات ذرت و ذرت ، لوبیا ، عدس ، نخود فرنگی ، میوه ها ، سبزیجات ، کینوا … فقط به ذکر چند مورد.

مارک های مورد علاقه من بدون گلوتن.

ماکارونی Banza Chickpea جایگزینی است که پروتئین و فیبر بیشتری نسبت به ماکارونی سنتی یا سنتی GF دارد. برد – برد: آن را در سالاد ماکارونی وگان تایلندی امتحان کنید.

Kodiak Cakes یک فنجان نان پنکیک / مخلوط وافل بدون پروتئین بالا ارائه می دهد.

KIND دارای دانه های دانه ای گردو و دانه های پف کرده (برنج قهوه ای ، کینوا ، آمارانت و ارزن) است ، بنابراین آنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند.

مارک های دیگری که در طیف گسترده ای از محصولات می بینم عبارتند از: Simple Mills ، Enjoy Life Foods ، Hippeas ، MadeGood ، Sweet ، Lorens و Udis.

آیا به نظر شما این مقاله مفید است؟ آن (یا نسخه صوتی) را با یک دوست علاقمند به گلوتن یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتماً از ما در @nutrition.awareness در اینستاگرام نام ببرید.

کیت ریچاردسون متخصص تغذیه در اورلاندو فلوریدا است. او در تمرینات خصوصی ، آگاهی از تغذیه ، شریک است ، جایی که به متخصصان تغذیه ناامید یویو کمک می کند تا با استفاده از غذا به اهداف سلامتی خود برسند. در 1 منطقه او مجری مشترک پادکست آگاهی از تغذیه است.



دیدگاهتان را بنویسید