آیا برای پرهیز از خوردن غذا نمی خورید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر به معنی پرخوری باشد؟

اگر شما هم مانند من بیش از 60 سال دارید ، در نسلی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده است که باید بشقاب خود را تمیز کنید زیرا کودکان در چین یا آپالاچیا یا بیافرا از گرسنگی گرسنه هستند.

این امکان وجود دارد که والدین شما یا سایر بزرگسالان با عضویت در به اصطلاح باشگاه تمیز بشقاب شما را مجبور به “خوردن” کنند. به دلایلی نامعلوم به آنها گفته شد که اگر همه چیز را که به شما داده شده نخورید واقعاً گرسنه خواهید بود.

مشکل این است که بسیاری از ما در بیش از 60 سال هنوز نیم قرن بعد آن اسطوره را با خود حمل می کنیم. ما در مورد “هدر دادن” غذا ، یعنی نخوردن همه چیز در بشقاب خود ، گاهی مجبور به دور ریختن غذا احساس گناه می کنیم.

من طرفدار هدر دادن هر چیزی نیستم ، اما قرار دادن آن در بدن بعد از خوردن کافی ، در واقع بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن غذا ، بدن خود را با سطل زباله جایگزین می کنید.

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای حفظ وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت احتیاج دارید سیگنال های گرسنگی را به شما می دهد ، سپس پیامی به مغز شما می گوید که به اندازه کافی کافی است. اگر به این سیگنال های بدن گوش دهید ، غذای اضافی نخورید و وزن سالم خود را حفظ کنید.

اما اکثر ما اینطور نیستیم. ما به هر دلیلی به جز گرسنگی غذا می خوریم ، وقتی بدن ما کمی سیر است ، غذا را متوقف نمی کنیم.

بیشتر دلایل مراجعه کنندگان من به این دلیل که وقتی بدنشان پر است غذا را متوقف نمی کنند این است که آنها فکر می کنند هدر دادن غذا اشتباه است. آنها توسط والدین خود به آنها آموزش داده شد.

این استدلال نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید ، احساس خوبی دارید. با این حال ، به دلیل برخی از برنامه هایی که سرپرستان شما در سنین پایین انجام داده اند ، ممکن است احساس کنید مجبور هستید که غذای مورد نیاز بدن خود را ادامه دهید. همه اینها به این دلیل است که فکر می کنید گذاشتن آن در سطل زباله اشتباه است.

فرض کنید شما این توصیه را دنبال می کنید. شما همچنان به خوردن تمام غذاهای موجود در بشقاب خود ادامه می دهید و بدن شما کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس سیری می کنید. اوه ، اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن اضافه می کنید و خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و تعدادی دیگر از بیماری های مرتبط با چاقی را افزایش می دهید.

حالا به این فکر کنید که در این سناریو واقعا چه چیزی اشتباه است. آیا غذای مورد نیاز بدن خود را کنار می گذارید یا به سلامتی شما آسیب می رسانید؟

این یک سوال پیچیده نیست. پاسخ ساده است.

اما آن بچه های گرسنه فقیر چطور؟ آیا آنها موجودی شما را دریافت نخواهند کرد؟ با خوردن این غذاهای اضافی ، به کسی کمک نمی کنید. و خودتو اذیت کردی

اکثر رستوران های ایالات متحده بخش های مسخره ای بزرگ ارائه می دهند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، با پرداخت مستقیم صورتحساب غذای مردم ، مردم مجبور می شوند غذای بیشتری بخورند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ احساس سیری می کنید و به مرور زمان اندازه دور کمر خود را افزایش می دهید.

زمان هایی پیش می آید که مجبور می شوید مقداری غذا را هدر دهید. با آن آشتی کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از ادامه خوردن در زمان سیری بدن است.

برای برخی از ما ، تغییر باورهای خود در مورد ضایعات غذایی دشوار است. ما این دیدگاه را حتی بدون س questionال در بیشتر زندگی خود داریم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را از دست بدهید و آنها را دور نگه دارید ، من شما را تشویق می کنم که در باورهایی که در کودکی در شما ایجاد شده بود تجدید نظر کنید. آنها در آن زمان بی معنی بودند و اکنون بی معنا هستند.

بنابراین چگونه می توان از “هدر دادن” غذا جلوگیری کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد.

غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.

وقتی سیر شدید غذا را کنار بگذارید

اگر در رستوران هستید ، وقتی سیر شدید غذا را کنار بگذارید و بقیه را به خانه ببرید. بیشتر بقیه روز بعد عالی است. برخی افراد قبل از غذا نیمی از غذای خود را بسته بندی می کنند تا وسوسه برآورد بیش از حد آن را نداشته باشند.

غذای باقیمانده را به کسی در خیابان بدهید

اگر در شهر سفر می کنید و یخچال ندارید ، باز هم می توانید باقی مانده غذا را بسته بندی کرده و به کسی که در خیابان گرسنه است ، بدهید.

فکر:

دفعه بعد ، وقتی احساس کردید به جای هدر دادن غذا به خوردن ادامه می دهید ، به خود بگویید: … »

آیا زیاد غذا می خورید تا از هدر دادن غذا جلوگیری کنید؟ چه پیامهایی از دوران کودکی شما هنوز بر اسب تغذیه کننده 60 ساله شما تأثیر می گذارد؟ لطفاً هرگونه استراتژی را که به شما در جلوگیری از اشباع بیش از حد کمک کرده است ، به اشتراک بگذارید.