آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را کاهش دهد؟


چگونه رژیم بگیریم؟ PCOS: تاثیر می گذارد؟

سطح انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بالاتر از حد معمول است. انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به سلولهای بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

اگر بدن انسولین کافی تولید نکند ، سطح قند خون افزایش می یابد. این نیز در صورت مقاومت به انسولین اتفاق می افتد ، به این معنی که نمی توانید از انسولین تولید شده به طور موثر استفاده کنید.

اگر بدن انسان به انسولین مقاوم شود ، بدن مجبور است سطح بالایی از انسولین را فشار دهد تا سطح قند خون عادی شود. سطوح بالای انسولین می تواند باعث تخمدان ها برای تولید آندروژن های بیشتری مانند تستوسترون شود.

مقاومت به انسولین ممکن است به دلیل شاخص توده بدنی اضافه وزن (اضافه وزن) باشد. رژیم غذایی غنی از کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نشاسته و شکر می تواند باعث مقاومت به انسولین و در نتیجه کاهش وزن شود.

چه غذاهایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنم؟

غذاهای غنی از فیبر ممکن است در کند کردن هضم ، کاهش قند خون و کنترل مقاومت به انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید باشد.

گزینه های عالی برای غذاهای حاوی فیبر بالا عبارتند از:

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات شامل هویج قرمز و آروگولا

فلفل سبز و قرمز

لوبیا و عدس

بادام ها

انواع مختلف توت

سیب زمینی های شیرین

کدو تنبل

منابع پروتئینی بدون چربی مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر ندارند ، اما برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مناسب است زیرا احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کنند.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز می توانند مفید باشند. همانطور که در زیر ذکر شد.

گوجه فرنگیها

کلم

اس فناج:

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه هایی مانند زغال اخته و توت فرنگی

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین است

دیدگاهتان را بنویسید