آیا سانچوک کتو دوستانه است؟ نه بون لطفا


سانچوک سرشار از آهن، ویتامین B1 و پتاسیم است و فواید سلامتی بی‌شماری دارد. آیا سانچوک کتو دوستانه است؟ آیا افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند باید این را بخورند؟ این پست بر اساس ارزش غذایی این سبزی ریشه ای به این سوالات پاسخ خواهد داد.

سانچوک چیست؟

سانچوک که به آن آرتیشو اورشلیم یا سانروت نیز می‌گویند، گونه‌ای از آفتابگردان است. بومی آمریکای شمالی مرکزی است. سانچوک برای غده آن که به عنوان ریشه گیاهی استفاده می شود، کشت می شود.

از نظر ظاهری تا حدودی شبیه زنجبیل است. آرامش بخش، طعم سانچوک شیرین است. خوردن آن ترد است و قوام تربچه مانندی به شما می دهد. زنجبیل، برعکس، طعم فلفلی به شما می دهد.

در تولید مواد غذایی، لوله های سانچوک به عنوان فیبر رژیمی استفاده می شود. می توانید آنها را مانند سیب زمینی بپزید یا بپزید. برخی افراد نیز از آن در سالاد استفاده می کنند و خام می خورند. چندین دستور پخت محبوب سانچوک در اینترنت موجود است، مانند سانچوک برشته، سانچوک خرد شده و کنگر فرنگی برشته شده اورشلیم با فتا.

اطلاعات تغذیه ای سانچوک

۱۰۰ گرم سانچوک ۷۳ کالری به شما می دهد. علاوه بر این، شما ۱۷.۴۴ گرم کربوهیدرات کل دریافت می کنید که ۱.۶ گرم کربوهیدرات از فیبر رژیمی تامین می شود. بنابراین، شما ۱۵.۸۴ گرم کربوهیدرات خالص دریافت می کنید.

سانچوک همچنین ۲ گرم پروتئین و ۰.۰۱ گرم چربی به شما می دهد. علاوه بر این، ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، نیاسین، فلوت B9 و ویتامین C دریافت می کنید.

آیا می توانید سانچوک را روی کتو بخورید؟

آیا سانچوک کتو دوستانه است؟ بدون شک، سانچوک فواید متعددی برای سلامتی دارد، اما شما نمی توانید آن را در رژیم کتو مصرف کنید. کربوهیدرات بالایی دارد و چربی و پروتئین کمی دارد. ۱۰۰ گرم سانچوک به شما ۱۵.۸۴ گرم کربوهیدرات خالص می دهد.

جایگزین های کتو برای سانچوک

چنین جایگزین کتو دوستانه ای برای سانچوک وجود ندارد. با این حال، می توانید سبزیجات کتو پسند زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کرفس = کربوهیدرات خالص: ۲.۶ گرم در هر ۱۰۰ گرم از سرو

گوجه فرنگی = کربوهیدرات خالص: ۲ تا ۳ گرم در هر ۱۰۰ گرم از سرو

قارچ = کربوهیدرات خالص: ۲.۲ گرم در هر ۱۰۰ گرم



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر