آیا عادات غذایی شما نیاز به بهبود دارد؟


زمان خواندن. 4: دقیقه

وقتی صحبت از غذا خوردن می شود ، بسیاری از مردم چرخ دستی را جلوی اسب می گذارند. به عبارت دیگر ، آنها قبل از مراقبت از نحوه غذا خوردن خود ، بر آنچه می خورند تمرکز می کنند. استفاده از قیاس دیگر مانند تصمیم گیری در مورد مبلمان قبل از ساخت خانه است.

این الگویی است که بارها و بارها می بینم. برخی بر بهبود رژیم غذایی خود تمرکز دارند زیرا می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا قند خون هستند ، اما معلوم می شود که در طول رژیم یوگا از وعده های غذایی خود صرف نظر می کنند ، بی احتیاطی می کنند یا تعطیل می شوند.

به جایی برسید که غذای خود را دوست دارید ، اما شما را نیز به عقب باز می گرداند. از نظر برآوردن نیازهای بدن به سوخت و نیاز بدن ، به تمرکز کمتری نیاز دارد ، چه بیشتر ، چگونه. در فرهنگ رژیم غذایی امروز ، این ممکن است بی اساس به نظر برسد ، اما یادگیری گوش دادن و اعتماد به خرد بدن در مورد نیازهای بدن ، که در واقع شهودی است. خوشبختانه سه راه عالی برای کمک به شما در بهبود ارتباط با غذا وجود دارد: قدرت خوردن ، تغذیه بصری و خوردن دقیق.

شایستگی خوردن

درست غذا خوردن حاصل تغذیه متخصص تغذیه ثبت شده الین ساتر ، RD ، MS ، LCSW است. او “اسرار تغذیه یک خانواده سالم” را توصیف می کند. چگونه غذا بخوریم ، چگونه غذای خوب پرورش دهیم ، چگونه غذا بخوریم و چگونه در وب سایت او وقتی چند سال پیش با ساتر مصاحبه کردم ، از او خواستم به بزرگترین تصور غلط مردم در مورد توانایی غذا خوردن اشاره کند. وی گفت: “این در مورد درست غذا خوردن ، پرهیز از غذای اشتباه است.” “آنها بلافاصله وارد” غذای خوب ، غذای بد “می شوند.

مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو ، ساتر دارای سلسله مراتب نیازهای غذایی است. وی گفت: “این مشکل برای افرادی است که با ناامنی غذایی زندگی می کنند ، برای کسانی که به طور مزمن رژیم کاهش وزن دارند.” او گفت که وقتی کسی فرصت خوردن کافی را دارد ، می تواند سلسله مراتب را بالا ببرد تا مطمئن شود غذای خوب کافی دارد. “شما باید بتوانید بر اساس آن نیازهای خود را تأمین کنید. وقتی غذای کافی برای لذت بردن از خود داشته باشید: بتوانید غذای مورد نیاز خود را تأمین کنید ، در برنامه ریزی آینده بهتر عمل خواهید کرد. ” بنابراین بازی شکار ، مانند شکار ، می تواند برای همه چیز راحت یا در دسترس باشد.

“هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند ، معمولاً به نوعی انتخابی می شوند. او گفت: “در نهایت ، آنها به جایی می رسند که به غذاهای ناآشنا علاقه مند می شوند.” این به ایجاد رژیم غذایی متنوع و مغذی کمک می کند. در نتیجه ، تحقیقات نشان می دهد که افراد واجد شرایط رژیم غذایی بهتری دارند ، تا حدی به این دلیل که آنها شما را مجبور به خوردن میوه و سبزیجات نمی کنند و به آنها لذت می دهند. “مردم غذای مغذی می خورند زیرا از آن لذت می برند ، نه به این دلیل که مجبور هستند. اساس حق غذا خوردن این است که از خوردن لذت می برید ، احساس بهتری نسبت به آن دارید. “

غذای شهودی

خوردن بصری در دهه 1980 شکل گرفت و در سال 1995 معرفی شد هنگامی که متخصصان تغذیه Evelyn Tribol ، MS ، RD و Elyse Resch ، MS ، RDN ، اولین ویرایش کتاب خود ، تغذیه بصری را منتشر کردند. آنها یک کتاب کار همراه در سال 2017 منتشر کردند ، امسال خوردن بصری هر روز با 365 حکمت تند ، یک عرشه کارت غذاخوری بصری The Intuitive Eating Journal.

10 اصل تغذیه بصری وجود دارد که شامل ترک رژیم ، احترام به گرسنگی ، احترام به سیری ، آشتی با غذا ، رضایت و احترام به بدن است. تحقیقات نشان داده است که مصرف کنندگان بصری از رفاه روانی بهتری برخوردارند و به احتمال زیاد درگیر عادات ارتقاء دهنده سلامتی می شوندبه آنها تصویر بدنی بهتری دارند ؛ کمتر احتمال دارد دچار اختلال خوردن شوند.

در مورد مدل واجد شرایط بودن ساتر ، بسیاری از مردم سعی می کنند خوردن بصری را به “رژیم غذایی ارضا کننده گرسنگی” مبتنی بر قوانین تبدیل کنند. اگرچه تغذیه بصری شامل یادگیری مقابله با علائم – احترام – گرسنگی و سیری است ، اما به شما کمک می کند تا خود را تغذیه کرده و از غذای خود راضی باشید. بله ، غذا بخشی از خوردن بصری است ، اما Tribole و Resch سرانجام اصل “به سلامتی خود با غذای نرم احترام بگذارید” را حفظ می کند ، زیرا صادقانه بگویم ، بسیاری از مردم در حال حاضر وسواس غذا را دارند و باید بر تجدید نظر در مورد نحوه اعتماد آنها به بدن تمرکز کنند. ، اولین.

ظرافت چیست؟ «غذایی را انتخاب کنید که به سلامت و طعم شما احترام بگذارد در حالی که به شما روحیه خوبی می دهدبه یاد داشته باشید که برای سالم ماندن نیازی به رژیم غذایی کامل ندارید. شما به طور ناگهانی کمبود مواد مغذی نخواهید داشت و از یک میان وعده ، یک وعده غذایی یا یک روز وزن خود را افزایش نمی دهید. آنچه مهم است این است که به طور مداوم در طول زمان می خورید ، مهم پیشرفت است نه کمال. ”

غذای معقول

فکر کردن به خوردن غذای معقول ، اجزای قدرت تغذیه و خوردن بصری است ، اما به عنوان یک تمرین مستقل ، غذا خوردن با احتیاط بیشتر مبهم است. اصطلاح “معقول بخورید” اغلب حذف می شود ، اما تفاسیر آن بسیار متفاوت است. مرکز تغذیه منطقی (TCME) ، که منابع غنی ارائه می دهد ، تغذیه ذهنی تعریف می کند:

  • به خود اجازه دهید از فرصتهای مثبت و تغذیه ای موجود از طریق انتخاب غذا و پخت مطلع شوید احترام به خرد درونی شما
  • از تمام حواس خود استفاده کنید با انتخاب خوردن غذاهایی که “شما را سیر می کند” و بدن شما را تغذیه می کندبه
  • پذیرش بازخورد غذایی (مانند ، دوست نداشتن یا خنثی) بدون قضاوت.
  • از علائم گرسنگی جسمی آگاه باشید: سیری تصمیمات خود را برای شروع یا پایان غذا راهنمایی کنید.

متأسفانه ، هم از حق غذا خوردن و هم از رژیم غذایی بصری ، بسیاری از مردم سعی می کنند رژیم غذایی دقیق را رعایت کنند ، و حتی توسط برخی از شرکت های رژیم غذایی ، از جمله Weat Watchers تعیین شده است. در حقیقت ، بسیاری از تحقیقات در مورد تغذیه دقیق متأسفانه بر کاهش وزن متمرکز شده است ، که با روحیه تفکر خلاف است. اگر می خواهید نحوه غذا خوردن را با دقت بیاموزید ، من کتابهای “بخور آنچه را که دوست داری ، عاشق آنچه می خوری” نوشته میشل می ، MD ، و Andrea Lieberstein “تغذیه” ، MPH ، RDN توصیه می کنم.

این پست حاوی پیوندهای وابسته به آمازون است. من به عنوان همکار آمازون خریدهای با کیفیتی انجام می دهم.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران است که در شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می کند. ابرقدرت های او عبارتند از: نقض افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان برای احساس بهتر در بدن خود انتخاب غذایی که لذت ، غذا و سلامتی را فراهم می کند.

چاپ این پست: چاپ این پست:

دیدگاهتان را بنویسید