آیا موز چاق می کند یا لاغر می شود؟ ||: آیا موز چاق می کند یا لاغر می شود؟


با افرادی که به رژیم غذایی خود اهمیت می دهند آشنا شوید موز باعث چاق شدن یا کاهش وزن می شودبه افرادی که می خواهند سلامت خود را بهبود بخشند ، اغلب توصیه می کنند میوه و سبزیجات بیشتری بخورند.به با این حال ، برخی از مردم نگران هستند که میوه های قندی شبیه موز می تواند آنها را چاق کند. بیشتر میوه ها حدود 90 درصد کربوهیدرات دارند ، یعنی قند بیشتری دارند. میوه ها جزء ضروری رژیم غذایی متعادل هستند زیرا فواید حیاتی برای بدن دارند.به

موز سرشار از بسیاری از مواد مغذی و فواید زیادی برای سلامتی استبه آنها حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدرات و همچنین برخی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستندبه بیشتر کربوهیدرات های موجود در موز رسیده ساکارز ، گلوکز و فروکتوز هستند. از طرفی چربی و پروتئین موز من هستندبه

موز همچنین دارای تعدادی ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان ها از جمله دوپامین و کاتچین است. موز حاوی کربوهیدرات ، فیبر ، برخی از مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان ها است. موز متوسط ​​حاوی حدود 105 کالری است و فیبر بالایی دارد.

همین حالا از پزشک خود مشاوره آنلاین بگیرید

موز چقدر انرژی بدن را تامین می کند؟

موز متوسط ​​7 درصد از کالری توصیه شده روزانه را تأمین می کندبه فیبر نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. خوردن بیش از حد فیبر حتی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیورتیکول و برخی از سرطان ها مرتبط است. مصرف کافی فیبر نیز با کاهش وزن ارتباط دارد.

یک مطالعه در سال 2009 میزان مصرف 252 زن را در یک دوره 20 ماهه اندازه گیری کرد. محققان دریافتند که به ازای هر گرم فیبر اضافی که زنان روزانه می خوردند ، وزن بدن آنها حدود 0.55 پوند (0.25 کیلوگرم) کمتر بود.

دانشمندان معتقدند که فیبر احساس سیری طولانی تری داردبه

آیا شاخص قند خون موز کم است یا زیاد؟

آیا موز چاق می کند یا لاغر می شود؟  |:  دکتر:

موز دارای شاخص گلیسمی پایینی است ، اما بستگی به میزان رسیده آن دارد. شاخص قند خون (دادن) این اندازه گیری می کند که چقدر غذا سطح قند خون را افزایش می دهد. اگر واحد غذا کمتر از 55 باشد ، دادن در نظر گرفته شده پایین تلقی می شود. نمره 56-69 ، متوسط ​​و 70 یا بالاتر استبه

غذاهای حاوی قندهای بسیار ساده به سرعت جذب می شوند دادن آنها زیاد هستند زیرا باعث افزایش بیشتر قند خون می شوندبه غذا بخور دادن بالا بودن آن با افزایش وزن ، چاقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سکته همراه است.

غذاهایی که به تدریج کربوهیدرات ها را جذب می کنند دادن آنها کمتر هستند سطح قند خون را ثابت نگه می دارند. از آنجا که موز 90 درصد کربوهیدرات دارد ، گاهی اوقات به عنوان میوه ای با قند بالا در نظر گرفته می شود.

با این حال ، نمره دادن بسته به سرعت رسیدن موز 42-62 است. این بدان معناست که آنها از نظر شاخص قند خون کمتر از متوسط ​​هستند.

مواد غذایی با: دادن رویه های شبیه موز به شما کمک می کند احساس سیری کنید و سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید. این به احتمال زیاد منجر به کاهش وزن در طول زمان می شود. موز دارای شاخص گلیسمی پایین و متوسط ​​است (دادن) سطح قند خون آنها و اثرات قند خون بالا با بلوغ افزایش می یابدبه

موز رسیده بهتر است یا نرسیده؟

هرچه موز سبزتر باشد ، در برابر نشاسته مقاومت بیشتری دارد. نوع کربوهیدرات موجود در موز بستگی به میزان رسیده بودن آن دارد. موز سبز نارس حاوی نشاسته مقاوم است و موز زرد رسیده حاوی قندهای طبیعی است.به نشاسته مقاوم گلوکز زنجیره بلند در برابر هضم مقاوم است. آنها مانند فیبر محلول در بدن عمل می کنند و مزایای سلامتی زیادی از جمله کاهش وزن و سطح قند خون را ارائه می دهند.

نشاسته بادوام همچنین می تواند جذب قند را از غذا کند کند. این باعث می شود سطح قند خون شما ثابت بماند و احساس سیری کنید. علاوه بر این ، نشاسته مقاوم می تواند چربی سوزی را افزایش دهد.

آنها موز رسیده دارند دادن آنها بلندتر از موز سبز هستند. محتوای قند با رسیدن موز افزایش می یابد ، که به نوبه خود بر سطح قند خون تأثیر می گذارد.به به طور کلی به نظر می رسد موز قندهای خود را به تدریج آزاد می کند.

در مطالعه ای روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کلسترول بالا ، افزودن 9 اونس (250 گرم) موز به صبحانه در 4 هفته به طور قابل توجهی سطح قند و کلسترول خون را کاهش داد.

موز باعث افزایش یا کاهش وزن می شود؟

آیا موز چاق می کند یا لاغر می شود؟  |:  دکتر:

میوه ها و سبزیجات همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هستند. با این حال ، موز همیشه در مورد این که آیا شما را چاق می کند یا به کاهش وزن کمک می کند ، بحث برانگیز بوده است.

تصور می شود که خوردن موز و شیر برای چند روز به کاهش چربی بدن کمک می کند. متخصصان تغذیه همچنین خوردن حداقل یک موز در روز را توصیه می کنند. ورزشکاران ، موز را به عنوان وعده غذایی قبل از تمرین برای افزایش انرژی و عضله سازی می خورند.

نیمی از کربوهیدرات های موجود در موز رسیده قند (14.4 گرم) است که انرژی سریع را برای بهبود عملکرد ورزشکاران فراهم می کند. موز سبز حاوی نشاسته مقاوم است (RS) و مقدار زیادی فیبر. پس از تخمیر در روده ها ، RS: اسیدهای چرب کوتاه زنجیره ای به نام بوتیرات تولید می کند. بوتیرات سلامت روده را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

مطالعه ای توسط دانشگاه بریگهام یانگ نشان داد که افزایش مصرف فیبر به کاهش وزن و کالری اضافی کمک می کند. موز همچنین مقدار زیادی پتاسیم برای برش دارد BMI: و وزن کمک می کند.

خوردن موز در چه شرایطی باعث کاهش وزن می شود؟

موز یک میوه همه کاره است که برای کاهش وزن یا حفظ آن می توانید در وعده های کوچک میل کنید. به عنوان یک میان وعده به جای یک وعده غذایی کامل بخوریدبه

  • موز منبع غنی از فیبر است که غذای زیادی می دهد و کالری اضافی را کاهش می دهد. خوردن یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده به کاهش وزن شما کمک می کندبه
  • موز به دلیل کالری بالا شناخته شده است. با این حال ، موز متوسط ​​حاوی کربوهیدرات ها ، قندهای قابل هضم است که نسبت به سایر تنقلات شیرین رضایت بخش تر است.
  • نشاسته بادوام (RS) در موز سبز و رسیده باعث اکسیداسیون چربی می شود ، تجمع چربی در سلول های چربی را کاهش می دهد و می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • موز سرشار از کالری و قند است. از آنجا که منبع انرژی مقرون به صرفه ای است ، استقامت ورزشکاران را افزایش می دهد. بنابراین ، خوردن موز با سایر غذاهای سالم یا مکمل های پروتئینی به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

چگونه موز بخوریم تا لاغر شویم؟؟

آیا موز چاق می کند یا لاغر می شود؟  |:  دکتر:

حالا که می دانید موز چگونه می تواند به کاهش وزن و افزایش وزن کمک کند ، بیایید نگاه کنیم که چگونه می توانید از آن برای دو منظور استفاده کنید.به موز سرشار از فیبر است. خوردن موز به عنوان میان وعده یا وعده غذایی قبل از تمرین به شما کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز برای احساس سرشار از انرژی را تامین کنید.به

موز کالری بالایی دارد ، بنابراین خوردن موز یک روش قدیمی برای افزایش وزن است. بهترین راه برای افزودن موز به رژیم غذایی معمول افزایش وزن ، افزودن آن به اسموتی یا کوکتل شیر است.به

موز چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

موز علاوه بر توانایی کاهش وزن ، خواص مفید دیگری نیز دارد.

  • موز حاوی نشاسته مقاوم به پکتین است که تخلیه معده را به تأخیر می اندازد ، تحمل گلوکز را بهبود می بخشد و به تنظیم گلوکز متوسط ​​کمک می کند. با این حال ، برای برنامه ریزی یک رژیم متعادل با موز برای بیماران دیابتی ، همیشه با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.به
  • نشاسته موز خام از هضم در روده کوچک جلوگیری می کند و برای تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیره تخمیر می شود. این جریان خون را به روده بزرگ تحریک می کند: سلامت روده را بهبود می بخشد.
  • موز منبع غنی پتاسیم است. پتاسیم از قلب محافظت می کند ، خطر سکته مغزی ، به ویژه در زنان مسن را کاهش می دهد.
  • ترکیبات فعال زیستی موجود در موز سلامت کلی را بهبود می بخشد. آنها شیوع بیماریهای دژنراتیو و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

دستور موز برای کاهش وزن

موز خرد شده ، یک لیوان شیر و یخ را در مخلوط کن بریزیدبه بخشی از بستنی و4-5: بادام را اضافه کنیدبه مواد را مخلوط کنید تا مایع یکدست و غلیظ شودبه اسموتی را در فنجان ها بریزید و در صورت لزوم شکر را اضافه کنیدبه

همچنین می توانید طعم های مختلف بستنی را امتحان کنید ، میوه های مختلف خشک شده مانند کشمش ، آجیل ، بادام هندی اضافه کنید تا غنای موز و ارزش غذایی مدرن شما افزایش یابد. شیر میلک شیک نه تنها خوشمزه است ، بلکه ارزش غذایی بالایی نیز دارد.

چه موقع برای کاهش وزن موز بخورم؟

آیا موز چاق می کند یا لاغر می شود؟  |:  دکتر:

برای افزایش انرژی ، موز را به عنوان میان وعده صبح یا قبل از تمرین بخورید. برای شروع متابولیسم می توانید یک موز متوسط ​​به عنوان صبحانه بخورید: برای تقویت روحیه.به

برای افزایش وزن به چند موز در روز نیاز دارم؟

موز جزو غذاهای افزایش وزن نیست مگر اینکه با اسموتی یا مکمل پروتئینی برای افزایش کالری دریافتی شما ترکیب شود. ترکیب اسموتی موز با تمرینات وزنه ای به افزایش وزن کمک می کندبه

هضم شکر موز در شب دشوار است. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن موز در شب توصیه نمی شودبه

اخرین حرف

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (عناصر کمیاب) است. این عناصر ریز به عنوان کوفاکتورها (ترکیبات شیمیایی غیر پروتئینی که فعالیت آنزیمی آزادسازی انرژی را تسریع می کنند) در متابولیسم گلوکز و مصرف انرژی عمل می کنند. این به کاهش خطر چاقی و دیابت کمک می کند. موز رسیده یا نارس دارای شاخص گلایسمیک پایین و شاخص سیری بالایی است. یک مطالعه انجام شده در اسپانیا نشان داد که با رژیم غذایی دادن رژیم های کم انرژی موثرتر از رژیم های کم چرب هستند دادن بالا است

پیوندها::

https://www.stylecraze.com/articles/is-banana-a-weight-loss-or-a-weight-gain-fruit/

https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight:

دیدگاهتان را بنویسید