احمق خوردن؟ در اینجا 6 دلیل وجود دارد


آیا تا به حال خود را بدون غذا پیدا کرده اید؟ واقعا آیا به خوردن فکر می کنید؟ این خوردن احمقانه است

احمقانه غذا خوردن زمانی است که از غذای خود جدا شده اید سعی کنید بدن خود را امتحان کنید ، و این کار را برای شما دشوار می کند که از آنچه می خورید لذت ببرید و تنظیم کنید که بدن شما چه موقع سیر می شود:

همه ما قبلاً این کار را انجام داده ایم.

شاید ما هنگام تماشای تلویزیون یا چراندن غذا بعد از ظهر غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه هر بار که غذا می خوریم 100٪ مراقب نیستیم ، اما مشکل احمقانه خوردن این است که می تواند به نتایج ناخواسته ای منجر شود. از پرخوری گرفته تا پرخوری ، سوء هاضمه و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن احمقانه هرگز به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداول را بررسی می کنیم که چرا می توانید برای غلبه بر آنها به طور احمقانه غذا بخورید.

6 رایج ترین دلیل برای غذا خوردن بدون ذهن

درک بهتر آنچه باعث می شود شما احمقانه غذا بخورید می تواند به شما در درک بهتر زمان وقوع آن و چگونگی اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. برای راحتی غذا بخورید

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، اینطور نیست؟ خوب ، متأسفانه ، این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا خوشمزه و دلپذیر است ، و به همین دلیل باید از آن لذت برد. اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان وسیله ای برای آرامش یا به عنوان یک مکانیسم مقابله ای نگاه کنیم تا به ما کمک کند در زمینه های دیگر زندگی خود لذت ببریم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، بیشتر بدنبال غذا هستند تا احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید بعد از کار استرس دارید. ممکن است نتوانید هنگام برگشتن به خانه آن احساس آزاردهنده را به طور کامل از بین ببرید ، بنابراین کیک شکلاتی مورد علاقه خود را تهیه می کنید زیرا می دانید که طعم کیک همیشه خوب است ، این امر به شما کمک می کند استرسی که داشتید را فراموش کنید.

این باعث مزخرف می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، هر تکه را بچشید و از همان طریقی که هست لذت ببرید. در عوض ، شما برای راحتی ، برای فرار به کیک نگاه می کنید. این می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات شدید ، از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی اتفاق بیفتد.

2. سیگنال های محیطی

آیا مکانهای خاصی وجود دارد که به آنها علاقه مند شوید؟

یکی از محبوب ترین مواردی که درباره آن می شنوم سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

حالا فقط می خواهید از غذا لذت ببرید ، راهی برای شرمندگی وجود ندارد. غذا باید مغذی و لذت بخش باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما مزخرف وقتی به غذا می آید ، علیرغم فقدان گرسنگی. اگر ما کاملاً سیر شده ایم ، فقط با علامت محیط غذا می خوریم ، نمی توانیم سیگنال های گرسنگی و سیری خود را بشنویم ، که میزان و زمان خوردن ما را مشخص می کند. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به پرخوری می شود ، که باعث می شود بعد از خوردن بیش از حد انتظار احساس خستگی ، نفخ و احتمالا تا حدودی پشیمان شویم.

یکی دیگر از نمونه های رایج محرک های محیطی را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. در بسیاری از این موقعیت ها ، غالباً غذاهایی برای چرا مانند چیپس یا کلوچه در معرض دید قرار می گیرد. این ممکن است به این دلیل باشد که شما غذاهای خاصی را می خواهید که به طور معمول نمی گویند برای شما رضایت بخش هستند. این می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد زیرا هر بار که از راه می روید چیزی را می گیرید یا به دلیل اینکه تمام شب جلوی شما می نشیند.

3. انحرافات

انحرافات یکی دیگر از علل شایع خوردن غیر عاقلانه است. همه چیز از پیمایش در اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا ورزش کردن در حین غذا خوردن ، حواس شما را به غذا پرت می کند.

وقتی از غذا خوردن منحرف می شوید ، احساس رضایت از آنچه می خورید سخت تر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید. چه زمانی می توانید روی یک کاناپه بنشینید و Netflix را با یک فنجان بزرگ چیپس تماشا کنید؟ قبل از اینکه بفهمید ، خیلی بیشتر از چیزی که می خورید اگر در یک میز نشسته باشید و به آنچه می خورید توجه کنید.

اکنون ، ممکن است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار خوب است. گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم یک شب خوب Netflix است در حالی که چند چیپس می خوریم. اما اگر این بخشی از روال معمول شما است ، می خواهید روی جایگزینی آن کار کنید.

4. غذای احمقانه در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده را دارند.

آیا برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما به هر حال آن را می خوریم ، بی پروا غذا می خوریم.

ما فقط برای خوردن دوباره غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی دارد و چه بویی دارد ، ما به جای آنکه کسی به ما گفت غذا می خوریم.

5. کسالت

در حال حاضر این غذا بسیار شبیه غذا خوردن راحت است ، اما بیشتر از هر چیز به عادت ها بستگی دارد.

عادات ما به ما اجازه می دهد در صورت نیاز با یک خلبان مستقل کار کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این بیشتر عادات است. اما کاری که آنها انجام می دهند گاهی اوقات ما را مجبور می کند وقتی در اطراف غذا هستیم ، ناخواسته یا احمقانه رفتار کنیم.

به عنوان مثال ، وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، همیشه وقتی تکالیف خود را تمام می کردید به آشپزخانه می رفتید ، نه بازی می کردید و نه کار دیگری انجام می دادید. حوصله ات سر رفته؟ شما عادت کرده اید که در انبار بچرخید تا آنچه را که آنجا بود ، بگیرید.

خوب ، حالا که خسته شده اید ، مغز شما می تواند مستقیماً به سراغ غذا برود. یک عادت شکل گرفت.

بار دیگر ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم ، می خواهیم در مورد غذا احساس معقولی داشته باشیم ، برای نیازهای دیگر غذا می خوریم ، که متأسفانه نمی توان آن را ارضا کرد.

6. برنامه های غذایی باعث ایجاد غذای ناخواسته می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند ضروری چسبیدن به

آنها هر روز در ساعت معینی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا می توانید بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند لازم است.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما بار دیگر علامت های گرسنگی و سیری خود را عمدا نادیده می گیریم؟ به جای گوش دادن به بدن و پاسخ مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی احساس غذا را کنترل نمی کنیم ، بار دیگر با بی پروایی غذا می خوریم.

چگونه بی خیالی غذا خوردن را متوقف کنیم

در حال حاضر ما می دانیم چه چیزی باعث غذای فوری می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم درباره عوامل فردی خود بدانیم. آیا اغلب به دنبال غذا برای راحتی هستید؟ آیا از فشار همسالان اطاعت کرده اید؟ آیا برنامه غذایی را دنبال می کنید؟ یا شاید خستگی یا محیط؟

هنگامی که از آنچه باعث می شود شما احمقانه غذا بخورید آگاه شوید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادات و مثبت تر ، ایجاد عادات جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده اما م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید تا با انتخاب های غذایی امروز متعادل تر باشید ، و همچنین گام هایی برای حفظ عادات غذایی خود.

غذای روانی بخورید

همچنین می توانید عمداً غذای معقول بخورید. این همان چیزی است که ما به همه اعضای خود و مشتریان آموزش می دهیم تا به اهداف فردی خود برسند. اجتناب از خوردن بی فکر و دنیای تغذیه ذهنی به شما امکان می دهد زندگی و اهداف سلامتی خود را کنترل کنید.

اگر این مهارتی است که دوست دارید آن را توسعه دهید اما از مرحله بعدی برای شما مطمئن نیستید ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان تغذیه ما ثبت نام کنید. شما قادر خواهید بود نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید