انواع رژیم های غذایی کلینیک پوست و مو Atresia


:خلاصه در زمینه: انواع رژیم های غذایی: :

» انواع رژیم های غذایی:

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

» چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

»غذاهایی که نباید با رژیم کتوژنیک مصرف کنید.

» رژیم گیاهخواری

» رژیم گیاهخواری چیست؟

» رژیم غذایی مدیترانه ای

» نمونه ای از رژیم مدیترانه ای

انواع رژیم های غذایی:» انواع رژیم های غذایی:

انتخاب رژیم غذایی مناسب از بین انواع رژیم ها دشوار است. در زیر توصیف برخی از رژیم های غذایی معروف جهانی و عملی معرفی ما می تواند به شما در انتخاب رژیم غذایی با درک بهتر کمک کند.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود ، اما دلیل اصلی این امر رژیم است. حتما رژیم غذایی خود را برای حفظ سلامت بدن خود انتخاب کنید.

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

مطمئنا این روزها نام Keto mode را در اطرافتان شنیده اید.

رژیم کتو چیست؟ کتون یک رژیم کوتاه مدت برای کاهش وزن است که شامل کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. توزیع کالری در این رژیم به شرح زیر است: 70٪ -75٪ چربی ، 20٪ -25٪ پروتئین و 5٪ -10٪ کربوهیدرات.

احتمالاً با خود فکر کرده اید که چگونه این مقدار چربی باعث کاهش وزن می شود. پاسخ این است که با این روش بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات (گلوکز) چربی بیشتری (کتون) می سوزاند. وقتی کربوهیدرات بیشتری می خورید ، بدن شما انسولین تولید می کند. انسولین باعث می شود سلول های چربی در بدن به جای انتقال به کبد برای تولید انرژی تجمع پیدا کنند. هنگامی که کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید ، سطح انسولین در خون کاهش می یابد و بدن شما وارد حالت کتوز می شود. کتوز باعث آزاد شدن آب درون سلولی ، سوزاندن چربی به عنوان سوخت می شود.

رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است» چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

برای اینکه این رژیم بهتر کار کند ، باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و میزان کربوهیدرات مصرفی خود را به حداقل برسانید تا چربی انباشته در بدن شروع به تجزیه کند. به هر حال ، پس از پیروی از این رژیم ، شما آرام می خوابید. یک نکته بسیار مهم در رژیم کتو وجود دارد. مصرف پتاسیم ، منیزیم: سدیم را فراموش نکنید. می توانید از مکمل ها برای تامین این مواد مغذی برای بدن خود استفاده کنید.

برای به دست آوردن چربی های لازم از کره ، پنیر پیتزا ، خامه ، روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. تخم مرغ و غذاهای دریایی پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج و سایر سبزیجاتی که در زمین رشد نمی کنند نیز کربوهیدرات بسیار کمی مانند تمشک و توت فرنگی دارند.

»غذاهایی که نباید با رژیم کتوژنیک مصرف کنید.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید شامل ماکارونی ، ماکارونی ، سیب زمینی ، برنج ، نان و غلات است. میوه هایی مانند موز ، انگور و انبه سرشار از کربوهیدرات هستند. همچنین به هیچ عنوان شیر ، کیک ، چیپس شکلات نخورید.

» رژیم گیاهخواری

تفاوت اصلی بین رژیم گیاهخواری و گیاهخواری تفاوت بین محصولات با منشاء حیوانی است. گیاهخواران گوشت و غذاهای دریایی نمی خورند. اما رژیم گیاهی فقط بر اساس محصولات زراعی است ؛ از محصولات حیوانی مانند گوشت ، غذاهای دریایی ، محصولات لبنی ، تخم مرغ یا حتی عسل استفاده نمی کند. اگرچه رژیم گیاهخواری دشوارتر از رژیم گیاهخواری به نظر می رسد ، اما بهتر است به عقب برگردید و از آن استفاده کنید.

» رژیم گیاهخواری چیست؟

این نوع رژیم مزایای خود را دارد. افرادی که از رژیم گیاهخواری و گیاه خواری پیروی می کنند ، بسیار کمتر در معرض ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی عروقی هستند. اگر بر اساس باورهای درونی خود در این مسیر هستید ، باید بدانید که ایجاد تعادل بین دریافت غذای مورد نیاز بدن در رژیم غذایی بسیار مهم است. اجتناب از برخی غذاها باعث کاهش میزان مواد مغذی در بدن مانند کلسیم ، روی ، ویتامین D و B12 می شود.

انواع رژیم های غذایی:» رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای نوع دیگری از رژیم غذایی است که بیشتر مغذی است تا اجباری.

حفظ رژیم مدیترانه ای برای سلامت قلب بسیار مفید است. این رژیم غذایی اصول تغذیه سالم را با غذاهای سنتی و غذاهای مدیترانه ای ترکیب می کند. علاقه به این شیوه زندگی در زمانی آغاز شد که بیماری عروق کرونر در کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا بسیار کمتر از سایر نقاط جهان بود و تحقیقات نشان داده است که رژیم های غذایی بسیار خوب خطر را کاهش می دهد. سیستم قلبی عروقی رژیم مدیترانه ای است. همچنین توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یک رژیم غذایی سالم و پایدار تأیید شده است.

» نمونه ای از رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای سرشار از سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل ، نخود فرنگی ، لوبیا ، آجیل و روغن زیتون است. با توجه به موارد فوق ، می توان تشخیص داد که این رژیم نه بر اساس گوشت ، بلکه بر اساس گیاهان و سبزیجات است.

  • مصرف روزانه: سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل و چربی های سالم. 7 تا 10 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید. در رژیم غذایی خود از چربی های سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.
  • مصرف هفتگی: ماهی ، مرغ ، لوبیا و تخم مرغ. دوبار در هفته ماهی بخورید. گوشت قرمز را با مرغ جایگزین کنید.
  • مصرف لبنیات قرمز را کاهش دهید. بهتر است از محصولات لبنی کم چرب مانند ماست یونانی استفاده کنید.
  • یکی دیگر از عناصر مهم رژیم مدیترانه ای غذا خوردن با خانواده است. این باعث می شود از ناهار خود لذت ببرید.

کسانی که این رژیم را شروع می کنند نمی توانند بعد از مدتی این روش را تغییر دهند ، زیرا از رژیم مدیترانه ای راضی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید