اگر بدنتان همیشه سرد است با این ۵ غذا احساس گرما می کنید


غذاهای گرم کننده بدن

بسیاری از ما در هنگام ترسیم تصویری از خود، نگرش آرامی داریم. با این حال، در طول زمستان همیشه سرد است. کمتر حرکت می کنیم و بیشتر استراحت می کنیم. در روزهای گرم هم همینطور است و احساس سردی همیشه وجودمان را فرا می گیرد. رژیم غذایی برای کاهش این احساس مهم است. یکی را دنبال کنید رژیم غذایی سلامتی می تواند انرژی شما را افزایش دهد. در حالی که احساس خوبی دارید به شما کمک می کند. غذاهایی که بدن را گرم می کنند و انرژی را افزایش می دهند همیشه موضوع مهمی بوده اند.

غذاهای شیرین، ترش و شور برای گرم ماندن بهتر از غذاهای تلخ، قابض، سبک و سرد هستند. زیرا چربی و پروتئین ها در مقادیر بیشتر نیز به احساس گرما کمک می کند. در اینجا غذاهایی وجود دارد که می توانید با خوردن آنها به بدن کمک کنید گرمای مورد نیاز خود را دریافت کند.

مطالب مرتبط: دلایل اصلی سردی بدن: ۱۳ دلیل اینکه بدن شما همیشه سرد است

۱. غذاهای غنی از آهن

گرم نگه داشتن دست و پا سخت است. فرقی نمی کند چند جفت دستکش و جوراب را روی هم بگذارید یا حتی در و پنجره را در گرما ببندید. مبارزه با سرما سخت است. و باید گفت یکی از علل سرماخوردگی می تواند نشانه کمبود آهن یا کم خونی باشد. بنابراین اگر بدن شما در بسیاری از موارد سرد است و احساس سرما می کنید، با پزشک خود صحبت کنید. خوردن غذاهای غنی از آهن مانند گوشت گاو بدون چربی و مرغ می تواند به گرم نگه داشتن اندام های بدن کمک کند. اگر گیاهخوار هستید، عدس، سویا، توفو، سبزیجات، تخمه آفتابگردان و پسته را امتحان کنید.

مطالب مرتبط: کم خونی فقر آهن در کودکان با علائم و راه های پیشگیری از این اختلال آشنا شوید

۲. از غذاهای اسیدی برای گرم کردن بدن

پرتقال، نارنگی و گریپ فروت از عناصر حیاتی رژیم غذایی برای حفظ گرمای بدن هستند. آنها حاوی ویتامین ج آیا به بدن اجازه می دهد آهن و سایر مواد مغذی را جذب کند؟ همچنین از سیستم ایمنی همچنین از سرمای آزاردهنده تابستان محافظت می کند.

مطالب مرتبط: ۶ میوه و سبزیجات غنی از ویتامین ج+ نیاز روزانه به ویتامین ج

۳. کربوهیدرات های پیچیده

سیب زمینی، ماکارونی سبوس دار، بلغور جو دوسر و سیب زمینی شیرین انرژی بیشتری برای هضم غذا مصرف می کنند. باعث می شود بدن شما سخت تر کار کند و در نتیجه شما را گرم تر نگه می دارد. فیبر همچنین به طور کلی برای رژیم غذایی بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه کافی از آن استفاده می کنید اساسی برای دریافت.

مطالب مرتبط: طرز تهیه سوپ شیرین ترکی که یک سوپ مقوی رژیمی است

۴. از غذاهای گرم، سوپ لوبیا

سوپ به طور کلی گرم و شور است. حبوبات منبع عالی آهن هستند و به شکل سوپ نیز می توانید کربوهیدرات های پیچیده دریافت کنید. سوپ عدس را با سیب زمینی امتحان کنید. ممکن است لازم باشد مقداری چغندر یا سبزیجات دیگر اضافه کنید تا میزان آهن آن افزایش یابد. در این سوپ می توانید از مقداری سبزیجات ریشه دار نیز استفاده کنید. مقداری شلغم، جعفری و chgender تفت داده و داخل سوپ بریزید. اگر به دنبال طعم بهتری هستید، مقداری دارچین یا سایر طعم های شیرین و خوش طعم را به ذائقه خود اضافه کنید. سوپ برای تمام فصول زمستان، بهار و پاییز عالی است. بنابراین، یک شیشه غول پیکر از آن درست کنید و در تمام طول هفته آن را بخورید.

مطالب مرتبط: ۶ یک غذای عالی که باید به طور منظم در برنامه غذایی ماه رمضان خود مصرف کنید

۵. کره ذوب شده

کره ذوب شده از مقدار کمی لاکتوز تشکیل شده است. همچنین سرشار از اسیدهای چرب کوتاه و متوسط ​​و بوتیرات است، ضد التهاب است و به هضم غذا کمک می کند. کره ذوب شده هزاران سال است که در غذاهای هندی، عربی و آسیای جنوبی استفاده می شود. کره ذوب شده در غذا یک ماده تسکین دهنده و گرم کننده است. به علاوه، چند بار به شما گفته شده که کره بخورید؟ اکثرا نه. شما باید از این فرصت استفاده کنید زیرا ممکن است هرگز تکرار نشود.