بارداری گیاهی. پرسش و پاسخ با متخصص تغذیه مایا باخ – امی لونگارد



مایا مادرم که از 18 سالگی گیاه خوار بوده است ، خواهرم را عمدتاً در خانواده گیاه خوار پرورش داد. بعد از دانشگاه ، در حالی که در استرالیا زندگی می کردم ، تصمیم گرفتم خوردن گوشت کامل را کنار بگذارم. من اخباری در مورد صادرات گاو زنده از استرالیا به آسیای جنوب شرقی دیدم و تا انتها من را شوکه کرد! من همیشه به غذا علاقه مند بودم ، اما آن را به عنوان یک جستجوی کامل در نظر نگرفتم تا اینکه متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامت خود و دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته بهداشت عمومی از دانشگاه لوما لیندا ، با تمرکز بر تغذیه ، به کالیفرنیا بازگشتم. تا سال 2020 ، خواهرم اعلام کرد که در انتظار اولین فرزندش است. و اگرچه او خود را گیاهخوار نمی داند ، من شگفت زده شدم که متوجه شدم همه توصیه های تغذیه دوران بارداری بر اساس مصرف محصولات حیوانی است. به عنوان یک گیاهخوار علاقه مند به سلامت زنان ، برای من منطقی بود که از رژیم عمومی به رژیم غذایی قبل از تولد بروم ، به ویژه برای حمایت از زنانی که نمی خواهند محصولات حیوانی بخورند و معتقدند که بارداری سالمی دارند. و ما اینجا هستیم.

پاسخ. من تقریباً 10 سال است که گیاه خوار هستم در تمام دوران بارداری خود کاملاً گیاهخوار بودم ، اما وقتی باردار بودم ، چند نفر از من پرسیدند که آیا از تخم مرغ برای جلوگیری از کمبود کولین استفاده می کنم؟ این که آیا هرگز نخواستم یا حتی به افزودن تخم مرغ به رژیم غذایی خود فکر نکرده ام ، مرا به فکر فرو برد. هدف کولین در دوران بارداری چیست؟ چگونه می توانیم آن را با رژیم گیاهی دریافت کنیم؟

م: این یک س greatال بزرگ و چیزی است که بسیاری از مشتریان من را نگران می کند. اگرچه کولین باعث رشد مغز جنین می شود ، اما اطلاعات کافی نداریم تا با دقت بالایی میزان کولین موجود در غذاهای گیاهی را بدانیم. با متخصصان زنان و زایمان که با آنها صحبت کردم ، کولین به طور منظم پر نمی شود و آزمایش خون برای تشخیص سطح آن در بدن توصیه نمی شود. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود واقعی کولین در واقع در ایالات متحده بسیار نادر است. اگرچه ناشناخته های زیادی در مورد کولین وجود دارد ، ما می دانیم که بدن شما مقداری کولین تولید می کند و برخی از غذاهای گیاهی حاوی کولین بیشتری هستند ، از جمله ادامام ، کلیه ها ، کینوا ، برخی محصولات لبنی غنی و کره بادام زمینی. پیشنهاد من؟ بر غذاهای گیاهی که به طور طبیعی غنی از کولین هستند تمرکز کنید ، روز قبل از زایمان که حاوی هولین در هضم آنها است را انتخاب کنید و در صورت نگرانی با OB خود مشورت کنید.

افزایش پروتئین رژیم غذایی در دوران بارداری می تواند مفید باشد ، صرف نظر از این که افراد گیاهخوار هستند. آیا توصیه ای دارید که چگونه مادران گیاه خوار می توانند مصرف پروتئین خود را افزایش دهند؟ آیا فکر می کنید مکمل آن با افزودن پودر پروتئین به مخلوط مفید خواهد بود؟

م: آره! پروتئین می تواند مبارزه کند. برای کمک به روشن تر شدن ، “آیا پروتئین کافی دریافت می کنم؟” نگرانی ها ، یکی از کارهایی که من مشتریان خود را تشویق می کنم این است که چند روزی را صرف تماشای غذاهایی که می خورند کنند. لازم نیست برای همیشه باشد ، اما بینش در مورد مواد مغذی مانند پروتئین را ارائه می دهد که می توانیم از طریق غذا و (یا) مکمل ها با هم به آنها بپردازیم.

نکاتی برای افزایش پروتئین عبارتند از:

  • گذار از پاستای بدون چربی به پاستای عدس یا نخود

  • مخلوط غذا را روی مخلوط سبزیجات یا توفو بپاشید

  • استفاده از کینوا به جای برنج

  • انتخاب شیر سویا ، کتان یا نخود به جای شیر بادام یا جو دوسر

  • توفو سفت اضافی از شرکت دریافت کنید

  • میان وعده سرخ شده بادام و بادام

  • دانه های چیا را به نان تست ، بلغور جو دوسر یا کیک خود اضافه کنید – این مورد شخصی من است.

پودرهای پروتئینی می توانند راهی عالی برای دستیابی به هدف پروتئینی شما در دوران بارداری باشند ، به ویژه برای مشتریانی که با حالت تهوع دست و پنجه نرم می کنند و کنترل همه چیز برایشان مشکل است. آنها همچنین می توانند مفید باشند اگر شما در سفر هستید و می خواهید مطمئن شوید که نسخه ساده پروتئین در دست دارید.

پاسخ. هنگامی که باردار بودم ، مکمل های خوب قبل از تولد ، ویتامین D (همانطور که در کانادا زندگی می کنم) و گیاه امگا 3 را تکمیل کردم. به نظر شما کافی است؟ آیا مکمل دیگری وجود دارد که به مشتریان خود توصیه کنید؟

م: قبل از شروع هرگونه مکمل ، من همیشه توصیه می کنم که با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش خون بدهید. این به شما کمک می کند تا “نقشه راه اضافی” در مورد مواد مغذی که باید در دوران بارداری تمرکز کنید تهیه کنید. مراقبت های دوران بارداری با کیفیت خوب ضروری است.

پاسخ. اگر مردم علاقه مند هستند در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند ، کجا می توانند شما را پیدا کنند؟

م: می توانید مرا در اینستاگرام @ vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – با خیال راحت یک بشکه DM و بشکه برای من ارسال کنید. در حال حاضر ، من گروه کوچکی از مربیان وگان را برای زنانی که قصد بارداری دارند یا در حال حاضر منتظر هستند پیشنهاد می کنم. این یک راه عالی برای پیوستن ، دریافت حمایت و اعتماد به نفس در تصمیم شما برای بارداری وگان است. تو تنها نیستی!

و این مصاحبه من با مایا را به پایان می رساند. امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد و ارتباط با او در دنیای آنلاین مدتی طول بکشد زیرا اطلاعات او برای آموزش بارداری گیاهی و مکالمه بسیار ارزشمند است. اگر در مورد مایا س questionsالی دارید ، لطفاً آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید