با تغذیه مناسب ، دردهای قاعدگی را کاهش دهید.


کاهش درد قاعدگی از طریق تغذیه

قاعدگی یک مسئله ماهانه برای زنان است. اگرچه پریودها نشانه سلامتی محسوب می شوند ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات این درد تقریبا غیرقابل تحمل است ، که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند راه ساده و آسان برای مقابله با گرفتگی های قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارد که می تواند به کاهش درد قاعدگی و اضطراب مربوطه کمک کند و پریود بعدی شما را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاهایی که درد قاعدگی را کاهش می دهند

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص درمانی است. نشان داده شده است که زردچوبه باعث کاهش التهاب در بدن و در نتیجه کاهش درد و اضطراب قاعدگی می شود.


بیشتر بدانید. زردچوبه برای پوست مفید است.

ظهر

جو دوسر یک گزینه عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها حاوی فیبر زیادی هستند ، بنابراین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و نیازی به خوردن تنقلات قبل از صبحانه را از بین می برد.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش دردهای قاعدگی چیزی بخورید ، بلغور جو دوسر ، بلغور جو دوسر یا حتی بلغور جو دوسر یا بلغور جو دوسر یک شبه با مقدار زیادی توپ توت.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در آشپزخانه های هندی یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت به هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه انجام شده در مجله پزشکی مادری ، جنینی و نوزادی 2018 ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید از زنجبیل متبلور یا شیرینی ها بعد از ناهار یا شام لذت ببرید ، یا می خواهید ذهن و بدن خود را با چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها باعث کاهش دردهای قاعدگی می شود. همچنین به شما طراوت می بخشد.


زنجبیل و خواص درمانی شگفت انگیز و فراوان آن

چای بابونه

اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، تهیه آن آسان است ، به تسکین اسپاسم عضلات کمک می کند ، سیستم عصبی را آرام می کند و همچنین روحیه را تسکین می دهد.


با 8 خاصیت مفید چای بابونه آشنا شوید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که این شکلات نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم قاعدگی کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 فایده منحصر به فرد شکلات

ویتامین سی:

غذاهای غنی از ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به خلاص شدن از گرفتگی های قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، شما در نهایت مقدار قابل توجهی از گلبول های قرمز را از دست می دهید ، که بدن شما می تواند آنها را دوباره پر کند.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذای مصرف شده در دوران قاعدگی (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیمو حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم عضلات کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم ، منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتری نسبت به لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش خیس خورده و برش

شب نشان داده شده است که عادت خوردن کشمش خیس شده در شب و نوشیدن مقدار زیادی آب ، یعنی چند تکه زعفران در یک لیوان آب در طول شب ، باعث کاهش دردهای قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ می شود.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

یا ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی تمرکز می کنیم ، چه غذاهایی را اغلب نادیده می گیریم که قطعاً باید از آنها اجتناب کرد؟ در اینجا برخی از غذاهایی که برای سالم ماندن و شاد بودن باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسروی غنی از مواد نگهدارنده و نمک ، نفخ را بدتر می کند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس ، اضطراب ، تحریک پذیری و تحریک پذیری در طول روز شود ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت می شوند.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد ، در نتیجه نفخ را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند تحریک کننده و خنثی کننده باشد.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردردهای میگرنی می شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان بهترین راه حل بعدی است.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. بهتر است در دوران قاعدگی غذاهای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده می تواند باعث افزایش درد ماهیچه ها شود ، بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است مسکن خوبی نباشند.

آب نبات

توصیه می شود در دوران قاعدگی از شیرینی های شیرین خودداری کنید ، زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را بدتر کند.

نتیجه:

بهترین راه برای از بین بردن درد و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم غذاهای سالم بخورید تا احساس سیری و بدون درد داشته باشید.

همچنین ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ، مقدار زیادی آب بنوشید که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، ورزش های سبک که روی نیمی از بدن شما متمرکز هستند ، مانند پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید