با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما شبیه ماشین است. این خودرو برای روشن شدن نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار نوع اصلی غذا را در بدن خود بگنجانید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی – کلسیم با شما صحبت خواهیم کرد. شاید فکر کنید این ماده معدنی چندان قوی نیست. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیر مخربی بر بدن شما داشته باشد. در زیر شما را با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا می کنیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن قدرت استخوان است بیش از حد از دست دادن استخوان. این حالت زمانی اتفاق می افتد که کلسیم کمتری مصرف می کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. در مرحله بعد ، بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از درمان تصادف بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن ؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های شکننده و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی تفاوتی ؛
  • دردهای عضلانی؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بیحس
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم چیست؟

  • فشار خون و ریتم نامنظم قلب ؛
  • رشد کودکان و تأخیرهای رشد ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر صدا و احتقان گلو ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • ایست قلبی؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سرماخوردگی روحی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم چیست؟

دو عامل در کمبود کلسیم دخیل است. اولین عامل کاهش کلسیم است. این در دستان شماست و شما آن را کنترل می کنید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. هنگامی که کلسیم جذب نمی شود ، به طور طبیعی دفع می شود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر ، مانند نوشابه ؛
  • بیماریهای کلیوی ؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه از کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کنیم؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی هستند. همه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال در محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، شما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر بنوشید. پزشکان توصیه می کنند حداقل دو لیوان شیر در روز برای سلامت بدن و استخوان های خود مصرف کنید. به یاد داشته باشید زمانی که جذب کلسیم بدن شما پایین باشد ، مصرف کلسیم هیچ کمکی نمی کند. بنابراین ، در عین حال ، شما باید با استفاده از مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای حفظ سلامتی ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

بنابراین دوستان ، علائم کمبود کلسیم را چگونه درمان می کنید؟ چه احساسی دارید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظر و تجربه خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید