بهترین راه برای حفظ وزن سالم


در این مقاله ما روش هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن آورده ایم. مخصوصاً برای افرادی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. مطالعات و گزارشات تغذیه ای نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن خود را ثابت نگه دارید

با عضله سازی وزن خود را ثابت نگه دارید

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضلانی سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و با گذشت زمان بیشتر ورزش کنید. حتي 30 دقيقه پس از پياده روي ، ورزش روزانه را ترك نكنيد.

آیا احساس گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، در عوض ، خود را با غذای فیبر دار پر کنید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد ، بلکه به شما آسیب می رساند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین ، هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. محصولات لبنی کم چرب علاوه بر غنی بودن ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که زودتر دچار پوکی استخوان می شوند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه خوردن غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که نسبت به فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت تغییر وزن چندانی ندارند. این روش به معنای محروم کردن شما از غذاها و دسرهای مورد علاقه شما نیست ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، وزن مطلوب می تواند منجر به فراموشی شود ، عدم رژیم غذایی ، بنابراین همیشه به رژیم دریافت کالری توجه کنید. اگر به خوبی پوشانده شود ، بسیاری از شرایط نامطلوب را تحمل می کند.

وزن خود را ثابت نگه دارید

مصرف کالری

میزان کالری غذا و میان وعده ها را بدانید و همیشه مقدار آن را حتی به طور تقریبی اندازه بگیرید. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به کالری روزانه مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذای یک بشقاب را مطابق سلیقه معمول خود اندازه بگیرید.

تأثیر اندازه و وزن بر حفظ وزن

اندازه نواحی مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به کالری هایی که می خورید و غذایی که می خورید کنترل کنید. تعداد روزانه ترازوها نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل چقدر موفق هستید و انگیزه برای ادامه افزایش می یابد.

تاثیر صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. صبحانه را حذف نکنید: یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید.

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط خواهید شد ، زیرا متابولیسم بدن به آرامی کاهش می یابد. تغییر وزن تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، الگوهای خواب و فرهنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید