بهترین زمان برای مصرف مکمل ها


همیشه بهترین زمان برای مصرف مکمل ها این بوده که افراد در مورد آن بحث کنند. اکثر ویتامین ها را می توان در هر زمان از روز مصرف کرد. با این حال ، برخی از ویتامین ها تحت شرایط خاصی بهتر جذب می شوند ، بنابراین خوب است بدانید که چگونه و چه موقع مکمل ها را افزایش دهید تا جذب مطلوب افزایش یابد.

بهترین زمان برای مصرف مکمل های اضافی

ویتامین های محلول در محلول

نه ویتامین محلول در آب وجود دارد ، از جمله ویتامین C و هشت ویتامین B. شما باید به طور مرتب ویتامین های محلول در آب مصرف کنید ، زیرا برخلاف ویتامین های محلول در چربی ، آنها به راحتی در بافت های بدن ذخیره نمی شوند و مقدار اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود.

ویتامین سی:

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که برای سلامت سیستم ایمنی ، سنتز کلاژن و انتقال دهنده های عصبی ضروری است. مکمل های اسید اسکوربیک دارای امنیت زیستی مشابه اسید اسکوربیک موجود در میوه ها و سبزیجات هستند. شما می توانید مکمل های ویتامین C را در هر زمان از روز ، با یا بدون غذا مصرف کنید ، اگرچه مصرف اسید اسکوربیک همراه با غذا می تواند عوارض جانبی اسیدیته بالای دستگاه گوارش را کاهش دهد. مکمل های ویتامین C را در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید ، زیرا این ماده مغذی به گرما و نور حساس است. دوزهای بالاتر از 1000 میلی گرم به دلیل دفع ویتامین C اضافی مورد نیاز نیست.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B به تنهایی یا به عنوان مکمل های کمپلکس B فروخته می شوند. از آنجا که محلول در آب هستند ، می توانید آنها را با یا بدون غذا در هر زمان از روز بخورید. اغلب توصیه می شود که ویتامین B را در صبح مصرف کنید ، زیرا نقش مهمی در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی دارد. علاوه بر این ، برخی از افراد ممکن است ویتامین B را با معده خالی مصرف کنند. به عنوان مثال ، توصیه می شود افراد مبتلا به کمبود B12 مکمل را با معده خالی با آب برای حداکثر جذب مصرف کنند.

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

ویتامین های محلول در چربی

ویتامین A:

زنان باردار و شیرده مبتلا به فیبروز کیستیک در خطر کمبود ویتامین A هستند. بیشتر مکمل های ویتامین A حاوی ویتامین A هستند که از روغن جگر ماهی یا کاروتنوئیدهای ویتامین A مشتق شده است. برای افزایش جذب مطلوب ، باید مکمل های ویتامین A را با غذاهای پرچرب مصرف کنید. اگر رژیم متعادلی دارید ، نیازی به مصرف مکمل های ویتامین A ندارید.

ویتامین دی.

ویتامین D برای سیستم ایمنی بدن ، سلامت استخوان و رشد سلولی مورد نیاز است. بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان با کمبود ویتامین D مواجه هستند. بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین D با رژیم غذایی پرچرب ، جذب بهتر است. فعال شدن ویتامین D به میزان کافی منیزیم بستگی دارد. بنابراین ، برای حفظ سطح ویتامین D خود ، مطمئن شوید که منیزیم کافی دریافت می کنید. در کنار ویتامین K ، ویتامین D برای حفظ تراکم مواد معدنی استخوان مفید است.

بیایید با کپسول ویتامین E Health Brest آشنا شویم

ویتامین E:

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند و می تواند برای جریان خون سالم و عملکرد سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار گیرد. ذکر شده است که افراد مبتلا به فیبروز کیستیک و بیماری کرون ممکن است مجبور به مصرف ویتامین E شوند. معمولاً توصیه می شود که مکمل های ویتامین E همراه غذا مصرف شود. با این حال ، یک مطالعه نشان داد که ویتامین E در صورت مصرف چربی در طول روز به طور موثر جذب می شود. این بدان معناست که تا زمانی که در رژیم غذایی خود چربی کافی مصرف می کنید ، مجبور نیستید از ویتامین E در رژیم غذایی پرچرب استفاده کنید.

ویتامین K:

ویتامین K حاوی ویتامین K1 و ویتامین K2 است. ویتامین K برای لخته شدن خون ، سلامت استخوان و قلب ضروری است. شما می توانید مکمل های ویتامین K را در هر زمان از روز با رژیم غذایی پرچرب مصرف کنید. از آنجا که اکثر مردم به اندازه کافی ویتامین K در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند ، دوزهای بالای این ویتامین توصیه نمی شود. مکمل ویتامین K ممکن است با برخی از داروهای ضد انعقاد تداخل داشته باشد. اگر از این داروها استفاده می کنید ، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. در صورت امکان ، ویتامین K را از ویتامین های محلول در چربی E و A دور کنید. از طرف دیگر ، مصرف ویتامین D همراه با K می تواند برای استخوان های شما مفید باشد.

مولتی ویتامین ها

مولتی ویتامین ها معمولاً حاوی تعدادی ویتامین و مواد معدنی هستند. برخی از افراد مولتی ویتامین ها را به غیر ویتامین ها به تنهایی ترجیح می دهند. مصرف مولتی ویتامین می تواند به پر کردن شکاف مواد مغذی ، به ویژه در افراد آسیب پذیر ، مانند سالمندان و زنان باردار کمک کند. از آنجا که این مکمل ها حاوی ویتامین های محلول در چربی هستند ، توصیه می شود آنها را همراه با غذا مصرف کنید. این عمل جذب برخی مواد مغذی را افزایش می دهد و مشکلات گوارشی را که در صورت مصرف مولتی ویتامین با معده خالی ایجاد می شود کاهش می دهد.
اگر دو یا چند قرص در روز مصرف می کنید ، تقسیم دوز را برای کمک به جذب مواد مغذی بیشتر در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، یک قرص همراه صبحانه و یک قرص همراه ناهار میل کنید.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: healthline

دیدگاهتان را بنویسید