بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون || بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون چیست؟


بسیاری از نوشیدنی های مختلف حاوی ترکیباتی هستند که می توانند به کاهش یا حفظ سطح کلسترول کمک کنند ، مانند جو دوسر و نوشیدنی های سویا.به اما بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون چیست؟

کلسترول یک ماده چربی است که بدن از آن برای ساختن سلول ها و هورمون ها استفاده می کند. لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL) و پایین! (LDL) دو نوع مختلف کلسترول وجود دارد. هنگامی که سطح کلسترول ناسالم است ، خطر بیماری های جدی مانند سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهد.به

این مقاله در مورد نوشیدنی هایی که می توانند سطح کلسترول را کنترل کنند و همچنین نوشیدنی هایی که باید از آنها اجتناب شود ، بحث می کند. همچنین رویکردهای جایگزینی را که ممکن است برای افرادی که مایل به دستیابی به سطح کلسترول هستند مفید باشد.به

همین حالا از پزشک خود مشاوره آنلاین بگیرید

بهترین نوشیدنی های تقویت کننده کلسترول

بسیاری از انواع نوشیدنی ها می توانند به کاهش یا کنترل سطح کلسترول کمک کنند. این شامل::

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش چربی خون است

چای سبز حاوی کاتچین و دیگر آنتی اکسیدان هاست که به نظر می رسد آن را کاهش می دهد LDL: و کلسترول “بد” معمولی کمک می کندبه در تحقیقی در سال 2015 ، محققان به موش ها آب آشامیدنی تزریق شده با تزریق کاتچین و اپی گالوکاتچین گالات دادند. پنجاه و شش روز بعد ، دانشمندان دریافتند که کلسترول و سطح آن LDL »در هر دو گروه موش هایی که رژیم کلسترول بالایی داشتند ، “بد” حدود 14.4 և و 30.4 was کاهش یافت.به

چای همچنین می تواند تأثیر مثبتی بر کلسترول داشته باشد ، اما به میزان کمتر از چای سبز. این به این دلیل است که مقادیر مختلف کاتچین موجود در چای به طور متفاوتی توسط بدن جذب می شود.به علاوه بر این ، کافئین نیز می تواند برابر شود HDL: رشد:به

شیر سویایکی دیگر از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش چربی خون

سویا دارای چربی اشباع کمی است. جایگزینی خامه یا محصولات لبنی پرچرب با شیر یا خامه سویا می تواند به کاهش یا مدیریت سطح کلسترول کمک کند.به مصرف غذا و دارو (FDA) توصیه می شود از 25 گرم پروتئین سویا در روز به عنوان بخشی از رژیم کم چرب و کلسترول برای کاهش خطر بیماری های قلبی استفاده کنید. متخصصان دیگر خوردن یا نوشیدن نوشیدنی های سویا را 2-3 بار در روز توصیه می کنند که یکی از آنها 250 میلی لیتر شیر سویا است.به

نوشیدنی های جو دوسر

بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون چیست؟  |:  دکتر:

جو دوسر حاوی بتا گلوکان است که یک ماده ژل مانند در روده است و با نمک های صفراوی در تعامل است و جذب کلسترول را کاهش می دهد.به

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که نوشیدنی های بلغور جو دوسر ، مانند شیر جو دوسر ، می توانند سطح کلسترول را در مقایسه با محصولات نیمه جامد یا جامد کاهش دهند.به سعی کنید روزانه حدود 3 گرم گلوکز بتا مصرف کنید ، یک لیوان شیر جو دوسر می تواند تا 1.3 گرم گلوکز بتا را تأمین کند.

برچسب نوشیدنی های جو دوسر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی بتا گلوکز هستند و ممکن است به عنوان بخشی از اطلاعات فیبر ظاهر شوند.به

آب گوجه

گوجه فرنگی سرشار از ترکیبی به نام لیکوپن است که می تواند سطح چربی را بهبود بخشد و کلسترول بد خون را کاهش دهد. LDL: كاهش دادن:به علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهد که تبدیل گوجه فرنگی به آب میوه میزان لیکوپن آن را افزایش می دهد.به آب گوجه فرنگی سرشار از فیبرهای نیاسین برای کاهش کلسترول استبه

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که 25 زن که روزانه 280 میلی لیتر آب گوجه فرنگی به مدت دو ماه نوشیدند ، سطح کلسترول خون پایین تری داشتند. رده سنی شرکت کنندگان بین 20 تا 30 سال بود و شاخص توده بدنی آنها حداقل 20 بودبه

اسموتی توت ها

بسیاری از انواع توت ها سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند که هر دو می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند.به به طور خاص ، آنتی اکسیدان قوی آنتوسیانین موجود در توت ها می تواند به افزایش سطح کلسترول کمک کند.

توت ها همچنین کالری و چربی کمی دارندبه با مخلوط کردن دو مشت حدود 80 گرم ، از هر توت یک اسموتی توت درست کنید. توت ها را با 1/2 فنجان شیر کم چرب یا ماست و 1/2 فنجان آب سرد ترکیب کنیدبه

نمونه هایی از انواع توت ها عبارتند از::

  • تمشک
  • بلوبری
  • توت فرنگی

Sterols و Stanol حاوی نوشیدنی ها

بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون چیست؟  |:  دکتر:

استرولها و استانولها مواد شیمیایی گیاهی هستند که شبیه تخم مرغ به کلسترول هستند و مانع جذب برخی از کلسترول می شوند.به با این حال ، سبزیجات و آجیل حاوی سطوح پایین استرول و استانول هستند که نمی توانند کلسترول را کاهش دهند.به شرکت ها این مواد شیمیایی را به تعدادی از غذاها و نوشیدنی ها از جمله ماست غنی شده ، شیر و آب میوه اضافه می کنند.به

اکثر مردم باید سعی کنند روزانه 1.3 گرم یا بیشتر استرول و 3.4 گرم مصرف کنندبهسعی کنید این استرول ها و استانول ها را در وعده غذایی خود قرار دهیدبه

نوشیدنی های کاکائویی

کاکائو ماده اصلی شکلات تلخ است. حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاوانول است که می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشدبه نوشیدنی های حاوی 450 میلی گرم فلاوانول کاکائو ، دو بار در روز به مدت 1 ماه سطح کلسترول LDL »هنگام کاهش کلسترول “بد” است HDL »“خوب” در حال افزایش استبه

کاکائو حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده است که می تواند سطح کلسترول را نیز بهبود بخشد.به با این حال ، نوشیدنی های شکلاتی فرآوری شده دارای چربی اشباع بالایی هستند. افرادی که به دنبال گزینه های سالم هستند ممکن است بخواهند نوشیدنی های خالص کاکائو را انتخاب کنندبه

اسموتی های شیر

بسیاری از انواع شیر گیاهی حاوی موادی هستند که می توانند به کاهش یا کنترل سطح کلسترول کمک کنند.به یک فرد می تواند یک اسموتی مناسب با استفاده از شیر سویا یا شیر جو دوسر تهیه کندبه

با مخلوط کردن 1 فنجان (250 میلی لیتر) شیر سویا یا جو دوسر با میوه ها یا سبزیجات کاهنده کلسترول ، یک اسموتی سویا یا بلغور جو دوسر تهیه کنید ، مانند::

  • 1: تعداد موز:
  • 1: یک مشت انگور یا آلو
  • 1: تکه های انبه یا خربزه
  • 2: برای آلوچه های کوچک
  • 2/3: اندازه گیری پوره کدو تنبل
  • 1: یک فنجان کلم یا چای سوئیسی

نوشیدنی هایی که نباید با کلسترول بالا مصرف شوند.

بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون چیست؟  |:  دکتر:

افرادی که می خواهند سطح کلسترول خود را بهبود بخشند یا سالم بمانند ، ممکن است بخواهند از نوشیدنی های چرب پرهیز کنند ، مانند:

  • محصولات لبنی پرچرب
  • نوشیدنی های نارگیلی
  • نوشیدنی یا اسموتی حاوی روغن نارگیل یا پالم
  • قهوه یا چای با خامه اضافه شده ، خامه ، شیر بدون چربی

مصرف بیش از 12 اونس نوشیدنی های شیرین در روز احتمالاً سطح آن را کاهش می دهد HDL: و سطح تری گلیسیرید یا چربی خون خود را افزایش دهیدبه

نمونه هایی از نوشیدنی های شیرین عبارتند از::

  • آب میوه ها
  • شکلات داغ
  • نوشابه یا پاپ
  • قهوه یا چای شیرین
  • نوشیدنی های ورزشی
  • نوشیدنی های انرژی زا
  • اسموتی های بسته بندی شده
  • شکلات یا محصول شیرین

راههای دیگر کاهش کلسترول

به عنوان مثال تعدادی از تغییرات یا عادات رفتاری می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند.:

برای مثال ، مصرف غذاهای پرچرب را محدود کنید:

  • غذای سرخ شده
  • محصولات حیوانی
  • محصولات پخته شده
  • غذای فراوری شده
  • روغنهای گرمسیری
  • غذاهای شیرین را محدود کنید

غذاهای مناسب بخورید ، از جمله::

  • غلات کامل
  • روغن های گیاهی
  • آجیل در حد اعتدال
  • میوه ها و سبزیجات
  • گوشت بدون چربی متوسط
  • محصولات لبنی بدون چربی یا کم چرب
  • حداقل 2 ساعت و 30 دقیقه در هفته ورزش متوسط ​​تا شدید انجام دهید

کلسترول چیست؟

بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون چیست؟  |:  دکتر:

سطوح بالای کلسترول در گردش می تواند خطرات بیشتری برای سلامتی ایجاد کند بهبا این حال ، بیش از یک نوع کلسترول وجود داردبه

LDL: این می تواند یک نوع “بد” کلسترول باشد ، زیرا می تواند روی دیواره داخلی رگ های خونی تجمع کرده و باعث ایجاد پلاک شود. با پیشرفت پلاک ، می تواند عروق خونی را تنگ کرده و میزان خون قابل حمل را کاهش دهد.به

تجمع پلاک زمانی خطرناک است که در عروق تأمین کننده اندامهای حیاتی مانند مغز یا قلب تشکیل شود. تنگ شدن عروق اریس همچنین خطر لخته شدن خون یا سایر مواد در آنها را گیر می کند. این ممکن است خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهدبه

HDL: این می تواند یک نوع “خوب” کلسترول باشد. کلسترول در گردش را جذب می کند و آن را برای دفع به کبد باز می گرداندبه

اکثر مردم برای حفظ سلامت به سطوح نیاز دارند LDL: خودتان را محدود کنید یا کاهش دهید و مساوی کنید HDL: خودت را بالا ببر. این به شما اطمینان می دهد که: HDL: به اندازه کافی در سطح گردش می کند! LDL: کنترلبه

غذاهای غنی از چربی های اشباع نشده می توانند جذب شوند HDL: هنگام اشباع و چربی های ترانس به بدن کمک کنید LDL: افزایش خونبه

اکثر بزرگسالان بالای 20 سال باید برای بررسی سطح کلسترول خود به پزشک مراجعه کنند. این می تواند به اطمینان از سلامت آنها کمک کندبه

سطح کلسترول مطلوب شامل موارد زیر است:
  • برای کلسترول تام کمتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر
  • برای کلسترول کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر LDL:
  • 40: Mg / dL برای کلسترول HDL:
اخرین حرف

حفظ سطح کلسترول سالم برای سلامت کلی بدن ، به ویژه سلامت قلب و عروق بسیار مهم است.به چندین نوشیدنی حاوی مواد شیمیایی وجود دارد: ترکیباتی که می توانند به بهبود این سطوح کمک کنند. آن ها هستند::

  • آب گوجه
  • چای سبز
  • شیر جو سویا
  • نوشیدنی های کاکائویی
  • نوشیدنی های غنی شده با استرول و استانول

با این حال ، هیچ راهی سریع برای کاهش کلسترول وجود ندارد. هفته ها یا ماه ها طول می کشد تا تغییراتی در زندگی یا رژیم غذایی شما اعمال شودبه

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com:

دیدگاهتان را بنویسید