بهترین پیشنهاد غذای صبحانه (سبک و مقوی)


غذای افطار ماه مبارک رمضان

همانطور که می دانید روزه دار به دلیل نخوردن و ننوشیدن در طول روز انرژی خود را از دست می دهد. به همین دلیل باید غذاهای صبحانه ای را انتخاب کنید که انرژی از دست رفته را بازگردانده و ویتامین های لازم را برای بدن تامین کند.

من سایت را می نویسم در ماه رمضان توجه به وعده های افطار و سحر بسیار مهم است، بدن پس از ساعت های طولانی نخوردن آب و غذا نیاز به دریافت غذاهای مفید و مقوی دارد که انرژی از دست رفته بدن را تامین کند. غذاهایی مانند فرنی، سوپ، خورش و امثال آن به دلیل آبکی بودن و نرم کننده معده معمولا در وعده صبحانه استفاده می شود. اگر از تهیه وعده های غذایی تکراری برای صبحانه خسته شده اید، به پیشنهادات صبحانه زیر توجه کنید.

صبحانه

خاگنی

عناصر:

  • تخم مرغ: سه عدد
  • آرد سفید: سه قاشق غذاخوری
  • ماست: سه قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری
  • زعفران: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه ملات:

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر صبحانه درست شود. ۱ قاشق غذاخوری روغن جامد یا ۲۵ گرم کره را در ماهیتابه بریزید. وقتی روغن داغ شد، مواد را داخل تابه بریزید و حرارت را کم کنید. تابه را نگه دارید تا یک طرف خمیر قرمز شود. سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر خمیر تمام شود. سپس از کمی آب انگور یا آب شکر رقیق شده استفاده کنید و روی خمیر بریزید تا کمی بجوشد. خمیر شما آماده سرو سر میز صبحانه است.

خرمای کاشی

عناصر:

  • آرد: ۲۰۰ گرم
  • خرما: ۱۵۰ گرم
  • گل رز: ۵۰ گرم
  • دارچین: نصف قاشق چایخوری
  • شکر: ۱۰ گرم
  • آب: به میزان لازم
  • کره: ۱۵۰ گرم
  • زعفران: به میزان دلخواه
  • ادویه کاچی: ۱ قاشق چایخوری
  • شیره خرما: ۳۰ گرم

طرز تهیه خرما کاچی

  1. طرز تهیه خرما: کدو تنبل را پوست گرفته، رنده کرده و آب آن را بگیرید. داخل بشقاب بریزید و با چنگال له کنید
  2. تفت دادن آرد: ابتدا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. آرد را ریخته تفت دهید و مواد را بردارید تا طلایی شود. برای فرنی خرما باید آرد خام مصرف شود.
  3. کره را اضافه کنید: کره را به آرد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. کمی تفت دهید.
  4. اضافه کردن خرما: در این مرحله از خرماهای خوشمزه، نوبت به اضافه کردن خرما می رسد. هم بزنید تا خرماها کاملا له شوند و با مواد مخلوط شوند.
  5. خرمای کاچی را آماده کنید: دارچین و ادویه کاری را به مواد اضافه کنید. با هم بازی می کنیم. آب را بریزید و کش را کاملاً در آب باز کنید. بعد از مدتی زعفران را با شکر اضافه کنید. در آخر شیره خرما را در آن بریزید. نوش جان

خوراک مرغ بروکلی

عناصر:

  • سینه مرغ: کیلو
  • کلم بروکلی: ۲۰۰ گرم
  • قارچ: ۳۰۰ گرم
  • سس سویا: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سبز تازه: ۳ عدد
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه مرغ با کلم بروکلی

  1. در مرحله اول سیر را له کنید سپس زنجبیل را رنده کنید.
  2. در مرحله بعد قارچ ها و فلفل سبز را خرد کرده و به قطعات متوسط ​​تقسیم می کنیم.
  3. یکی از روغن های مورد نظرتان را در ماهیتابه نچسب بریزید و بعد از داغ شدن روغن مرغ چرخ کرده را به همراه سیر و نمک و فلفل در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.
  4. توجه داشته باشید که اگر تکه های مرغ نازک باشد مرغ به سرعت می پزد.
  5. وقتی مرغ پخت، آن را از ماهیتابه خارج کرده و قارچ ها را که حلقه حلقه کرده اید، با کمی نمک در همان تابه نچسب اضافه کنید تا قهوه ای شود. وقتی قارچ ها آبکی شدند فلفل سبز خرد شده را اضافه کنید و صبر کنید تا فلفل سبز نرم شود.
  6. وقتی آب قارچ خارج شد و فلفل تقریباً نرم شد، زنجبیل خورده شده را اضافه کنید و بلافاصله سس سویا را اضافه کنید.
  7. حالا مرغ پخته شده را اضافه کنید و کلم بروکلی را بخورید و تفت دهید تا طعم مواد خوب شود و کلم بروکلی نرم شود.
  8. هر زمان که کلم بروکلی به نرمی دلخواه رسید غذا آماده است..

مواد مورد نیاز برای طعم و مزه که می توانید به مواد اصلی خوراک مرغ کلم بروکلی خود اضافه کنید عبارتند از::

  • روغن مایع، روغن زیتون یا روغن کنجد: ۲ قاشق چایخوری
  • زنجبیل: یک قاشق چایخوری
  • سیر: ۱ حبه
  • فلفل قرمز به میزان لازم
  • هنگام سرو آهک تازه اضافه کنید

صبحانه بدون برنج

اگر زمان پخت طولانی ندارید، می توانید از غذاهای سریع بدون برنج استفاده کنید.

ساندویچ مرغ و قارچ

ساندویچ مرغ و قارچ نیز یکی از گزینه های مناسب صبحانه بدون برنج است زیرا می توانید این ساندویچ سالم و خوشمزه را به هر شکلی که دوست دارید تزیین کرده و برای مهمانان سرو کنید.

سمبوسه سیب زمینی

سمبوسه غذایی باستانی و لذیذ است که همیشه طرفداران خود را دارد این غذای لذیذ عمدتاً طعم تند دارد. سمبوسه انواع مختلفی دارد و می توانید از مرغ، بوقلمون یا بره نیز استفاده کنید.

کتلت هویج

اگر در بین مهمانان یا حتی خودتان گیاهخوار هستید، می توانید از هویج خلال شده برای مهمانی صبحانه خود استفاده کنید، اما برای این کتلت ها می توانید از گوشت و مرغ نیز استفاده کنید. برای دیدن آموزش خلال هویج کافیست ورقه های هویج را در Minusem در گوگل سرچ کنید و دستور درست و اصلی را ببینید.

بقیه دستور العمل ها موجود است سایت آشپزی می توانید تماشا کنید.