به سال گذشته فکر کنید و سال آینده را بهبود بخشید – یک ۱۰۰


به اهداف خود پایبند باشید

اگر با این پست روبرو شدید، احتمالاً می خواهید اهداف خود را برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی کنید و به تمام اهداف خود برسید. برنامه ریزی و مشاوره رمز موفقیت در سال است.

ممکن است اکنون به فکر ورق زدن و شروع یک صفحه جدید باشید. اما فراموش نکنید که اگرچه سال ۲۰۲۱ سالی پر از چالش بود و در همه جنبه‌ها و بخش‌ها به خوبی تعدیل شده بود، فرصت‌های جدیدی باز و گشوده خواهند شد.

سال ۲۰۲۲ نزدیک است و بسیاری از مردم مشتاقانه منتظر سال ویژه ۲۰۲۱ هستند. تصمیم گیری در سال نو علیرغم فراز و نشیب ها امری ضروری است. امروز، ما به شما فرصتی عالی برای شروع به تحقق بخشیدن به رویاهای خود می دهیم – تغییراتی که برای سال آینده، ماه آینده یا هفته آینده پیشنهاد می کنید.

نیمی از تصمیمات سال نو که روی کاغذ می نویسیم فراموش می شوند یا حتی در یک دفترچه به آنها فکر می کنیم. این بار مال شما نخواهد بود زیرا ما به شما می گوییم چه چیزی را در لیست اهداف خود قرار دهید. نکات مهم برای دستیابی و چه مواردی باید اجتناب کرد تا بخشی از گروه افرادی شوید که امسال با موفقیت به اهداف سال نو خود دست یافته اند.

پس برای ورود با پاهای صاف و قوی باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

مقدمه: سال ۲۰۲۱ در دست بررسی است – چه چیزی خوب پیش رفت؟

به این سوالات کتبی پاسخ دهید: چه اتفاقی افتاد؟ زیرا امسال؟ در اینجا، شما باید تمام پروژه ها، اهداف و وعده هایی را که داده اید فهرست کنید. از همه چیزهایی که خوب پیش رفت چه آموختی؟ با این سوال، باید بفهمید که در تدریس خوب، آن رابطه جدید، آن دوره، شغلی که ترک کرده اید چه اتفاقی برای شما افتاده است.

سال گذشته چه چیزی برای من باقی ماند؟ آیا زمان کافی برای فکر کردن به خودم و اطرافیانم دارم؟ چیز جدیدی یاد گرفتی؟ با پاسخ به این سؤالات و سؤالات دیگر، پاسخ هایی خواهید یافت که این تجربیات را برای سال ۲۰۲۲ باقی نمی گذارد.

به همین دلیل لازم است نگاهی کوتاه به سال گذشته داشته باشیم. ۵ دقیقه در مورد تمام رویدادهای سال ۲۰۲۱ فکر کنید. از هر یک از آنها چه درس هایی آموختید؟

آن را روی یک تکه کاغذ بنویسید و هنگام تعیین اهداف خود در سال ۲۰۲۲ آن را در نظر بگیرید. شاید برخی از اهدافی که در سال ۲۰۲۱ برای خود تعیین کرده اید و به آنها نرسیده اید را بتوان ۲۰۲۲ در نظر گرفت؟

یکی دیگر از مزایای نگاه کردن به سال گذشته این است که می تواند کاری را که انجام داده است تکرار کند و از کارهایی که طبق برنامه پیش نرفته است اجتناب کند. بنابراین، شانس بیشتری برای تحقق رویاهای خود خواهید داشت.

چی شد؟

پیروی نکردن از تصمیمات سال نو گاهی به دلیل تنبلی، کمبود وقت، انگیزه، ندانستن چگونگی دستیابی به آنها، عدم اطمینان یا دیگر اولویت برای شما و سایر موقعیت های گسترده است.

چه چیزی خوب پیش نرفت؟ در اینجا شما باید تمام پروژه ها، اهداف و وعده هایی را که اجرا نکردید یا آنطور که انتظار داشتید پیش نرفتید، انجام دهید و چه درس هایی برای شما گذاشتم؟ با این سوال، باید تجزیه و تحلیل کنید که این وضعیت چه چیزی را برای شما به ارمغان آورده است و ببینید چگونه می توانید آن را بهبود بخشید، به خصوص آنچه را که کشف کرده اید. این مهم است که هنگام پاسخگویی و فکر کردن در مورد زمینه های مختلف زندگی خود با خود صادق باشید: خانواده، کار، روابط، رشد شخصی، بهره وری، امور مالی، معنویت، تحصیلات، سلامت یا رفاه و غیره.

اهداف امسالت چه شد؟

در ژانویه، سالن‌های ورزشی مملو از مشترکین جدید می‌شوند که اکثر آنها در فوریه باز نمی‌گردند. این ترک تحصیل به این دلیل است که دستیابی به اهداف ما دست نیافتنی است اگر فقط روی هدف تمرکز کنیم.

تصور کنید کمد شما یک آشفتگی فوق العاده است. لباس های بد آویزان است، قلاب ها همه جا خالی است، زیرا آنها را از قلاب در می آورید و سنجاق را در نمی آورید و کشوها شکسته است. شما هرگز چیزی را که به دنبالش هستید پیدا نمی کنید و لباس های زیادی در قفسه ها خواهید داشت.

شما هدف این کمد تعمیر شماست و شما این کار را انجام می دهید. چند روز طول می کشد، اما همه چیز سر جای خود است.

بلوز و شلوار آویزان هیچ قلاب خالی را نمی گیرد و کشوها و قفسه ها در جای خود قرار دارند. در یک پیراهن، در دیگری لباس زیر و غیره.

شما به هدف رسیدید اما در عرض چند هفته، به هم ریختگی باز خواهد گشت و کمد شما یک بار دیگر به منطقه ای درهم و برهم تبدیل می شود.

اکنون، شما منتظر یک لحظه دیگر انگیزه هستید تا دوباره آن را درست کنید. دستیابی به یک هدف فقط برای یک لحظه زندگی ما را تغییر می دهد زیرا ما فقط روی نشانه تمرکز می کنیم نه علت.

ما باید نتایج را تغییر دهیم، اما نتیجه دشوار نیست. ما باید سیستمی را تغییر دهیم که ما را به این نتایج می رساند.

اگر به جای اینکه فکر کنید “من قبلاً این کار را انجام داده ام”، تغییرات اساسی ایجاد کنید، یعنی هر بار که بلوز خود را در می آورید، قلاب را باز می کنید، هر بار که پیراهن را در می آورید، این کار را با دقت انجام می دهید. برای دیگران فاش نشود. هر بار که چیزی را امتحان می‌کنید که در نهایت نمی‌پوشید، دوباره آن را آویزان کنید یا تا کنید، و هر بار که لباس تمیز خود را پوشیدید، چند دقیقه وقت بگذارید تا آن را در جای خود محکم کنید. شما سیستم و نتیجه را تغییر می دهید.

وقتی مشکل را فقط در سطح خروجی حل می کنیم، آن را به طور موقت حل می کنیم.

ما باید این کار را در سطح سیستم انجام دهیم و نه فقط در سطح نتیجه برای ایجاد تغییر.

درس های آموخته شده و نکات کلیدی

مشکل با اهداف فکر می کنیم وقتی به هدف برسیم خوشحال خواهیم شد.

ما فقط روی نتیجه تمرکز می کنیم. وقتی فقط به هدفی فکر می کنیم، شادی خود را تا رسیدن به آن به تعویق می اندازیم و شادی را چیزی می بینیم که در آینده می توانیم داشته باشیم.

اگر به آن نرسم، نمی‌توانم خوشحال. بدون اینکه بدانیم مسیر از خود هدف مهمتر است، رسیدن به هدف بی فایده است مگر اینکه برای رسیدن به آن سفر کنیم.

برای رسیدن به این هدف که در حال حاضر جزئی از زندگی روزمره ماست و تا رسیدن به آن ناامید نمی شویم، باید عاشق این روند شویم و در نتیجه این هدف را به عادت تبدیل کنیم.

وقتی عاشق نتیجه نیستید، بلکه عاشق فرآیند می شوید، در حال ایجاد تغییرات اساسی هستید.

چگونه می خواهید اهداف خود را در سال جاری تعیین کنید و به آنها برسید؟

ذهنیت عادت در میان اهداف سال نو، ما همیشه به موضوعی مرتبط با سلامتی خود دست می زنیم.

امسال قرار است ورزش کنم، غذاهای ناسالم را کنار بگذارم، وزن کم کنم، سندرم متابولیک را شکست دهم، شکر را کنار بگذارم و….

ژانویه را با عضویت جدید در باشگاه شروع می کنیم، کیلو و سبزیجات می خریم، یا همه غذاهای ناسالم را از انبار خود حذف می کنیم.

مشکل این است که ما ورزش هایی را که در باشگاه انجام می دهیم دوست نداریم، سبزیجات بخارپز شده در کمتر از یک هفته ما را خسته می کنند و چون رژیم غذایی ما محدود است، با ولع دائمی برای غذاهای ناسالم زندگی می کنیم.

تمرینی را انجام می دهیم که دوست نداریم به هدف بزنیم و بعد از آن به باشگاه برنمی گردیم حتی اگر کل سال را پیش پرداخت بدهیم.انگیزه دادنخودمان

ما چندین هفته است که سبزیجات بخارپز می‌خوریم تا زمانی که نمی‌توانیم، و دیگر هرگز نمی‌خواهیم چیزی سبز در بشقاب خود ببینیم.

ما در مورد غذاهای ناسالم خواب می بینیم زیرا نمی دانیم چگونه بدن خود را تغذیه کنیم.

اما چه می شود اگر به جای رفتن به باشگاه، چون این ورزشی است که بیشترین چربی را می سوزاند (اما شما آن را دوست ندارید)، با معلم بامزه ای که موسیقی مورد علاقه شما را می نوازد، به یک کلاس اسپین بروید؟ یا اگر هر روز ۳۰ دقیقه با ویدیوهای این معلم فوق العاده شاد در یوتیوب شروع به رقصیدن کنید، چه می شود؟ یا اگر به جای خوردن سبزیجات بخارپز، کتابی با دستور العمل های پختن سبزیجات به روش های مختلف خریده اید و دستور العمل های خوشمزه ای را در آشپزخانه خود امتحان کرده اید که بدن شما را تغذیه می کند؟

خب من عاشق این روند شدم! هیچ کس به انجام کارهایی که دوست ندارد عادت نمی کند و اگر این روند را دوست نداشته باشد، هیچ کس به هدفی دست نخواهد یافت و آن را حفظ نخواهد کرد.

وقتی مجبوریم با چیزهایی که دوست نداریم تغییر کنیم، به سرعت به عادت های ناخواسته خود باز می گردیم.

تقویم

پیشنهاد می کنم آخر سال نه با گوشی یا کامپیوتر بلکه با یک دفترچه و دفترچه در دست بنشینید.

نوشتن با دست در مورد مسیری که می خواهیم طی کنیم نظر ما را تغییر می دهد به طوری که نمی توانیم به آن راه دیگری برسیم.

اهداف خود را در دسته بندی هایی بنویسید که می تواند شامل سلامت، خانواده، روابط، کار، نجاتمعنویت و غیره علاوه بر هدف، حداقل دو راه برای رسیدن به آن را آنطور که می خواهید بنویسید.

هر کسی می تواند به هدف برسد، اما نه همه. این می شود هدف استفاده شده. اگر هدف “من می خواهم الکل را ترک کنم” است، آنچه را که برای تحقق آن انجام می دهید را بنویسید.

لازم نیست برای تغییر یک عادت ناخواسته تلاش کنید. اگر به تنهایی آب آشامیدنی را دوست ندارید، نمی خواهید نوشیدنی را مصرف کنید و آن را با آب جایگزین کنید.

اگر راهی برای ملایم بودن پیدا کنم، کمک می کند، چیزی مانند داشتن قمقمه با آب شیرین هر روز که همیشه در نزدیکی خودم است. تو یخچال آب با خیار، توت فرنگی، نعناع یا هر چی دوست دارید میخورم و روزی دو لیوان میخورم و از طعم و تازگیش لذت میبرم. اگر هوس نوشیدن دارم، یکی می خرم تا بنوشم و جمعه ها می نشینم و لذت می برم.

مراقب باشید که چگونه سیستم را در جهت عشق و عزت نفس تغییر خواهید داد و فقط روی هدفی که می خواهید به آن برسید تمرکز نکنید.

با رویکردی که دوست دارید، نه رویکردی که از آن متنفرید، مسیر ایده آلی را برای تبدیل شدن به یک عادت جدید برای این هدف پیدا کنید. من عاشق روند دستیابی و رسیدن به یک هدف و تبدیل آن هدف به عادت جدیدی هستم که بخشی از زندگی شماست.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر