تأثیر کراتین بر کلیه ها ؛ آیا کراتین برای کلیه ها مضر است؟ علم ورزش


در این مقاله چه می خوانید؟

کراتین یکی از محبوب ترین مکمل های مورد استفاده بدنسازان است: ورزشکاران. کراتین فواید زیادی دارد که آن را برای افرادی که با وزنه تمرین می کنند یا ورزشکار هستند مناسب می کند. دلیل اصلی استفاده افراد از کراتین این است که برای افزایش وزن بیشتر ، بهبود عملکرد ورزشی یا عضله سازی بیشتر قوی تر باشند. شواهدی وجود دارد که کراتین می تواند به این اهداف کمک کند. اما هنگام مصرف مکمل ها باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بی ضرر هستند. گاهی اوقات افزایش سطح کراتین در خون افرادی که کراتین مصرف می کنند وجود دارد. کراتین بالا در خون نشانه نارسایی کلیه است. آیا کراتین برای کلیه ها مضر است؟

مصرف کراتین میزان فسفو کراتین را در داخل سلول های ماهیچه ای افزایش می دهد. این مهم است زیرا سلول های ماهیچه ای می توانند از فسفوکراتین برای انرژی استفاده کنند. هنگام وزن کشی یا انجام تمرینات کوتاه مدت و شدید ، از فسفوکراتین به عنوان منبع کوتاه مدت انرژی استفاده می کنید. فسفوکراتین همچنین به بازسازی آدنوزین تری فسفات ، که جریان انرژی به داخل سلول ها است ، کمک می کند.

بنابراین ، کراتین در ورزش ، به ویژه در فعالیتهای کوتاه مدت شدید م effectiveثر است. هیچ مدرکی مبنی بر افزایش استقامت کراتین وجود ندارد. علاوه بر این ، نشان داده شده است که کراتین فاکتورهای رشد مانند IGF-1 را در سلول های ماهیچه ای افزایش می دهد که می تواند منجر به افزایش هیپرتروفی عضلات شود.

کراتین علاوه بر تأثیر مثبت بر ورزش ، می تواند به عضله سازی نیز کمک کند. هرچه کراتین فسفات در سلول های عضلانی شما بیشتر باشد ، ماهیچه آب بیشتری در خود نگه می دارد ، به نظر می رسد بزرگتر به نظر می رسد. بدنسازان حرفه ای از تأثیر کراتین بر ظاهر ماهیچه ها راضی هستند ، اگرچه ظاهر کامل ماهیچه به دلیل تورم آن است و در صورت قطع مصرف کراتین ، تورم ماهیچه نیز به خواب می رود.

یعنی رشد ماهیچه ها به دلیل مصرف کراتین به دلیل افزایش اندازه فیبر ماهیچه ای نیست. با این حال ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کراتین ممکن است عملکرد فرد را در تمرینات قدرتی افزایش دهد. برخی آزمایشات نشان داده است که مکمل کراتین به بهبود سریع عضلات کمک می کند.

تاثیری که مصرف کراتین بر ظاهر ماهیچه های شما دارد یکی است و مهمتر از همه ، تاثیری است که کراتین می تواند بر سلامتی شما داشته باشد.

عوارض جانبی کراتین بر کلیه ها

بسیاری از افراد کراتین را با کراتینین مرتبط می دانند ، اما این دو با هم تفاوت دارند. پزشکان از کراتینین به عنوان شاخص عملکرد کلیه استفاده می کنند. یکی از راههای تشخیص نارسایی کلیه پزشکان اندازه گیری میزان کراتینین در خون است. کراتینین بالاتر از حد طبیعی نشان می دهد که کلیه ها به درستی کار نمی کنند. افزایش کراتینین ممکن است اولین علامت نارسایی کلیه باشد.

کراتین و کراتین با یکدیگر مرتبط هستند ، اگرچه از نظر مولکولی متفاوت هستند. هنگامی که کراتین را به عنوان مکمل یا از منابع طبیعی مانند گوشت مصرف می کنید ، برخی بافت ها ، از جمله بافت ماهیچه ای ، آن را به فسفوکراتین تبدیل می کنند. هنگامی که ماهیچه ها به انرژی نیاز دارند ، سلول ها می توانند از گروه فسفات برای تولید آدنوزین تری فسفات استفاده کنند.

آدنوزین تری فسفات انرژی است که باعث انقباض ماهیچه ها می شود. کراتینین باقی می ماند و کلیه های شما راه هایی برای خلاص شدن از شر کراتینین اضافی دارند. در یک فرد سالم ، فقط مقدار کمی کراتین در خون باقی می ماند و آزمایش خون می تواند میزان آن را نشان دهد ، این یکی از مفیدترین شاخص ها برای تشخیص عملکرد کلیه است.

بنابراین ، اگر آزمایش خون شما نشان دهد که سطح کراتینین خون شما بالاتر از حد طبیعی است ، مانند یک چراغ قرمز برای سلامت کلیه ها است. اما اگر خود را با مکمل های کراتین بمباران می کنید ، نباید انتظار داشته باشید که کراتینین شما افزایش یابد.

اگر دوز متوسط ​​کراتین مصرف کنید ، سطح کراتینین خون شما ممکن است افزایش یابد ، اما این افزایش به نارسایی کلیه مربوط نمی شود. اما زیاده روی نکنید. برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف 10 گرم کراتین در روز می تواند در طولانی مدت مضر باشد.

پیشنهاد دادن:
خواندنی

کدام دارو یا مکمل بدنسازی برای کبد شما مضر است؟

چه مقدار کراتین باید مصرف کنید تا کراتینین خون شما افزایش یابد؟

اکثر مطالعات نشان می دهند که اگر کمتر از 5 گرم کراتین در روز مصرف کنید ، افزایش کراتینین در خون شما قابل توجه نخواهد بود ، اما مصرف بیش از این مقدار منجر به افزایش کمی کراتینین در خون می شود. اما این افزایش کراتینین منجر به عملکرد غیر طبیعی کلیه نمی شود.

آیا استفاده طولانی مدت از کراتین مضر است؟

اگرچه مکمل کراتینین در افراد با دوزهای بالای کراتینین نشان دهنده مشکلات کلیوی نیست ، اما مشخص نیست که آیا مصرف طولانی مدت کراتین برای افرادی که قبلاً مشکلات کلیوی دارند مناسب است یا خیر. مصرف کراتین ، حداقل در کوتاه مدت ، ممکن است در عملکرد کلیه اختلال ایجاد نکند ، اما تعدادی از مطالعات چگونگی تأثیر مصرف طولانی مدت کراتین بر عملکرد کلیه را مورد بررسی قرار داده اند.

اگر سابقه بیماری کلیوی یا عملکرد غیر طبیعی کلیه دارید ، قبل از مصرف کراتین با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا مصرف کراتین می تواند برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند مشکل ساز شود.

آیا می توانید از منابع غذایی به اندازه کافی کراتین دریافت کنید؟

دوز کراتین مصرفی ورزشکاران از 3 گرم تا 10 گرم در روز است. 10 گرم بیشترین مقدار کراتین است که آزمایشات آن را بی ضرر نشان می دهد و برای افرادی که ورزش های شدید انجام می دهند مناسب است. شما می توانید کراتین را از منابع طبیعی مانند گوشت قرمز و ماهی دریافت کنید ، اما به شرطی که از این غذاها زیاد بخورید. یک کیلوگرم گوشت گاو یا ماهی آزاد تنها یک تا سه گرم کراتین دارد. برای اکثر مردم ، به ویژه گیاهخواران ، دریافت کراتین کافی از طریق رژیم غذایی امکان پذیر نیست.

آیا باید کراتین مصرف کنم؟

مصرف کوتاه مدت کراتین برای افراد سالم مضر نیست ، اما هنوز این سال وجود دارد که آیا افراد دارای مشکلات سلامتی می توانند کراتین را برای مدت طولانی تری مصرف کنند یا خیر. علاوه بر این ، بیشتر مطالعات در مورد فواید کراتین در مردان انجام شده است. برخی از مطالعات نشان می دهد که کراتین ممکن است فواید کمتری برای زنان داشته باشد. این که آیا شما نیاز به نوشیدن کراتین دارید یا نه بستگی به هدف شما دارد.

مکمل کراتین ممکن است مفید باشد اگر در ورزشی شرکت می کنید که نیاز به تمرین زیاد دارد یا به طور طبیعی لاغر (لاغر) هستید و می خواهید عضلات بیشتری بسازید.

اگر گیاهخوار یا گیاهخوار هستید ، مصرف مکمل های کراتین منطقی است زیرا از طریق رژیم غذایی خود مقدار زیادی کراتین دریافت نمی کنید. گیاهان منبع خوبی از کراتین نیستند. اما مطالعات نشان می دهد که واکنش افراد به کراتین متفاوت است. برخی از افراد ممکن است از مصرف کراتین سود نبرند. به یاد داشته باشید ، ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا مصرف کراتین در دراز مدت مضر است یا خیر.

تهیه و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید