تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش خواص:


نوشیدن قهوه قبل از تمرینات قهوه بدن و عملکرد مغز را بهبود می بخشد ، اما برای همه مناسب نیست ، خواص را بخوانید – عوارض جانبی بهترین زمان برای نوشیدن آن است

بسیاری از افراد قبل از ورزش برای افزایش کافئین قهوه می نوشند. ورزش درست است ، نوشیدن قهوه قبل از ورزش دارای خواص زیادی از جمله افزایش فعالیت بدنی و بهبود عملکرد مغز است ، اما نوشیدن آن برای همه مناسب نیست.

جمله بالا برگرفته از مقاله ای است که در مجله Nutrients در سال 2018 منتشر شده است. این مطالعه ارتباط بین کافئین و ورزش و اثرات نوشیدن قهوه قبل از ورزش ، و همچنین زمان و میزان نوشیدن قهوه را بررسی می کند. و اینکه آیا خوردن قهوه قبل از ورزش برای همه مفید است یا خیر.

خوردن قهوه قبل از قهوه یا به عبارت بهتر مصرف کافئین ، تأثیرات متفاوتی بر افراد مختلف خواهد گذاشت. در برخی افراد ، این می تواند عوارض جانبی منفی مانند اضطراب ، بی خوابی و ناراحتی معده داشته باشد.

برخی از افراد به کافئین حساس هستند و ترجیح می دهند قبل از ورزش از میان وعده یا نوشیدنی کافئین دار استفاده کنند. برخی دیگر برای جلوگیری از درد معده از خوردن یا نوشیدن قبل از ورزش اجتناب می کنند.

همچنین بخوانید:

تاثیر کافئین بر ورزش (کلیک کنید)

به خواندن ادامه دهید: اثرات نوشیدن قهوه قبل از ورزش ، از جمله خواص مربوط به کافئین و عوارض جانبی ، زمان مصرف و مقدار ، و همچنین جایگزین های حاوی کافئین مناسب قبل از ورزش.

خواص قهوه قبل از تمرین

افرادی که قهوه را قبل از ورزش می نوشند ، در واقع از آن به عنوان محرک طبیعی به دلیل کافئین استفاده می کنند.

مطالعات متعدد نشان می دهد که خوردن قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار قبل از ورزش دارای خواص متعددی است.

در اینجا چند روش وجود دارد که ورزش قهوه و کافئین به شما کمک می کند.

  • بهبود عملکرد فیزیکی فرد
  • تقویت عملکرد شناختی
  • چربی سوزی را افزایش دهید

همچنین بخوانید:

چربی سوزی و نوشیدنی های لاغری (کلیک کنید)

بهبود کار بدنی

“چگونه کافئین می تواند فعالیت بدنی فرد را در حین ورزش افزایش دهد؟” مطالعات متعددی انجام شده است.

بسیاری از محققان اثرات قهوه را مطالعه کرده اند: کافئین قبل از ورزش ، به طور خاص دریافتند که کافئین بر قدرت عضلات ، استقامت و ظرفیت قلب و عروق تأثیر می گذارد.

مطالعه انجام شده در سال 2018 نشان داد که حتی دوزهای متوسط ​​کافئین می تواند عملکرد ورزشی فرد را افزایش دهد.

یک بررسی سیستماتیک دیگر تأثیرات مصرف کافئین را بسته به مدت زمان تمرین یا رویداد ورزشی مورد بررسی قرار داد.

در این مطالعه ، دانشمندان دریافتند که کافئین همچنین عملکرد ورزشکاران استقامتی را افزایش می دهد. برخی مطالعات نشان می دهند که کافئین در بهبود عملکرد ماهیچه ها مثر است ، اما علت و مقدار آن مشخص نیست.

مطالعه دیگری در سال 2017 نشان داد که قدرت پاهای ورزشکاران به دلیل تأثیر کافئین بر آنها بهبود کمی دارد.

علاوه بر این ، یک مطالعه کوچک بر روی ورزشکاران اسپانیایی نشان داد که مصرف 3 کیلوگرم کافئین قبل از تمرین ، قد یک یا هر دو پا را افزایش می دهد.

سرانجام ، مطالعه 2019 نشان داد که بسیاری از این مطالعات بر روی جوانان ، مردان و ورزشکاران انجام شده است. به همین دلیل است که نویسندگان می گویند تحقیقات بیشتری در مورد زنان ، افراد مسن و غیر ورزشکاران مورد نیاز است.

بهبود عملکرد شناختی

بسیاری از مردم برای بیدار ماندن یا هوشیاری قهوه می نوشند. با این حال ، بهبود عملکرد شناختی ممکن است به معنی بهبود عملکرد جسمانی نیز باشد.

در سال 2018 ، یک منبع معتبر در مورد تأثیر کافئین بر عملکردهای جسمی و شناختی تحقیق کرد. این مطالعات نشان داده است که کافئین حالات شناختی مرتبط با ورزش مانند هوشیاری ، تمرکز ، سطح انرژی و خستگی را بهبود می بخشد.

افزایش احتمالی اکسیداسیون چربی

برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن نوشیدنی های کافئین دار قبل از ورزش باعث افزایش اکسیداسیون چربی (یا “چربی سوزی”) می شود. با این حال ، این مشکل هنوز حل نشده است ، هنوز مبهم است.

در حالی که برخی معتقدند افزایش اکسیداسیون چربی به دلیل افزایش اثرات کافئین است ، انجمن بین المللی تغذیه ورزشی (ISSN) با این نظر مخالف است.

مطالعات کافئین 2021 در مورد اثربخشی ورزش نشان می دهد که اگرچه کافئین ممکن است اکسیداسیون چربی را افزایش دهد ، اما لزوماً با عملکرد ورزشی ارتباطی ندارد.

علاوه بر این ، مصرف کافئین برای تأثیر آن بر اکسیداسیون چربی مهم است. بنابراین ، دوزهای کمتر ممکن است تأثیر کمتری نسبت به دوزهای بالاتر داشته باشند.

نکته اصلی این است که قبل از تمرین قهوه بنوشید

با توجه به خواص مطلوب نوشیدن قهوه قبل از ورزش ، باید توجه داشت که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه قبل از ورزش بستگی به اهداف فرد دارد.

به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد افرادی که می خواهند فعالیت بدنی ، از جمله استقامت و قدرت عضلانی را افزایش دهند ، باید 60 دقیقه قبل از ورزش کافئین مصرف کنند.

یک مطالعه معتبر بر روی مردان سالم نشان داد که چگونه زمان کافئین بر عملکرد تمرینات مختلف تأثیر می گذارد. این مطالعه نشان داد که مصرف کافئین 1 ساعت قبل از ورزش باعث افزایش جهش های انفجاری عمودی و انقباضات عضلانی ایزومتریک می شود.

ورزش ایزومتریک یک تمرین ایستا است که شامل حرکت مفصل نمی شود. نمونه هایی از این تمرینات عبارتند از: تخته ، نشستن روی دیوارها و خم شدن ایستا.

با این حال ، مصرف کافئین 30 دقیقه قبل از ورزش باعث بهبود عملکرد ایزوکینتیک می شود. تمرینات ایزوکینتیک (شامل تمرینات کششی) پویا هستند. این تمرینات ممکن است از نظر قدرت یا استقامت متفاوت باشند ، اما با سرعت همخوانی دارند.

مقدار و نوع قهوه قبل از تمرین

به گزارش ISSN ، در افرادی که دائماً در حال بهبود عملکرد ورزشی خود هستند ، میزان کافئین برای 3-6 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کافی است.

دوزهای بالا (9 کیلوگرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) می تواند عوارضی مانند ناراحتی معده و بی خوابی ایجاد کند.

تحقیقات در مورد دوزهای کوچکتر کافئین محدود است. با این حال ، محققان دریافتند که دوزهای کم هوشیاری را با عوارض جانبی کمتری افزایش می دهد.

بسیاری از مردم از قهوه به دلیل طعم دلپذیر خاص آن لذت می برند.

با این حال ، افرادی که به دنبال مزایای عملکرد کافئین هستند می توانند از آن با هر اسب استفاده کنند.

گزینه های محبوب قهوه عبارتند از:

  • قهوه فوری
  • قهوه دم کرده
  • اسپرسو
  • قبل از تمرینات دکتر بنوشید یا اسپری کنید
  • آدامس یا آب نبات حاوی کافئین
  • نوشیدنی های انرژی زا
  • چای سیاه

با این حال ، توجه داشته باشید که برخی از محصولات ، مانند نوشیدنی های قبل از تمرین: آب نبات ، ممکن است علاوه بر کافئین حاوی مقدار زیادی قند نیز باشند.

عوارض جانبی قهوه قبل از ورزش

خوردن قهوه و کافئین قبل از تمرینات قهوه علاوه بر خواصی که دارد ، عوارضی نیز به همراه دارد.

در اینجا برخی از عوارض خوردن قهوه قبل از ورزش آورده شده است.

ناراحتی معده

ناراحتی معده یکی از شایع ترین عوارض جانبی نوشیدن قهوه قبل از ورزش است. با شکم خالی ، نوشیدن قهوه یا خوردن یا نوشیدن قبل از ورزش می تواند باعث درد معده شود.

برای جلوگیری از درد معده.

  • بهتر است با شکم خالی ورزش کنید
  • زمان بیشتری را صرف “ورزش” برای صرف قهوه کنید
  • مایعات کمتری بنوشید.

آنها همچنین می توانند قهوه قوی کمتری بنوشند. به عنوان مثال ، 2 اونس اسپرسو نسبت به قهوه دم کرده معمولی حاوی مایع کمتر اما بیشتر کافئین (حدود 130 میلی گرم) است. این مقدار 95 میلی گرم کافئین در هر 8 اونس مایع را تأمین می کند.

همچنین بخوانید:

نوشیدن قهوه فشار خون را افزایش می دهد (کلیک کنید)

بی خوابی و اضطراب

برخی از افراد نسبت به دیگران نسبت به کافئین حساس تر هستند.

مصرف مقدار زیادی کافئین می تواند عوارض جانبی منفی مانند مشکلات خواب و اضطراب را برای این افراد ایجاد کند.

به عنوان مثال ، کم خوابی مانع از بهبود ماهیچه ها می شود. در نتیجه ، برخی از ورزشکاران با مصرف قهوه مشکلات جدی خواهند داشت.

همچنین ، برخی از خطرات جدی تر اما کمتر رایج در ارتباط با کافئین وجود دارد. توصیه می شود قبل از مصرف قهوه آنها را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

کافئین و اضطراب (کلیک کنید)

مصرف زیاد کافئین

اگرچه این امر کمی غیر معمول است ، اما در صورت مصرف زیاد کافئین ، ممکن است فرد دچار مسمومیت با کافئین یا جذب بیش از حد کافئین شود.

مصرف زیاد کافئین بسیار نادر است. این معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل ها یا نوشیدنی های انرژی زا است. بنابراین ، مردم باید برچسب محصولات حاوی کافئین را بخوانند تا مطمئن شوند که زیاد مصرف نمی کنند.

قهوه جایگزین قبل از تمرین

برای افرادی که سعی می کنند تمرینات خود را بهینه کنند ، کافئین تنها گزینه قبل از تمرین نیست.

اگر به کافئین حساس هستید ، می توانید از سایر نوشیدنی های جایگزین استفاده کنید: تنقلات. برای این کار ، نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که باعث افزایش انرژی ، تمرکز و هوشیاری می شوند.

یک راه حل ساده برای این مشکل خوردن یک میان وعده با کربوهیدرات بالا قبل از ورزش است. به عنوان مثال ، نوشیدن آب میوه یا اسموتی قبل از تمرین می تواند انرژی مورد نیاز برای ورزش را تأمین کند.

برخی از محصولات حاوی مواد بالقوه مفید مانند تآکرین ، بتا آلانین و سیلیکات آرژنین هستند. این مواد جریان خون را افزایش می دهند و ادعا می کنند که بعد از ورزش ورم عضلات بیشتری را نشان می دهند.

تحقیقات بر روی این مواد و محصولات سطوح مختلف اثربخشی را نشان می دهد.

در تحقیقی در سال 2019 ، محققان TeaCrine (نام تجاری theacrine) و 300 میلی گرم کافئین را در 12 ورزشکار مرد مقایسه کردند.

آنها دریافتند که کافئین باعث افزایش تمرکز ، انرژی و انگیزه می شود. در حالی که TeaCrine چنین نمی کند. با این حال ، این یافته ها توسط شرکت کنندگان گزارش شده است و منبع موثقی برای اثبات آنها نیست.

نتیجه

پس از تحقیقات گسترده ، ISSN به این نتیجه رسید که مکمل قبل از تمرین می تواند با خستگی مبارزه کرده و عملکرد ورزشی را بهبود بخشد.

هنگام خرید یا مصرف مکمل ها همیشه مراقب باشید. زیرا این محصولات به عنوان منبع معتبر داروها تنظیم نمی شوند.

اگر نگرانی دارید ، باید با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

نوشیدن قهوه و کافئین قبل از ورزش به دلیل خواصی که دارد یک نوشیدنی محبوب است.

اگرچه تحقیقات نشان می دهد که مصرف کافئین می تواند عملکرد ورزشی را به ویژه در ورزشکاران استقامتی بهبود بخشد ، اما از خطرات احتمالی کافئین آگاه باشید.

برای انجام این کار ، قبل از مصرف ، به نکات فوق توجه کنید تا رژیم غذایی خود را قبل از تمرین با دانش بیشتری تعیین کنید.

برای خرید مکمل ها از داروخانه آنلاین Oiro مراقب مراقبت باشید کلیک

دیدگاهتان را بنویسید