تغذیه با شیر مادر و رژیم غذایی ناشتا قی مادران شیرده


تغذیه با شیر مادر بهترین رژیم غذایی برای رشد نوزاد است. با توجه به اهمیت شیر ​​مادر برای نوزادان ، به ویژه در شش ماهگی زندگی اول (جایی که کودک منحصراً از شیر مادر تغذیه می کند) و نگرانی مادر تغذیه با شیر مادر در ماه رمضان بر تأثیر روزه بر کمیت و کیفیت شیر آنها نگران روزه داری است.

در اینجا برخی از سوالات متداول برای پاسخگویی وجود دارد.

آیا می توانیم روزه بگیریم؟

به گفته کارشناسان ؛ نبوغ برای یک مادر سالم که دارای فرزند سالم است در صورت دریافت غذای سالم و مایعات کافی در ساعات درس افطار تا سحر مشکلی ندارد.
اگر مادر یا فرزند بیماری یا مشکل خاصی دارند ، باید با پزشک مشورت کنند خودتان در مورد فحاشی تصمیم بگیرید.
اگر مادر دچار کمبود وزن ، کم خونی ، کم کلسیم ، ضعف مداوم یا بیماری خاصی (به ویژه دیابت) دارد ؛ کودک ضعیف و کم وزن هنگام تولد یا بیمار دارد ؛ اگر مادر در دوران بارداری دچار کم خونی است و نوزاد در حال حاضر است ذخایر آهن کم آهن ، او ابتدا باید به سلامت خود و نوزادش فکر کند بهتر است روزه نگیریم. به خصوص در 6 ماه اول زندگی نوزاد بستگی کامل به شیر مادر دارد.
اگر غذای مادر کامل و کافی نباشد ، بدن مادر موجود نیست او خودش ترکیب شیر را تمام کرد ، می تواند باعث پوسیدگی دندان ، ریزش مو ، پوکی استخوان در داخل می شود اگر این مدل معیوب است ، و مادر روزه است ، مادر قطعاً آزرده خاطر می شود.

** در یک کلام ، اگر مادر می تواند در طول روز بدون آسیب رساندن به سلامتی مقدار مورد نیاز شیر کودک را خود تامین کنید ، روزه ناقص است مادران غیر شیرده می توانند با تغذیه مناسب مایعات کافی دریافت کنند.فعالیت بدنی را در ساعات روزه داری کاهش دهید ، به جای آن سعی کنید شب و روز به نوزاد خود شیر دهید ، افطار و سحر و ، شما روزه هستید آنها راحت تر از خود عبور می کنند.

آیا کیفیت و حجم شیر تغییر می کند؟
نمی توان نظر کلی در مورد همه مادران بیان کرد ، زیرا این یک نوع سوال است مقدار غذا مقدار منابع فیزیکی مادر بازگردانده می شود. تحقیق کردی درک مواد اولیه شیر با شیر شیر چشم ها را به طور چشمگیری تغییر می دهد نمی گیرد.
تغییر در حجم شیر مادر متفاوت است ، اما معمولاً اندکی است آنها تولید شیر را کاهش می دهند. این امر هم در مورد غذا و هم در مایعات صدق می کند به مصرف مادر و فعالیتهای روزانه باز می گردد.

آیا سن کودک مهم است؟

نوزاد فقط در سن 4-6 ماهگی و بعد از آن از شیر مادر تغذیه می کند به تدریج غذای اضافی دریافت می کند. این توصیه اکثر متخصصان است هنگامی که کودک غذای اضافی دریافت نمی کند ، روزه نگیرید. زیرا امکان پذیر است نمی تواند شیر مورد نیاز نوزاد را تامین کند.
تصمیم برای روزه داری یا عدم تنظیم روزه داری از سن 6-12 ماهگی وضعیت نوزاد و رشد بستگی به وضعیت مادر دارد و حجم شیر را افزایش می دهد. اگر: نوزاد باید وزن مناسب ، رشد ، تغذیه مناسب ، مادر داشته باشد روزه داری سریع اشکالی ندارد.
از سن یک سالگی ، به عنوان بخش اصلی تغذیه نوزاد ، غذا و شیر مادر کمتر از قبل ، می توانید رژیم غذایی سالم و کافی داشته باشید به راحتی سریع.
به طور کلی ، مادرانی که از شیر مادر تغذیه می کنند و مایعات کافی دریافت می کنند کاهش فعالیت بدنی در طول روز و سعی کنید در طول روز بخوابید نه در طول روز بین افطار و سحر به نوزاد خود شیر دهید ، روزه گرفتن برای او آسان تر است.

وزن نوزاد و مادر و می تواند ناشتا باشد.

وزن نوزاد در زمان تصمیم مادر برای روزه گرفتن یک عامل موثر در تصمیم گیری اگر وزن کودک کمتر از وزن مورد نظر است این منحنی سن یا رشد باشد که نشان دهنده سوء تغذیه است ، این تمام است مشکل باید به عنوان شاخص مهمی در تصمیم گیری برای روزه در نظر گرفته شود در نظر گرفته شود. در چنین شرایطی ، حتی اگر کودک یک ساله باشد دومی غذا خوردن است ، روزه گرفتن برای مادر خوب نیست. گاهی مثل یک خانم او می آید و می گوید بچه من 8 ماهه است ، او فقط شیر می دهد او هیچ غذایی نمی خورد و وضعیت نشان می دهد که کودک ضعیف و کم است وزن ، در اینجا مادر مجبور نیست روزه بگیرد یا می تواند چنین روزی را در ضمن سریع. یا ، برای مثال ، اگر مادر بدن و وزن ضعیفی برای آن دارداو بسیار کوچک است ، او یک نوزاد 8 ماهه دارد. باز هم ، روزه توصیه می شود گریه نکن:

آیا ساعات روزه داری و فصلی است که ماه رمضان در آن ماه است؟ آیا امکان دارد؟

می توانید بله بگویید ؛ زیرا تابستان ، به جز ساعات بیشتر شما گرسنه می مانید – تشنه ، گرما همچنین باعث تبخیر بیشتر آب در بدن می شود او مادر می شود. بنابراین باید در ساعات بین افطار و سحر احتیاط کرد نیازهای بدن خود را برآورده کنید ، در غیر این صورت نمی توانید فرزندان کافی را تأمین کنید شما نخواهید بود.
اکنون که بهار هستیم ، حدود 15 ساعت روزه بگیرید ، اگر می خواهید روزه بگیرید ، مطمئن شوید که مایعات کافی دریافت می کنید. بهترین و: مهمترین این مایعات آب است. سعی کنید تشنگی خود را برای آب میوه برطرف کنید از قند خانگی و کم قند استفاده کنید. نوشابه را امتحان کنید نمونه هایی از انواع مختلف عرق (گربه ، نسترن و غیره) با تخم مرغ های شربت دار و خاکشیر غذاهایی بخورید که نمک زیادی دارند.

اخرین حرف.

با پزشک خود مشورت کنید. اگر نمی توانید روزه بگیرید ، ناراحت نشوید ، زیرا خداوند برای فرزند شما روزه می گیرد
ارجح است (آیات 183 و 184 سوره بقره). ناراحتی و استرس که بارتون از روزه نگرفتن رنج می برد ، می تواند باعث ترشح شود شیر یا باعث بی اشتهایی شود.

برای شما آرزوی خوشبختی و سلامتی دارم

دیدگاهتان را بنویسید