تغذیه تغذیه ای – رژیم لاغری


تغذیه دمای دریایی
تغذیه دمای دریایی

زمان Ing. چگونه با برنامه ریزی رژیم غذایی خود وزن کم کنیم

سه دلیل برای کاهش وزن و تغذیه سالم وجود دارد. چه می خورید (کیفیت) ، چقدر می خورید (مقدار) و چه زمانی غذا می خورید (زمان). در حالی که دو مورد اول همیشه مورد توجه زیادی قرار گرفته اند ، ما اغلب مورد سوم را نادیده می گیریم.

چه در محل کار باشیم و چه به مهمانی برویم ، تأخیر در خوردن غذا بر بدن تأثیر می گذارد.

غذای موقت چیست؟

غذای فوری تم شامل رژیم غذایی شما با ساعت بیولوژیکی شما می شود. بدن علاوه بر ساعت تولید مثل ، چرخه های مختلف ریتم مانند چرخه خواب و بیداری ، ریتم های هورمونی ، ریتم های رسانای عصبی ، الگوها را دنبال می کند. غذا (احساس خود را در مورد خوردن هر روز یک میان وعده خاص ذکر کنید).

Tem Tem Food در سال 1986 توسط متخصص تغذیه فرانسوی ، دکتر آلن دلابوس و پروفسور Jean an-Robert Rappen توسعه یافته است و ریشه در آیورودا و طب باستانی چینی دارد.

آیورودا زمان غذا را یک ابزار مهم برای سلامتی می داند. ایده این دارو این است که بدن ما در طول روز هماهنگ با چرخه های موزون کار می کند ، به همین دلیل بدن ما را مجبور می کند هر روز تقریباً در یک ساعت غذا بخوریم ، بخوابیم و ورزش کنیم.

طب چینی می گوید هر اندامی در بدن ما ریتم خاص خود را دارد (به همین دلیل متخصصان طب چینی درمان های خاصی را در ساعات خاصی از روز توصیه می کنند).

هر دو سیستم درمانی یک چیز را می گویند. اگر از ریتم بدن خود پیروی کنیم و مطابق ریتم غذا بخوریم ، سلامت ما بهبود می یابد.

ساعت بیولوژیکی بدن چگونه کار می کند؟

مطالعات نشان می دهد که مغز ما دارای یک ساعت اصلی به نام هسته فوق بطنی (SCN) است که بدن ما را زیر نظر دارد و دائماً از تغییرات در بدن ، رفتار و محیط خارجی مطلع هستیم. این ساعت مچی ساعت محیطی کبد ، بافت چربی ، قلب ، ماهیچه ها ، معده و ریه ها را کنترل می کند.

بر اساس مطالعه The Big Breakfast ، وعده های غذایی موقت بر مصرف انرژی و وزن بدن تأثیر می گذارد. این مطالعه ادعا می کند که خوردن غذاهای مناسب در زمان مناسب تضمین می کند که بیشترین مزایای تغذیه ای را از آن دریافت می کنید. تحقیقات نشان می دهد که صبحانه شما باید دارای غذاهای سرشار از انرژی باشد ، در حالی که صبحانه شما باید کم کالری باشد.

یک مطالعه دیگر می گوید که یک وعده غذایی سنگین عصرانه منجر به افزایش وزن و چاقی می شود. به طور مشابه ، حذف صبحانه می تواند ژنهای تنظیم کننده ساعت بیولوژیکی بدن را تغییر دهد و در نهایت منجر به افزایش قند خون بعد از وعده غذایی بعدی شود.

اگر تصمیم گرفته اید که این کار را ارزان کنید و پهنای باند کم را به خطر بیندازید ، فقط خودتان را فریب می دهید. فاصله بین صبحانه ، ناهار و شام باید 4 تا 5 ساعت باشد. اما فاصله بین صبح و صبح روز بعد باید حداقل 12 ساعت باشد تا چربی انباشته تجزیه شود.

کارگران شیفت در معرض افزایش وزن ، اختلالات متابولیک و اختلالات چرخه بیولوژیکی خود (خواب / بیدار شدن و چرخه غذا / ناشتا) هستند.

غذا خوردن به موقع چه فایده ای دارد؟

تغذیه طولانی مدت می تواند چندین اثر مثبت بر بدن داشته باشد ، مانند:

هضم و جذب بهتر مواد مغذی

حداکثر فواید مواد مغذی جذب شده

مدیریت وزن

کاهش چربی

کلسترول تنظیم شده

کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی

کاهش خطر ابتلا به دیابت

تقویت سیستم ایمنی بدن

هورمون های متعادل

دیدگاهتان را بنویسید