تغذیه کودک رژیم غذایی کودک بهترین برنامه غذای کودک


در انسان ، چاقی و کاهش وزن از همان ابتدای زندگی قابل مشاهده است. گاهی مادران نگران وزن کم نوزادان خود هستند و گاهی با استرس اضافه وزن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. متخصص تغذیه برگشت یک متخصص تغذیه می تواند در این مورد به والدین کمک کند.تغذیه نوزاد

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند طیف وسیعی از غذاها را بخورند. آنها ممکن است با سایر اعضای خانواده شام ​​بخورند ، اگرچه ممکن است برخی از غذاها برای جلوگیری از خفگی نیاز به تغییر داشته باشند. اما در حالی که آنها می توانند غذای بزرگسالان بخورند ، کودکان خردسال علاوه بر اعضای بزرگتر خانواده ، نیازهای تغذیه ای خاصی نیز دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً روشن نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند ، بنابراین عادات غذایی بزرگسالان همیشه نیازهای آنها را برآورده نمی کند. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای آنها بسیار مهم است. اینکه چه پارچه جدیدی باید ساخته شود از هیچ ناشی نمی شود. رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه آن را تأمین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساختن سلول های جدید استفاده می شود و نقش حیاتی در بدن ایفا می کند. و نوزادان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند زیرا به مواد معدنی برای ساختن استخوان های در حال رشد نیاز دارند. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان بسیار مهمتر از بزرگسالان هستند ، زیرا کمبود آنها می تواند روند رشد را مختل کرده و در دراز مدت آسیب برساند. خوشبختانه کودکان خردسال در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع دوران کودکی به مرحله کندی کاهش یافته است. اما ارائه رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در نهایت به تضمین سلامت افراد بالغ کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان به غذای کمتری نسبت به بزرگسالان احتیاج دارند ، گاهی حتی کمتر از آنچه والدینشان تصور می کردند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی کودکان و کودکان نوپا این فرصت را دارد که بداند چه موقع گرسنه هستند و چقدر بخورند. اغلب ، کسانی که اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند فرزندان خود را مجبور به خوردن بیشتر کنند ، با این باور که آنها به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که می توانند هر زمان که گرسنه هستند غذا بخورند ، هیچ محدودیت غذایی ندارند ، تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. پرستاران باید به توانایی بدن در تنظیم رژیم غذایی خود اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که وقتی سیر می شوند غذا را ترک کنند. پرستاران کودکان نیز ممکن است نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را که والدین آنها را سوءتغذیه می دانند با عادت های گروه کنترل مقایسه می کند. دانشمندان دریافتند که غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده کمتر غذا می خورند ، اما می توانند بیشتر بخورند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که تنقلات بخش عمده ای از میزان مصرف روزانه کودک شما را تشکیل می دهد ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار همان توجه تغذیه ای است که به وعده اصلی غذا می دهید. به عبارت دیگر ، میان وعده بیشتر از چیزی است که قبل از شام کودک را سیر نگه می دارد! ممکن است برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای رژیم متعادل را اضافه کنید.

گونه هایش سرخ شده اند ، خنده در خانه طنین انداز شده است و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار داشتید کوچک می شوند. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه می کنید ، غذاهای ارگانیک را در رژیم غذایی او قرار دهید و تعدادی از غذاهای اساسی را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها فرزند شما به خوبی رشد می کند ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. برای سالهای آینده. متخصصان محققان تردیدی ندارند که تغذیه کودکان از سنین پایین بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای آینده تأثیر می گذارد. بنابراین ، جزئیات تغذیه سالم را در 10 سال اول زندگی دنبال کنید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

برای انتخاب یک اتاق غذاخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید علائم اولیه حساسیت نوزاد را از طریق واکنش های بدن به شیردهی تعیین کنید.

در طول این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به آن نه تنها خطر ابتلا به عوارض حاد در فرزند شما را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی کودک را نیز کاهش می دهد و گریه و اضطراب را کاهش می دهد.

درباره تغذیه نوزاد شش ماهه چه باید بدانید؟

در چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و در سن چهار تا شش ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند لعاب برنج را به شیر مصرفی در طول روز ، فقط توسط پزشک اضافه می کند. به نصیحت

پس از شش ماه ، او به آرامی طعم های مختلف را می چشد. همین حالا عجله کنید و اجازه دهید بدن کودک شما به غذای تازه پاسخ دهد. صبر و شکیبایی شما برای افزودن گام به گام غذا به رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما کمک می کند تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی کرده و کنترل کنید.
در مورد تغذیه نوزاد از شش ماهگی تا یک سال چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما غذاهای مکمل آماده می کند و هنگامی که قادر به بلع ، هضم غذاهای مختلف در طول زمان است ، می توانید به او انگشتان دست بدهید. اکثر مادران در این دوران نگران سوء تغذیه نوزاد خود هستند. اگر بدانید کودک شما روزانه به چه مقدار غذا احتیاج دارد ، چه غذاهایی برای رشد کودک مفید است ، با خوردن زیاد غذا ، محروم کردن او از مواد مغذی ضروری و جلوگیری از رشد مناسب ، سلامت کودک را به خطر نمی اندازید.

اصول تغذیه کودکان یک تا دو ساله

با بزرگتر شدن کودک ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد و در رژیم غذایی کودک دو ساله تغییر ایجاد می شود. در حال حاضر نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او کاهش می یابد ، جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این مرحله از زندگی بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد.افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد نوزاد می تواند به سلامت بدن و رشد بهتر مغز کمک کند. اگرچه رژیم غذایی کودک شما ممکن است شامل انواع غذاها باشد ، اما گاهی اوقات شما چاره ای جز توسل به مکمل های کودک ندارید.

در طول این مدت ، شما باید در مورد غذاهای کودک مفید برای خود بیشتر بیاموزید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم برای نوزاد خود ایجاد کنید. تغذیه کودک یک ساله رفتارهای خاص خود را دارد. شما می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و باید میوه های لازم را بخورید: سبزیجات برای رشد کودک شما. اگر از اصول تغذیه نوزادان در سالهای اولیه پیروی می کنید ، نیازی نیست نگران قد یا وزن نوزاد خود در دو سالگی باشید.

تغذیه نوزادان یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. قد کوتاه کودکان کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبودهای تغذیه ای بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی جامعه بر ارتفاع تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوء تغذیه و کوتاهی قد در مقایسه با سالهای اول انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافت ، اما هنوز در وضعیت مناسبی قرار نداشت. همه والدین باید بدانند رفتار فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامتی و رشد چگونه است. از مراقبین تشویق می شود که از فرزند خود در مورد منحنی رشد مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه ، باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند گذشته دقیق اندازه گیری نمی کنند ، d نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار چنین مراکزی باید آشکارتر باشد. مراکز بهداشتی باید به مادران آموزش دهند که از چه ترفندهای تغذیه ای و بهداشتی استفاده کنند تا به فرزندشان در رسیدن به قد و وزن مناسب کمک کنند. تعادل تغذیه ای نوزاد بسیار مهم است ، از طریق این منحنی ها است که می توان کمبودهای تغذیه ای نوزاد را تشخیص داد. جهالت نادانی و اقدامات تکمیلی برای بهبود رژیم غذایی وی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید