تمرینات ورزشی برای درمان سیاتیک تمرینات ورزشی برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت برطرف نمی شود ؛ تمرینات ویژه در تسکین آن مثر است. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک یا التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی تصور می کنند که تمرینات خاص ، تمرینات و کشش برای درمان درد ، تشنج در نواحی مجاور عصب سیاتیک مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مدیریت سیاتیک مشکل است ، گاهی اوقات خسته کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله انواع مختلف تمرینات درمان سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها را بررسی می کند.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر درمان ها را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب از ستون فقرات کمری هر پا به باسن متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به جایی که تحت فشار قرار گرفته است ، می تواند بر یکی از قسمت های بدن تأثیر بگذارد. درد رفلکس در ناحیه کمر ، باسن ، ساق پا ، پا و انگشتان پا از جمله علائم این بیماری است.

علاوه بر این ، ناحیه آسیب دیده ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت همچنین می تواند باعث کمردرد شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت سیاتیک

سیاتیک به طور موقت در اثر تحریک یا التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود. با این حال ، تشخیص علت بسیاری از موارد سیاتیک مشکل است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دچار لغزش شده و بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که مهره های ستون فقرات را می پوشانند و در خم شدن ستون فقرات مثر هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تورم در ستون فقرات
  • عفونت ها به ستون فقرات سرایت می کنند
  • مهره های کمری – این وضعیت باعث می شود دیسک روی مهره های کمری لغزیده شود
  • سندرم اسب اسب – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4-6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات و تمرینات کششی در بهبود درد سیاتیک و ماهیچه ها مثر است.

تمرینات زیر برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری سرین ، پیریفورمیس ، ران و عضلات کمر موثر است.

ورزش منظم به احتمال زیاد بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک ارائه می دهد. با این حال ، همه این تمرینات ممکن است برای همه مفید نباشند ، زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

به خاطر داشته باشید که ورزش باید باعث افزایش تنش در ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

مزایای ورزش برای سلامت جسمی و روانی (کلیک کنید)

حالت نشسته کبوتر

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً از قبل با این ورزش آشنا شده اند. برای انجام این مرحله ، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • روی زمین بنشینید و پاهای خود را صاف بکشید: صاف.
  • پای راست را خم کنید مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • در مقابل جرثقیل ها خم شوید تا قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران حرکت کند.
  • سپس ، در صورت راحت بودن ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا کشش افزایش یابد.
  • بسته به راحتی شما این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا مبتدی – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

تمرینات ورزشی برای درمان سیاتیک تمرینات Erc برای سیاتیک تمرینات ورزشی برای سیاتیک

نشسته دراز فاصله طولانی

برای کشیدن بوت مراحل زیر را دنبال کنید.

  • روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را باز کرده و انگشتان پا را خم کنید.
  • زانوی راست را خم کنید ، پا را بالا بیاورید و آن را در کنار قسمت خارجی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ را در قسمت خارجی زانوی راست قرار دهید ، به آرامی به سمت داخل بکشید و بدن را به راست بچرخانید.
  • 20 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید ، سپس رها کنید. سپس تمرین را برای طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را 2 تا 3 بار برای هر طرف تکرار کنید.

تمرینات ورزشی برای درمان سیاتیک تمرینات ورزشی برای سیاتیک تمرینات ورزشی برای سیاتیک

سینه انجیر

برای انجام این مرحله ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید ، پاها را در زانوها خم کرده و پاها را روی زمین قرار دهید.
  • یک زانو را به سینه و پای دیگر را روی زمین نزدیک کنید.
  • گوش را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که راحت هستید روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. علاوه بر این ، با این نوع کشش ، هر دو پا می توانند برای چند ثانیه حرکت کرده و به سمت قفسه سینه نگه داشته شوند.

پل های چسبیده

برای انجام این مرحله ، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به پشت دراز بکشید: پاها را طوری خم کنید که زانوها بالا آمده و پاها به اندازه عرض شانه ها روی زمین قرار گیرند.
  • پاشنه ها را فشار دهید و رانها را بالا بیاورید تا از زانو تا شانه یک خط مستقیم ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت استراحت کنید و باسن را به حالت اولیه خود بازگردانید.

ابتدا ، این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید در صورت راحت بودن ، آن را برای چندین ست انجام دهید.

تمرینات ورزشی برای درمان سیاتیک تمرینات ورزشی برای سیاتیک تمرینات ورزشی برای سیاتیک

ایستادن همسترینگ به حالت ایستاده

برای انجام این تمرین ، شما نیاز به یک صندلی یا دستگاه مشابه دارید تا بین پاها و زمین فاصله ایجاد کنید. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • ایستاده اید یک پا را بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • ساق را خم کنید تا ساق پا ش را بالا بیاورد.
  • کمی از لگن به جلو خم شوید حرکت تنه را به سمت پای (پایین) حرکت دهید تا ران ثابت شود. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که می تواند خم شود بدون ایجاد ناراحتی ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را برای هر پا 2 تا 3 بار تکرار کنید.

حالت کودک

این ورزش در یوگا شناخته شده است ، مراحل زیر را دنبال می کند.

  • روی زانو بنشینید و ران ها را تا پاشنه پا پایین بیاورید.
  • تصاویر را از نظر اندازه رانها جدا کنید و کمر را بین رانها و.
  • دستان خود را به آرامی روی زمین جلوی سر خود بکشید.
  • برای آرامش نفس بکشید. باسن را به پاشنه فشار ندهید و اجازه دهید تا برای ایجاد کشش ملایم استراحت کنید.

در صورت امکان ، قبل از پرش به مدت 30 ثانیه این موقعیت را حفظ کنید.

تمرینات ورزشی برای درمان سیاتیک تمرینات Erc برای سیاتیک تمرینات ورزشی برای سیاتیک

تمایلات لگن

این تمرین برای تقویت عضلات پشت ، شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • عضلات شکم را بکشید و پشت را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن خود را کمی به سمت بالا خم کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • موقعیت را ترک کنید و استراحت کنید.

10 تکرار برای شروع کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را در طول زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

به گفته BMJ ، ورزش باید جزء اصلی درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که سیاتیک بر خلاف سایر آسیب ها ، با آرامش بهبود نمی یابد ، اما به تمرینات مناسب پاسخ خوبی می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک به جلوگیری از بازگشت آن کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است.

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه ، مواد مغذی به ناحیه مورد نظر و دفع سموم و التهاب از آن مناطق م effectiveثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر خون چه بخوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت عضلات

تمرینات می تواند شامل تقویت ماهیچه های مناطق آسیب دیده باشد. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

طبق مطالعه ای در مجله Exercise Rehabilitation ، تمرینات هدفمند در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری حرکتی مثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب دیسک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

روشهای ماهیچه های بدن برای رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصب

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، تمرینات هدفمند سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب ، کاهش سفتی و حساسیت نسبت به بهبود نشانگرهای سلامت عصب می شود.

بهبود سلامت بافت نرم

تمرینات منظم Sika باعث بهبود بافت نرم دیسک و افزایش سلامت آنها می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت و کاهش فعالیت بدنی برای دیسک ها مضر است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم؟

رعایت برخی اقدامات احتیاطی می تواند به کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از آسیب های کمر (که می تواند منجر به درد شود) کمک کند.

این شامل:

  • از فعالیت های دردناک مانند کشش و پیچ خوردن قبل از گرم شدن خودداری کنید
  • از تکنیک های مناسب برای بلند کردن اجسام مناسب استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده از ماهیچه ها ، آنها را تمرین دهید
  • تمرینات منظم تقویت عضلات

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمان سیاتیک است.

درمان پزشکی

داروهای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان خانگی

درمان های خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی اولیه را انجام دهید
  • برای تسکین التهاب از کمپرس گرم یا سرد برای تسکین فرد استفاده کنید
  • در حالت نشسته یا ایستاده تمرینات راکت را انجام دهید
  • به طور منظم ورزش های با شدت کم ، از جمله پیاده روی سبک و شنا انجام دهید

برای خرید محصولات سرد و گرم مشاهده دار و داروخانه آنلاین iro کلیک

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک شده و فشرده می شود.

گاهی اوقات لغزنده شدن دیسک در ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت عضلات و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توان بهبودی را تسریع کرد و از صدمات بیشتر جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک یا فیزیوتراپیست خود در میان گذاشت.

برای خرید مکمل ها از داروخانه آنلاین Oiro مراقب مراقبت باشید کلیک

1 »2» 3 »4» 5 از این مقاله قدردانی می کنم.

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید