توصیه های رژیم غذایی آنوشه برای افراد روزه دار


زیرا روزه داران با پرهیز از کارهای بد ، روح خود را پاک می کنند ، ترکیب این اعمال با خودداری از خوردن غذای بد ، به سلامت جسم و روح کمک می کند.

متابولیسم بدن در ماه مبارک رمضان کاهش می یابد. یک رژیم غذایی کمی کمتر از رژیم معمولی برای حفظ سلامت بدن و تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه کافی است.

با نزدیک شدن به آخرین ساعات روز و افطار ، قند خون نیز به آرامی کاهش می یابد. بنابراین ، در هنگام افطار ، باید سعی کرد این نیاز فوری بدن به گلوکز (قند) را برآورده کند ، به ویژه در مورد مغز: سلول های عصبی. در طول درمان افطار ، بهتر است غذای بسیار کمی بخورید ، از پرخوری ، انواع غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید.

2-3 خرما ، نصف لیوان آب میوه ، یک بشقاب یا سوپ مناسب ترین غذا برای افطار است. آب میوه نخل و میوه ها بهترین مواد برای رفع نیاز بدن به گلوکز هستند ، بنابراین ما از استفاده از قندهای ساده مانند شکر ، شیرینی ، بامیه ، شربت و غیره خودداری کرده ایم.

در برخی موارد ، به دلیل فشار گرسنگی ، برخی افراد هنگام افطار زیاد غذا می خورند. این باعث سوء هاضمه ، نفخ ، سوزش سر دل و سنگینی معده می شود. بنابراین ، توصیه می شود به آرامی غذا بخورید و خوب بجوید. بهتر است بعد از افطار مقداری میوه بخورید.

زمان غذا خوردن 2-3 ساعت بعد از افطار است. شام می تواند یک میان وعده باشد ، اما شامل همه گروه های غذایی مانند نان و غلات ، گوشت و پروتئین و لبنیات می شود. بعد از شام خوردن یک تا دو میوه توصیه می شود.

صبح ها از غذاهای سنگین ، حجیم ، پرچرب و شور پرهیز کنید. توصیه می شود صبح سالاد سبزیجات بخورید ، حلیم می تواند صبحگاهی غذای خوبی باشد.

بین افطار و سحر مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن شما در طول روز دچار کم آبی نشود. کافئین موجود در چای ، قهوه و نوشابه های کولا به دلیل دارا بودن خاصیت ادرارآوری باعث کم آبی بدن می شود. بنابراین ، مصرف آنها را هنگام سحر تا آنجا که ممکن است کاهش دهید.

از خوردن غذاهای شیرین و شیرین ساده برای صبحانه خودداری کنید. این مواد با تحریک ترشح انسولین ، جذب گلوکز را در خون افزایش می دهند و در نتیجه قند خون را در ساعات اولیه روز کاهش می دهند. کربوهیدراتهای پیچیده (نان ، برنج ، سیب زمینی ، نخود فرنگی ، ذرت و غیره) این تأثیر را ندارند ، برای مصرف صبح بسیار مناسب تر هستند. مصرف سبزیجات و سالاد را افزایش دهید. انجام تمرینات سبک در طول روز یا بعد از افطار توصیه می شود.

روزه گرفتن برای زنان شیرده و شیرده اجباری نیست و بیماران مبتلا به دیابت ، بیماری های قلبی و عروقی و سایر بیماران در صورت موافقت پزشک با تنظیم داروهای خود باید با پزشک خود مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید