حالت سوئدی |: عوارض جانبی رژیم سوئدی


مردم کشورهای شمال اروپا در سوئد ، نروژ و دانمارک به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود در سراسر جهان شناخته شده اند. مردم این کشورها معمولاً از رژیم غذایی اسکاندیناوی پیروی می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه رژیم سوئدی توانسته توجه بسیاری را در جهان جلب کند ، به بسیاری از افراد در کاهش وزن کمک کند ، برای رسیدن به اندامی ایده آل ، در مدتی کوتاه تبدیل به یک روند شود.

رژیم سوئد چیست؟

رژیم سوئد چگونه است؟

این رژیم غذایی یک برنامه رژیم غذایی کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است می تواند وزن شما را در عرض دو هفته سه تا ده کیلوگرم کاهش دهد. این رژیم غذایی دارای محدودیت های قابل توجهی است: اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن شما را به سرعت افزایش دهد. بنابراین ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تا دو سال بعد به بدن بازگردانده نمی شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند در پایان رژیم غذایی و بعد از هفته دوم ، در صورت تمایل ، آن را بعد از سه ماه تکرار کنید. رعایت منظم این رژیم توسط متخصصان تغذیه توصیه نمی شود.

برای مطالعه. رژیم سلیاک چیست؟

قوانین حالت
از مصرف چای ، قهوه و نوشابه (نوشیدنی های شیرین) خودداری کنید.
2 لیتر آب در روز بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را تا روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید محل ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، صدف ماهی
• تخم مرغ آلی
سبزیجاتی که روی زمین رشد می کنند.
• محصولات لبنی طبیعی: ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای پرچرب و غیره.
آجیل خشک شده مانند گردو ، بادام ، دانه کالاندولا ، تخمه کدو ، گردو ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

داشتن رژیم غذایی یکی از مهمترین شرایط برای کاهش وزن است. برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده ، بدون قند)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مجاز است ، مانند جو دوسر و چاودار.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و دلچسب

چرب و طبیعی ، زیرا ممکن است حاوی مقادیر زیادی لاکتوز باشد.
• روغن های داخل شده و مارگارین
دسر. کیک ، آب نبات ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، فرنی ، لوبیا. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

مطالب مرتبط: رژیم غذایی ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی.
مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی نیز مواد مغذی زیادی را برای بدن انسان تأمین می کند. به عنوان مثال ، غلات سبوس دار ، میوه ها و سبزیجات در این رژیم می توانند بسیاری از مواد مغذی و کالری را بدون بدن تأمین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

رژیم سوئدی شامل همه گروه های اصلی غذایی است. علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده استفاده نمی شوند – به تنهایی ، به میزان زیادی به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت عمومی بدن

سلامت عمومی بدن

دو مطالعه ، یکی در شش ماهگی و دیگری در 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که مدتهاست گروه زیادی از بیماران را تجزیه و تحلیل کرده است نشان داده است که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم لاغری هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی تأثیر بسیار مضرتری بر محیط زیست دارد ، می تواند تا حد زیادی در حفظ طبیعت ، کره زمین کمک کند.

ثبات:
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید دارد) ، بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های زیادی در این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات خوب رژیم غذایی سواحل جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

قیمت بالا. همه غذاهای مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. رژیم غذایی جزء اصلی این رژیم است و رسیدن به شهرهای دور از دریا می تواند دشوار و گران باشد. در دسترس بودن مزارع ارگانیک ، استفاده از محصولات آنها نیز می تواند ارزش این رژیم را افزایش دهد.

زمان بر
یافتن و تهیه غذا در رژیم سوئدی علاوه بر قیمت بالا ، زمان بر است. از آنجا که برنامه سوئدی استفاده از غذاهای فرآوری شده را توصیه نمی کند ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی معتقدند رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شود.

در مورد رژیم سوئد.

این بلافاصله پس از معرفی به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال کرده و از آن پیروی می کنند. با مرور نظرات افرادی که از این رژیم پیروی می کنند ، می توان دریافت که ادعاهای این رژیم برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه درست است ، همه پیروان رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن زیاد در چنین مدت کوتاهی می تواند بدن را شوکه کرده و حتی در دراز مدت منجر به افزایش وزن شود. کاهش مایعات بدن دریافت کمتر از 1000 کالری در روز یکی از جدی ترین مشکلات این رژیم است که کارشناسان به آن اشاره می کنند و به عنوان پارامترهای مضر برای بدن در نظر گرفته می شوند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها یا افراد مبتلا به بیماری های مهم توصیه نمی شود. همچنین ، اگر غذای دریایی تازه ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی یا میگو ندارید ، ممکن است با رژیم غذایی خود مشکل داشته باشید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

برنامه غذای سوئدی را امتحان کنید

این رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه طراحی شده است و تأکید اصلی آن بر استفاده از غذای تازه است. رعایت این رژیم ممکن است مشکل باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5 تا 9 کیلوگرم وزن کم کرده اند.

نکته مهمی که باید در این رژیم رعایت شود توجه به مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً سریعاً دچار کم آبی بدن می شوند ، احساس خستگی و بی تفاوتی می کنند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند که به دلیل این کاهش سریع مایعات بدن ، افراد در ابتدای این رژیم کاهش وزن شدیدی را تجربه می کنند.

با این حال ، در رژیم های دیگر ، کم آبی رخ نمی دهد و منجر به کاهش سطوح پایین وزن می شود.
بسیاری از افرادی که برنز را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از این دستورالعمل های رژیم غذایی راهی عالی برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند برای افراد ساده تر بتوانند با شرایط سخت رژیم غذایی کنار بیایند و انگیزه کافی را برای افراد ایجاد کنند تا در دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله:

این رژیم یکی از رژیم های نسبتاً دشوار اما بسیار م forثر برای کاهش وزن است. این رژیم غذایی معتقد است افزایش میزان متابولیسم بدن در کمتر از 15 روز می تواند منجر به کاهش قابل توجه وزن در انسان شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است ؛ بین هر دوره باید حداقل 90 روز باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر رژیم سوئدی است ، زیرا به دلیل رژیم غذایی سخت ، افراد به راحتی می توانند از کم آبی بدن و خستگی شدید رنج ببرند. در بسیاری از موارد عدم توجه به این نکات باعث می شود افراد رژیم غذایی سوئدی را خیلی زودتر کنار بگذارند. این رژیم غذایی علاوه بر مزایای فراوان ، می تواند زمان بر و پرهزینه باشد.

مهمترین مزیت این رژیم این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. رعایت این رژیم برای زنان باردار بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید