حقیقت تاریک درباره غلات کودک – اوه عزیزم



چند ماه پیش ، یک نظرسنجی در Oh Baby Instagram انجام دادم و پرسیدم دوست دارید من اولین موضوعی باشم که در مورد آن بنویسم؟ بسته ها برنده شدند ، اما هنوز علاقه زیادی به غلات کودک وجود داشت ، بنابراین پس از درخواست زیاد ، قول دادم که آن را با او به اشتراک بگذارم. نکته این است که من ترجیح می دهم بر تمام غذاهای شگفت انگیزی که می توانیم به نوزادان خود تغذیه کنیم تمرکز کنم ، نه اینکه فقط از چه چیزهایی پرهیز کنیم. من همچنین نمی خواهم کسی از انتخاب خود احساس بدی داشته باشد. همه ما سعی می کنیم تمام تلاش خود را برای کوچکترهایمان انجام دهیم. سرانجام تصمیم گرفتم این پست را ارسال کنم زیرا اگرچه غلات کودک یکی از محبوب ترین غذاها برای شروع است ، اما متأسفانه ، این بهترین غذای اول برای تغذیه نوزادان ما نیست.

غلات کودک برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شد ، زمانی که از غذای واقعی به غذاهای فرآوری شده تبدیل شد. به مادران توصیه می شد آن را برای بچه های شش هفته ای در یک بطری با شیر مادر مخلوط کنند. سپس ، هنگامی که نوزاد در حدود 3 یا 4 ماهگی بود ، قوطی را با غلظت ضخیم تری مخلوط کردند تا با قاشق تغذیه شود.

به عنوان اولین وعده غذایی ایده آل برای نوزاد شما فروخته شد.

غلات غنی شده با آهن هنوز توصیه اصلی برای شروع مواد جامد هستند … حتی توسط اکثر پزشکان اطفال ، حتی با وضوح امروزی ، در مورد خلوص غذاهای کامل. متأسفانه ، غلات فرآوری شده برای همه سالم ترین انتخاب نیستند ، به ویژه به عنوان اولین غذایی که به نوزاد در حال رشد تغذیه می کند.

سرشار از مواد مغذی است

غلات کودک دارای کمبود مواد مغذی ، فیبر و شاخص قند خون بالا هستند ، که منجر به افزایش شدید قند خون و به دنبال آن اضطراب و گرسنگی اجتناب ناپذیر می شود. بسیاری از والدین غالباً به امید “تغذیه طولانی تر نوزادان” شروع به خوردن غذاهای جامد می کنند ، اما غذاهای دارای قند بالا ، مانند غلات کامل ، حاوی چربی یا پروتئین مورد نیاز برای سیر نگه داشتن نوزاد برای مدت طولانی نیستند. غلات کودک دارای طعم بسیار شیرینی است ، که زمینه ای برای خوردن ماجراجویانه ایجاد نمی کند.

حتی اگر تصفیه نشده باشد ، برنج فاقد تمام مواد مغذی ضروری است که نوزاد هنگام شروع مواد جامد مانند چربی های سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی نیاز دارد. غلات کودک سرشار از مواد مغذی مصنوعی است ، اما تمرکز ما قطعاً باید بر این باشد که کودکان ما غذاهای غنی از مواد مغذی طبیعی بخورند ، نه غذاهایی مانند غلات کودک که سرشار از مواد مغذی مصنوعی هستند. بیایید از غذاهای فرآوری شده ای که به کودکان ما در ساختن غذاهای سالم و سالم در طول زندگی خود کمک می کند ، صرف نظر کنیم.

مقادیر بالای آرسنیک در دانه های برنج

آرسنیک در خاک وجود دارد به طوری که همه گیاهان می توانند مقداری از آن را جذب کنند. اگرچه برنج به دلیل اینکه در دشت های سیلابی کشت می شود ، دارای مقدار زیادی آرسنیک است ، اما بیشتر از سایر محصولات غذایی ، آرسنیک را جذب می کند. آرسنیک به عنوان یک عامل سرطان زا در حال حاضر در آب آشامیدنی تنظیم می شود. با این حال ، در حال حاضر هیچگونه قانونی در مورد غلظت آرسنیک رژیم غذایی ، از جمله دانه های برنج نوزاد وجود ندارد.

سایر غذاها 19 درصد از تأثیر آرسنیک کودکان 4 تا 24 ماهه و 55 درصد دانه های برنج را تشکیل می دهند.

تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که اثرات آرسنیک در دانه های برنج از حداکثر میزان آلاینده ها در آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده فراتر رفته و اثرات آرسنیک را در نوزادان به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اثرات سمی برنج برای نوزادان بسیار نگران کننده است.

در مورد غلات کامل برای نوزادان.

برخی ادعا می کنند که نوزاد آمیلاز کافی برای هضم درست غلات تولید نمی کند. اما من در واقع به شما توصیه می کنم که به دلیل کاملاً متفاوتی در مورد غلات دقت کنید. هضم غلات حتی برای بزرگسالان با سیستم گوارش بالغ دشوار است. غلات حاوی موادی به نام فیتیک اسید هستند که مانع جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم می شوند.

وقتی به فرهنگ عتیق روی می آوریم ، کودکان در بسیاری از نقاط جهان به عنوان اولین غذای خود از برنج یا غلات دیگر تغذیه می کردند. آنها همچنین از آفت کش های حاوی آرسنیک استفاده نمی کنند ، که سطح آرسنیک را در برنج آنها به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با این حال ، باید توجه داشت که این دانه کامل مورد استفاده این محصولات به روشهای سنتی کاملاً تهیه شده است.

اگر از غلات به عنوان بخشی از وعده های غذایی خانواده خود استفاده می کنید ، توصیه می کنم آنها را با خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر / ترش کردن به درستی آماده کنید تا جذب و هضم مواد مغذی افزایش یابد. همچنین ترجیح می دهم منتظر بمانم تا کودک با خیال راحت 3 تا 3 وعده در روز در هر وعده غذا بخورد. نوزادان تازه متولد شده ترجیح می دهند در صورت انتخاب غلات کامل را “مکمل” کنند ، اما هم غلات کامل و هم غلات کامل حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز کودک در بخش های بزرگ در این سن نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی)به این باعث می شود فضای کمی در معده کوچک آنها برای غذاهای دیگر که از نظر مواد مغذی بسیار بیشتر هستند ، باقی بماند. سرانجام ، غلات بسیار شیرین هستند ، و من بارها و بارها می بینم که اگر کودکی در سنین پایین با این غذا در بخش های بزرگتر آشنا شود ، تنوع دادن طعم او در آینده بسیار دشوارتر است. قرار گرفتن زود هنگام در طعم های مختلف امکان پذیر است.

اگر خودتان کربوهیدرات کمی می خورید و به طور منظم غلات کامل را به عنوان بخشی از وعده غذایی خانواده خود نمی خورید ، به خاطر داشته باشید که نوزادان هنوز به منابع سالم و کامل کربوهیدرات مانند کدو زمستانی یا سبزیجات ریشه نیاز دارند. توصیه می شود کودک شما قبل از سن 12 ماهگی گلوتن مصرف کند ، که به کاهش خطر ابتلا به آلرژی کمک می کند.



دیدگاهتان را بنویسید