در اینجا چند نکته رژیم غذایی برای افراد مبتلا به آسم آورده شده است


اگرچه نکات رژیم غذایی زیادی برای افراد مبتلا به آسم وجود ندارد ، تحقیقات نشان داده است که غذاهای زیادی وجود دارد که عملکرد ریه ، سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و علائم بیماری را کاهش می دهد. برخی از غذاها همچنین علائم آسم را بدتر یا بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار می دهند.

آسم یک بیماری مزمن شایع است. بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، حدود 25 میلیون نفر در ایالات متحده به آسم مبتلا هستند که یک پنجم آنها کودک هستند.

بر اساس مقاله ای در Nutrition Reviews ، آسم بیشتر در آفریقایی آمریکایی ها ، افراد در طبقه پایین اقتصادی اجتماعی شایع است.

مقاله ای که در حال حاضر می خوانید در مورد غذاهایی است که افراد مبتلا به آسم باید از آنها اجتناب کنند – غذاهایی که می توانند علائم را بهبود بخشیده یا از بروز آنها جلوگیری کنند و همچنین عواملی که می توانند به افراد مبتلا به بیماری مزمن کمک کنند.

غذاهایی که می توانند مفید باشند

غذاهای زیر ممکن است برای افراد مبتلا به آسم مفید باشد.

غذاها یا مکمل های حاوی ویتامین D

شواهد نشان می دهد که کمبود ویتامین D ممکن است خطر حملات آسم را در کودکان و بزرگسالان افزایش دهد. مصرف مکمل ویتامین D می تواند تا حد زیادی خطر حمله شدید آسم را که منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود ، کاهش دهد.

ویتامین D عملکرد ریه را بهبود می بخشد و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی را کاهش می دهد.

منابع غنی ویتامین D عبارتند از:

  • ماهیان قوسی مانند ماهی قزل آلا ، ماهی تن و ماهی خال مخالی
  • با قارچ
  • از زرد
  • کبد:
  • پنیر

میوه ها و سبزیجات تازه

رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه ، سبزیجات و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به آسم را کاهش دهد.

مقاله ای که در سال 2020 در تعداد زیادی از مطالعات منتشر شد نشان می دهد که مصرف زیاد میوه و سبزیجات خطر ابتلا به آسم را در بزرگسالان و کودکان کاهش می دهد.

بررسی بیش از 80 مطالعه در سال 2017 نشان داد که بین “خوردن سبزیجات بیشتر و کاهش علائم آسم” مانند خفگی ارتباط وجود دارد.

بخوانش! با این نکات میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

ویتامین ها

میوه ها و سبزیجات تازه منابع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C ، ویتامین E و بتاکاروتن هستند که به بدن در مبارزه با ترکیبات مضر آسیب رسان به بافت های بدن کمک می کند.

علاوه بر این ، خوردن میوه و سبزیجات عملکرد ریه را بهبود می بخشد و علائم آسم را کنترل می کند.

در زیر لیستی از منابع غنی ویتامین A آمده است.

  • مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت
  • کیوی:
  • توت فرنگی
  • طالبی
  • فلفل قرمز و سبز
  • کلم بروکلی
  • سیب زمینی آب پز
  • گوجه فرنگیها

منابع غنی ویتامین E عبارتند از:

  • آجیل هایی مانند بادام ، بادام زمینی و فندق
  • دانه های آفتابگردان
  • کلم بروکلی

بتاکاروتن

پرتقال و میوه ها و سبزیجات قرمز حاوی بتاکاروتن هستند. مثال:

  • هویج
  • سیب زمینی های شیرین
  • اسکواش
  • فلفل قرمز و زرد
  • طالبی
  • نارنجی
  • سبزیجات برگ سبز تیره مانند کاهو و اسفناج

فلاونوئیدها و سلنیوم

میوه ها و سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و سلنیوم هستند که دارای خواص ضد التهابی هستند.

بسیاری از میوه ها حاوی فلاونوئیدها هستند. پسندیدن

  • سیب
  • انواع توت ها
  • عصبانیت
  • چای سبز

غذاهای زیر حاوی سلنیوم هستند:

  • غذای دریایی
  • گوشت
  • مرغداری
  • تخم مرغ
  • لبنیات
  • نان
  • فرنی صبحانه

غلات کامل

غلات کامل همچنین به کاهش علائم آسم کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خوردن غلات کامل در رژیم غذایی می تواند علائم را کاهش داده و کنترل بیماری را بهبود بخشد.

غلات کامل شامل جو دوسر ، ماکارونی غلات کامل ، گندم سیاه: بلغور جو دوسر است.

بخوانش! تأثیر خارش بر بیماری انسدادی مزمن ریوی یا COPD

غذای مفید برای آسم

از کدام غذاها باید اجتناب کرد؟

انجمن ریه آمریکا غذاها و نوشیدنی هایی را که می توانند علائم آسم را تشدید کنند شناسایی کرده است ، از جمله:

غذاهای حاوی سولفیت

سولفیت یک ماده نگهدارنده است که معمولاً در غذاهای کنسرو شده و نوشیدنی هایی که ماندگاری بالایی دارند مانند الکل ، اسیدها ، آب لیمو کارخانه ای و آب لیمو یافت می شود.

سولفیت زیاد در رژیم غذایی افراد مبتلا به آسم می تواند علائم را بدتر کند. انجمن ریه آمریکا هشدار می دهد که غذاهای حاوی سولفیت ، به ویژه شراب ، حتی می تواند باعث حملات آسم شود. مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد نشان داد که شراب سفید می تواند در افرادی که از این بیماری رنج می برند حساسیت ایجاد کند.

سالیسیلات ها

سالیسیلات ها ترکیباتی هستند که در انواع چای ، قهوه ، غذاهای تند یا غذاهای تند یافت می شوند. در موارد نادر ، برخی از افراد مبتلا به آسم ممکن است به این ترکیبات حساسیت داشته باشند و بعد از مصرف علائم مکرر داشته باشند.

دو مطالعه در سال 2014 نشان داد که آسپرین که حاوی سالیسیلات است در برخی افراد آسم را تشدید می کند.

فست فود

مطالعه ای در سال 2013 که مصرف فست فود را در کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار داد ، نشان داد: افرادی که این غذا را سه بار یا بیشتر در هفته می خورند بیشتر در معرض ابتلا به آسم و بیماری های دیگر هستند.

سایر انگیزه ها برای اجتناب از آنها

افراد مبتلا به آسم باید در معرض و اجتناب از محرک هایی باشند که علائم آنها را تشدید می کند یا باعث حمله می شود. انجمن ریه آمریکا توصیه ها و اطلاعاتی در مورد محرک های رایج ارائه کرده است.

  • داروهای قابل خرید بدون نسخه پزشک ؛ مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
  • حساسیت های غذایی رایج ، مانند حساسیت به بادام زمینی
  • دود؛ دود سیگار ، دود آتش و شومینه های چوب سوز.
  • آب و هوای نامساعد مانند طوفان ، باد ، هوای سرد یا مرطوب
  • آلودگی هوا ، دود ، گازهای خروجی خودرو – بخارات شیمیایی
  • شوره یا بزاق از حیوانات با خز یا پر
  • تأثیر ذرات خاک ، قارچ ها ، دانه های قارچ و باکتری ها

سایر نکات مفید برای کنترل علائم آسم

انجمن ریه آمریکا به بیماران توصیه می کند که به طور فعال بیماری را مدیریت کنند. مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به آنها در برنامه ریزی برای اجتناب از محرک ها و مصرف داروهای م effectiveثر در زمان مناسب کمک کند.

توجه به علائم و ثبت به بیماران کمک می کند تا بفهمند چگونه از غذاها ، فعالیتها و محیط هایی که باعث حملات آسم می شوند اجتناب کنند.

اسپرسو می تواند علائم آسم را بدتر کند. فعالیت سالم و خوردن چربی کم و سرشار از میوه و سبزیجات به کاهش وزن افراد کمک می کند.

مقاله ای که در سال 2019 منتشر شد نشان می دهد که عفونت های ویروسی همچنین می توانند علائم آسم را ایجاد کنند. اقدامات جلوگیری از شیوع ویروس مانند شستن دست ها و واکسیناسیون می تواند خطر حملات آسم را کاهش دهد.

خلاصه:

اگرچه هیچ رژیم غذایی دقیقی برای کاهش یا جلوگیری از آسم وجود ندارد ، اما غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند علائم آن را کاهش داده یا بدتر کند.

رژیم غذایی پرچرب ، کم چرب و کم چرب می تواند به کنترل علائم کمک کند.

ایجاد علل آسم ، دنبال کردن علائم و مشورت با متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به کنترل موثرتر بیماری کمک کند.

بخوانید و رژیم غذایی برای حفظ سلامت مادام العمر

دیدگاهتان را بنویسید