در ماه رمضان ۱۴۰۱ جادو و صبحانه چه می خوریم؟


معده در رمضان حساس تر از همیشه است، پس به آنچه می خورید و می نوشید توجه کنید. بنابراین باید از خوردن غذاهایی که در طول روز شما را آزار می دهند اجتناب کنید. به غذاهایی فکر کنید که دارای مواد مغذی و مغذی بالایی هستند. و در عین حال انرژی کافی به بدن خود بدهید. به اب به بدن خود توجه کنید. در این ماه میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا دچار کم آبی نشوید. همه اینها در سلامت شما در این ماه تحت تاثیر قرار گرفته اید. با غذاهای مفید در سحر و صبحانه با قسمت سلامت بولتن همراه باشید.

مطالب مرتبط: چرا همه در ماه رمضان خرما می خورند؟

غذاهای مفید عصر و صبحانه: در سحر چه می خوریم؟

روزه دار باید قبل از سحر قبل از اذان صبح یک غذای سالم بخورد تا سلامتی خود را حفظ کند و در طول روز احساس سیری کند. عاقلانه نیست که صبحانه را حذف کنید، زیرا ممکن است در اواخر روز احساس گرسنگی کنید و وسوسه شوید که غذا بخورید. طلسم هر چقدر هم که مهم باشد باید در حد اعتدال خورده شود. به همین دلیل غذاهای مایع می توانند گزینه خوبی برای روزهای ماه رمضان باشند. پس از نوشیدن مایعات زیاد، غذاهای پر فیبر یا غلات کامل بخورید. این مواد به هضم غذا کمک می کنند و شما را سیر نگه می دارند.

مطالب مرتبط: ۵۴ نکاتی برای هیدراته ماندن در ماه رمضان

بلغور جو دوسر

ممکن است بخواهید بلغور جو دوسر بخورید زیرا مایعات و کربوهیدرات ها را تامین می کند انرژی با بدنت بسه سعی کنید جو دوسر را با دانه ها یا میوه ها ترکیب کنید تا مقداری کربوهیدرات اضافی به وعده غذایی خود اضافه کنید.

شیر نر

می تواند با غلات پر فیبر باشد شیر نر مصرف کردن کلسیم و ویتامین ب بدن خود را نجات دهید شما همچنین می توانید این مواد مغذی را از دانه های سبوس و جو دریافت کنید.

برنج

اگر ترجیح می دهید برنج بخورید، به جای غذای خوش طعم، پودینگ برنج را با میوه امتحان کنید. از آنجایی که ممکن است هنگام روزه داری احساس تشنگی کنید، برنج با شیر به کاهش تشنگی روزانه شما کمک می کند.

مطالب مرتبط: ۷۴ نکته مهم رعایت رژیم غذایی سالم در ماه رمضان است

ماست غذای مفیدی در سحر و صبحانه است

شما همچنین می توانید ماست آنچه را که می توان با غلات یا میوه ها میل کرد را انتخاب کنید.

نان

نان یکی از گزینه های غلات کامل است که می تواند فیبر بدن را تامین کند. با این حال، سعی کنید از نان هایی که حاوی غذاهای بسیار نمکی مانند پنیر یا کنسرو گوشت است، خودداری کنید. زیرا باعث می شود در طول روز احساس تشنگی کنید. در عوض، غذاهایی بخورید که نمک اضافه ندارند.

مطالب مرتبط: ۵۴ بهترین غذای ناشتا!

غذاهای مفید در سحر و صبحانه: برای صبحانه چه بخوریم؟

اگر به فکر صبحانه و خوردن غذای سالم هستید، پس باید به فکر صبحانه هم باشید. روزه خود را با ماده ای شیرین مانند خرما باز کنید. در ابتدا آب کمتری بنوشید. نوشیدن مقدار زیادی آب، غذاهای کم‌چرب و مایعاتی که قندهای طبیعی بدن را تامین می‌کنند، مهم است. در اینجا چند نمونه سالم از آنچه می توانید بخورید آورده شده است:

خرما یا شیرینی

مردم معمولا صبحانه را با خرما شروع می کنند. خرما حاوی قندهای طبیعی است و می تواند مواد معدنی انرژی مانند باشد پتاسیم و اساسی برای تامین. برخی دیگر ممکن است با زردآلو، شیر شیرین، آب میوه، اسموتی یا فقط آب افطار کنند.

مطالب مرتبط: طرز تهیه آب میوه خوشمزه که به کاهش درد و التهاب در بدن کمک می کند

میوه

میوه ها به طور طبیعی شیرین و سرشار از مواد مغذی هستند. می توانید انواع میوه ها را در آن پیدا کنید رژیم غذایی مناسب خودت همه میوه ها سرشار از آب هستند و می توانند به آبرسانی بدن شما کمک کنند. در واقع خوردن این میوه به کاهش تشنگی در طول روز کمک می کند. می توانید میوه را بین صبحانه و زمان خواب تقسیم کنید.

برنج غذای مفیدی در سحر و صبحانه است

اگر برنج دوست دارید، برنج قهوه ای یا کینوآ را انتخاب کنید که کامل ترین برنج از همه برنج هاست. این جایگزین ها کندتر هضم می شوند و انرژی پایدار مورد نیاز بدن را تولید می کنند.

مطالب مرتبط: طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خوشمزه و خاص برای روزهای زمستانی

سوپ

سوپ این یک روش سنتی برای افطار در بسیاری از کشورهای عربی است. سبک است و در عین حال می تواند به شما احساس سیری بدهد. و همچنین مواد مغذی کافی برای شما فراهم می کند.

گوشت

وقتی می خواهید در وعده صبحانه گوشت بخورید، گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست، ماهی و یک تخم مرغ استفاده کنید. زیرا اینها انتخاب های سالمی برای بدن شما هستند.