دستور العمل مناسب برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

رژیم قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم های بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین راه های کاهش وزن ، تناسب اندام است. رژیم غذایی قلیایی به شما کمک می کند تا با خوردن غذاهای قلیایی زیاد و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی خود به کاهش وزن مطلوب و آمادگی جسمانی برسید.

رژیم غذایی قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. بنابراین ، هرچه اسیدیته بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم کاهش وزن قلیایی PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین عناصری که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسید قلیایی است که با pH اندازه گیری می شود. سطح pH خون تأثیر مستقیمی بر فشار خون ، عروق خونی ، فرایندهای تنفسی و متابولیسم دارد. بنابراین ، اگر رژیم غذایی شما حاوی غذاهای اسیدی زیادی باشد ، قطعاً شما را در معرض برخی بیماری ها قرار می دهد.

PH کافی خون باید در محدوده 7 تا 14 باشد تا قلیایی شود ؛ اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد ، اسیدی می شود. PH استاندارد خون 7.365 است که نسبت به قلیایی کمی خنثی است. اما اگر این عدد زیر 7-220 باشد ، ممکن است فرد به کما برود.

فواید قلیائیت pH خون

هنگامی که سطح pH خون قلیایی می شود ، خطر ابتلا به بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم غذایی قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که این مواد معدنی ضروری برای کاهش التهاب در بدن هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، اسپاسم عضلانی و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتریها ، سلولهای سرطانی که به راحتی در بدن اسیدی رشد می کنند ، نمی توانند در محیط قلیایی زنده بمانند. بنابراین ، رژیم غذایی قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را در برابر انواع سرطان محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن را در برابر تعدادی از بیماری ها و باکتری ها مقاوم می کند. رژیم قلیایی ، به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ، علاوه بر قلیایی شدن بدن ، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده ، اسید مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی ، مانند سیب ، عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و معده را آرام می کند.

  • به سلامت قلب کمک کنید

رژیم قلیایی شامل میوه ها و سبزیجات زیادی است که سرشار از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی هستند. التهاب یکی از علل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل لخته خون در عروق را که برای سلامت قلب ضروری است ، کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش سطح کلسترول در عروق خونی به کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

  • مواد مغذی را در اختیار بدن قرار دهید

رژیم های قلیایی برای کاهش وزن کمبود مواد معدنی لازم برای بدن مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم را ندارند. این چهار ماده معدنی به تعادل PH بدن کمک می کند ، زیرا اکثر غذاهای قلیایی حاوی این مواد معدنی هستند.

  • به کاهش وزن کمک کنید

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است ، استفاده از این مواد به بهبود شاخص توده بدن کمک می کند. علاوه بر این ، رژیم قلیایی در سم زدایی نقش دارد تا از تجمع سموم در بدن جلوگیری شود. مواد زائد می تواند اندام ها را مسدود کرده و همچنین متابولیسم را کند کرده و منجر به افزایش وزن شود.

غذاهای قلیایی ، اسیدی و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه ها:

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه ، انجیر اسیدیته بدن را متعادل می کند ، با قلیایی کردن pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال ، pH موزها 5 و آووکادوها pH 7 دارند.

سبزیجات. فلفل دلمه ای ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر قرمز و قارچ از جمله سبزیجاتی هستند که قلیائیت را افزایش می دهند.

مغز:

بادام ، انواع دانه ها

لوبیا

لوبیا دریایی ، عدس و سایر انواع حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی بین 6 تا 11 ساعت طول می کشد ، فقط آب مقطر خوب است بنوشید. آبی که توسط os با فیلتر اسمز معکوس داده می شود کمی اسیدی است ، اما هنوز هم گزینه بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب بطری خالص است. افزودن لیمو یا آهک یا جوش شیرین به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذای اسیدی

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که pH خون را اسیدی می کنند و برای سلامتی بسیار مضر هستند.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک سفره ، غذاهای فرآوری شده ، محصولات جو و گندم ، بادام زمینی ، گردو ، ماکارونی و الکل

لئو

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند. این به خاطر این واقعیت است که آنها اسیدیته را در بدن ایجاد می کنند.

وقتی گردش خون بیش از حد اسیدی می شود ، استخوان ها برای تنظیم pH به کلسیم (یک ماده قلیایی) نیاز دارند ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن سبزیجات برگ سبز بسیار قلیایی است.

غذای خنثی

نشاسته طبیعی ، قندها و چربی ها

اخرین حرف

یکی از فواید رژیم قلیایی برای کاهش وزن ، مصرف میوه ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کاهش وزن ، منجر به سلامتی می شود.

برخی از عادات اسیدی ممکن است شامل مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، عدم ورزش ، استفاده بیش از حد از محصولات گوشتی حیوانات ، استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی ، لوازم آرایشی باشد. مواد ، رنگهای غذایی و نگهدارنده ها برای سلامتی مضر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید