دکتر Anushe متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد اندازه بدن: اندازه


باورهای غلط در مورد اندازه بدن: اندازه

افراد بسیار گزنده و گزینگ بدترین دشمن آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند ، آنها فکر می کنند تناسب اندام ارزش آنها را کاهش نمی دهد. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که در آن راه می روند یا آینه ای که در آن نگاه می کنند. در حالی که ارزش آنها برای آنها اهمیت دارد ، آنچه واقعی است یا آنچه انجام می دهند.

آنها از نظر اندازه بدن ، مقیاسی که برایشان اهمیت دارد ، بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن ارزش و ارتقا پیدا می کند ، جای تعجب نیست که نارضایتی از تخمک بدن در بین افراد دارای اضافه وزن یا چاق غالب است.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت های اجتماعی تعریف می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر ناراضی هستند معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن هستند. نارضایتی از اندازه و اندازه بدن معمولاً با عزت نفس پایین ، حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه ، درک نادرست از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد یک مشکل است و معمولاً شامل افرادی می شود که می خواهند وزن زیادی از دست بدهند یا بدنی استاندارد دارند.

نارضایتی شدید از بدن ، اندازه اسب یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که نگرش منفی نسبت به بدن خود دارند نسبت به افرادی که نگرش مثبتی نسبت به بدن خود دارند در برنامه کاهش وزن خود موفق نیستند. از بین دو گروه از افرادی که از بدن خود ناراضی بودند ، افرادی که از بدن خود راضی بودند ، مشخص شد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، موفق شدند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن با هدف بهبود ظاهر بدن معمولاً پس از مدتی از بین نمی روند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر تغییر رژیم غذایی و به دست آوردن سلامتی تمرکز دارد بیشتر دنبال می شود ، افرادی که از آن پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبت طولانی مدت را نشان می دهند.

مشکلات اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش یا حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بوده است) می تواند در نتیجه افزایش وزن منجر به اشتباهات شدید شود.

کسانی که از رژیم غذایی سخت پیروی می کنند نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از وزن بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم غذایی سخت دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را دارند.

در مورد اسب بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد ، اندازه گیری کمر و ران برای داشتن یک سبک زندگی سالم مهمتر از کاهش وزن است. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر یک بدن دروغین منجر به تصور اشتباه از خود ، احساس عزت نفس پایین و نارضایتی می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با اندازه واقعی بدن شروع شود.

بین اصطلاح “ظاهر ظاهری” (یعنی اینکه شخص چگونه است) و “ادراک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمول است که شخصی از برخی جنبه های بدن خود ناراضی است. اما اگر این نارضایتی مانع از درک فرد از ارزش و ارزش او شود ، تعامل اجتماعی او را مختل کند ، در این صورت او نیاز به درمان و مشاوره دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه ارائه شده است.

  • لیستی از ویژگیهای خوب که یک فرد در زندگی دارد و می تواند به آن افتخار کند ، تهیه کنید. زیرا آنها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویر یک شخص در مورد بدن او یا عددی که ترازو نشان می دهد.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. نظارت روزانه بر بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن انگشتان دست یا ران ، باسن یا شکم در مقابل آینه. (این منجر به درک نادرست بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید ؛ در عوض ، کل بدن خود را پایین بیاورید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل دقیق نیست و باعث تخیل کاذب بعدی می شود.
  • سعی کنید چشم خود را بر بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه و.
  • مثبت فکر کنید. اظهارنظرهای انتقادی در مورد ظاهر بدن شما مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” تنها به درک منفی از بدن شما کمک می کند. این مکالمات منفی را مثبت کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره بدن تهیه کنید: افکار و احساسات و اجتناب از استفاده از زبان منفی. کلمات انتقادی اغلب شنیده می شود. آنها باورپذیرتر می شوند ، تأثیر آنها دائمی می شود. برای توصیف بدن خود از اصطلاحات دیگری مانند بزرگ و بزرگ ، چاق ، زشت به جای کلمات منفی استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید که 90 کیلوگرم وزن دارم ، یا بگویم که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم ، امیدوارم لباس های شیک تری بپوشم.
  • با خودتان به اندازه یک دوست محترم رفتار کنید.
  • از بدن خود و غیره لذت ببرید تعاملات اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس ، تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف احتمالی افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. تعیین آگاهانه اهداف به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به نکات مثبت و برجسته دیگر ظاهر خود توجه کنید: مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و غیره.
  • به فعالیتهایی فکر کنید که قبلاً از آنها لذت می برید و اکنون آنها را رها کرده اید ، دوباره انجام آنها را کنار بگذارید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس های یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، دوش گرفتن با آب گرم ، استفاده از عطر و غیره. به داشتن اندام خوب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید