راهنمای کمی برای خیساندن و جوانه زنی در خانه


نمی دانید خیس شدن و جوانه زدن چیست؟ در اینجا یک راهنمای کوچک در مورد نحوه پخت دانه ها ، لوبیاها و لوبیاها در راحتی آشپزخانه خود آورده شده است.

اگر به جوانه زدن فکر می کنید ، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد ممکن است مشتی ساقه سفید با ساقه سبز باشد که اغلب در ساندویچ فروشی ها به عنوان روکش استفاده می شود. و شما اشتباه نمی کنید.

اسپری ها سبزیجات مغذی کوچکی هستند که می توان از آنها به روش های مختلف استفاده کرد. می توانید آنها را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید ، اما می توانید آنها را خودتان در خانه تهیه کنید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند:

جوانه چیست؟

اسپریلرها بذرهای جوانه زده (یا گیاهان بچه) هستند ، بنابراین جوانه زنی فرایند رشد آنها است.

همه این بدان معنی است که بذر کاشته می شود. این مانند یک گیاه موجود است که جوانه جدیدی از ساقه خود رشد می کند ، فقط شما با دانه اصلی شروع کنید. برخی از نمونه های تجاری رایج عبارتند از جوانه یونجه ، جوانه لوبیا و گندم.

دانه ها ، غلات و حبوبات برای جوانه زنی بهتر عمل می کنند. شما می توانید این کار را در خانه تنها در چند مرحله ساده انجام دهید ، که شامل فرآیند خیساندن دانه ها ، دانه ها یا دانه ها است.

اما ابتدا می توانید به این فکر کنید که چرا جوانه ها برای شما مفید هستند.

جذب و مزایای جوانه ها

مزایای اصلی جذب جوانه ایل این است که می تواند فراهمی زیستی مواد مغذی را در هضم افزایش دهد.

لوبیا ، آجیل و دانه ها حاوی ترکیباتی هستند که می توانند با سایر مواد مغذی گیاه ، به ویژه مواد معدنی مانند کلسیم ، مس ، آهن ، منیزیم ، روی و روی رقابت کنند. برخی از این پادزهرها عبارتند از اسید فیتیک (یا فیتات) ، اسید اگزالیک (یا اگزالات) و لکتین.

بنابراین نشان داده شده است که خیساندن باعث کاهش محتوای مواد مغذی در برخی از دانه ها و دانه ها می شود ، اما میزان آن بستگی به نوع آن دارد. به عنوان مثال ، یک مطالعه مقایسه ای در سال 2018 نشان داد که خیساندن دانه های سویا در آب مقطر قبل از تقطیر ، میزان لکتین اگزالات را کاهش می دهد اما بر اسید فیتیک تأثیر نمی گذارد.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که جوانه نخود سبز صنعتی نخود فرنگی را کاهش می دهد بدون این که بر کیفیت تغذیه آنها تأثیر قابل توجهی بگذارد. اما مطالعه دیگری نشان داد که عدس نه تنها مواد مغذی خود را از دست داده ، بلکه پس از جوانه زنی اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها را نیز به دست آورده است. ثابت شده است که آرد برنج کامل اسید فیتیک را از دست می دهد ، اما پس از جوانه زنی آنتی اکسیدان می یابد. فراهمی زیستی آهن آرد غلات کامل نیز می تواند محرک بعد از جوانه زدن باشد.

علاوه بر این ، برخی از دانه های جوانه زده حاوی پروتئین بیشتری نسبت به همتایان بدون شاخه خود هستند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اسیدهای آمینه ضروری پس از جوانه زنی گندم ، برنج قهوه ای و دانه های تریتیکال به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

حتی محصولات تجاری مانند توفو و شیر سویا تهیه شده از دانه های سویا نشان می دهد که دارای پروتئین بیشتری و به میزان قابل توجهی ضد مواد مغذی کمتری نسبت به محصولات مشابه خود هستند.

از نظر قابلیت هضم ، جوانه زنی بذرها می تواند حضور الیاف را افزایش دهد. یک مطالعه قدیمی نشان داد که طی 5 روز ، جوانه لوبیا محتوای فیبر خود را تا 133 درصد افزایش می دهد. جوانه های غلات همچنین می توانند محتوای گلوتن را کاهش دهند ، که می تواند برای افرادی که حساسیت به گلوتن دارند قابل هضم تر باشد.

توجه داشته باشید که ضد قارچ ها زمانی بیشتر می شوند که دانه ها در حالت خام و برشته نشده باشند.

نحوه پرورش جوانه در خانه

آیا آماده شکوفایی در آشپزخانه خود هستید؟ در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

ابتدا تجهیزات مناسب جوانه زنی را برای خود تهیه کنید. این می تواند یک “شیشه جوانه زنی” رسمی باشد که دارای یک درب تهویه ، احتمالاً حتی یک درپوش است. این همچنین می تواند به معنای یک شیشه توخالی با یک درپوش جوانه زده باشد ، یا یک درپوش که در آن سوراخ هایی برای تهویه ایجاد کرده اید ، یا یک تکه پارچه ای که با باند لاستیکی محکم شده است ، اگر دانه های کوچک را جوانه بزنید. همه آنها یک هدف را ارائه می دهند ، هیچ راه اشتباهی برای انجام آن وجود ندارد (تا زمانی که شما درگیر ایمنی غذا هستید).

خیساندن و جوانه زدن.

  1. با لوبیای خام مانند نخود فرنگی یا جوجه تیغی ، غلات یا دانه ها شروع کنید. هرچه تازه تر باشند ، نتایج بهتر است. معمولاً لوبیای سفت و خشک (یا غلات یا دانه ها) را می توانید به صورت عمده یا در قوطی های ماکارونی و قوطی ها در اکثر فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید.
  2. دانه های خود را کاملاً بشویید و آنها را در شیشه تمیز و استریل خود قرار دهید. آنها را با آب تصفیه شده که 2-3 اینچ از آنها بالا می رود بپوشانید. روی ظرف مورد نظر خود را بپوشانید.
  3. مهره ها را روی پیشخوان بگذارید تا یک شب در حالت عمودی یا حدود 8 ساعت خیس بخورد.
  4. در صورت تمایل می توانید لوبیا یا غلات خیس خورده بپزید. اگر می خواهید آنها را جوانه بزنید ، خشک کنید ، آنها را بشویید و دوباره بریزید. سپس شیشه را وارونه تثبیت کنید تا رطوبت اضافی از بین برود ، مانند داخل یک ظرف کوچک که مایع را در خود نگه می دارد. وقتی قطره متوقف شد ، شیشه را دوباره برگردانید زیرا نمی خواهید دانه ها کاملاً خشک شوند. بهتر است آنها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
  5. هر 8-12 ساعت با آب تازه فیلتر شده شسته و خشک کنید. آنها باید چند روز دیگر جوانه بزنند. شستشو و خشک شدن را مانند قبل ادامه دهید تا طول آنها 1-2 اینچ باشد.
  6. وقتی جوانه های شما آماده شد ، آنها را برای آخرین بار بشویید و خشک کنید. سپس آنها را به یک ظرف سرپوشیده منتقل کنید و 5-7 روز در یخچال نگه دارید. هرچه زودتر از آنها استفاده کنید ، تازه تر خواهند بود.

جو دوسر را می توان همانطور که هست بخورید ، به سالاد اضافه کنید ، به عنوان ساندویچ استفاده کنید ، پیچیده یا حتی به غذاهای داغ مانند سوپ و املت یا صدف اضافه کنید.

اقدامات ایمنی مواد غذایی

در سال های اخیر ، جوانه ها توسط FDA به عنوان غذای پرخطر برچسب گذاری شده اند. این به این دلیل است که آنها سابقه شیوع بیماری های ناشی از غذا در ایالات متحده را دارند ، از جمله سالمونلا و اشرشیاکلی در واقع ، طبق CDC ، 12 شیوع در 2013-2017 در اثر خوردن جوانه توسط انسان رخ داده است.

چرا این؟ احتمال آلودگی جوانه ها در هنگام جوانه زنی وجود دارد. به عنوان مثال ، جوانه های تجاری رشد یافته در مزارع بزرگ می توانند آلوده به آب آبیاری ، کود ، حیات وحش یا کارگران غیر بهداشتی مزرعه باشند. آنها می توانند در حین انتقال باکتری آلوده شوند. خطرات مشابهی در خانه وجود دارد. اسپری ها می توانند با سطوح غیر استریل ، تجهیزات ، دست های کثیف یا حیوانات خانگی شما آلوده شوند.

علاوه بر این ، محیط ایده آل جوانه زنی – دمای اتاق با رطوبت زیاد – همچنین محیطی ایده آل برای رشد میکروارگانیسم ها است.

برای کاهش خطر آلودگی:

  • فقط جوانه های یخچال دار بخرید
  • اطمینان حاصل کنید که جوانه های خریداری شده حاوی مخاط ، کپک ، بوهای ضعیف یا بو نیستند.
  • هنگام سمپاشی در خانه ، دستان خود را کاملاً بشویید ، سطوح را ضدعفونی کنید و همه ظروف و ظروف آشپزخانه را از قبل استریل کنید.
  • جوانه ها را در ظروف تمیز در دمای 40 درجه فارنهایت یا کمتر در یخچال نگهداری کنید
  • قبل از خوردن جوانه ها ، آنها را بلافاصله زیر آب سرد سرد بشویید

برای افراد معمولی سالم ، فواید خوردن جوانه از این خطرات بیشتر است. با این حال ، اگر شما باردار هستید یا در معرض خطر بیشتری هستید ، مانند افراد مسن یا افرادی که دارای نقص ایمنی هستند ، بهتر است از خوردن جوانه ها ، به ویژه در صورت خام ، خودداری کنید.

5 معمولاً غذای سالم و اقداماتی که در دوران بارداری ناسالم هستند >>

برش های کوتاه برای خیساندن جوانه های ایل

آیا وقت (تمایل) دارید جوانه های خود را در خانه پرورش دهید؟ مشکلی نیست!

تعدادی از محصولات وجود دارند که قبلاً جوانه زده اند یا از دانه های جوانه زده به عنوان ماده اصلی استفاده می کنند و مزایای تغذیه ای یکسانی را با سهولت بیشتر ارائه می دهند.

برخی از مارک های مورد علاقه من که جوانه می سازند ، مانند نان ، ماکارونی ، کوکی ها و غلات ، عبارتند از:

خواه بخواهید محصولات قبل از تولد بخرید یا خودتان آنها را پرورش دهید ، امیدوارم این کار مکان مناسبی را برای شروع به شما بدهد. با رعایت قوانین ایمنی غذا ، به راحتی می توانید جوانه های مختلف را در جعبه خود پرورش دهید و از تغذیه بهبودیافته و قابل هضم آن لذت ببرید.

توزین. آیا تا به حال سعی کرده اید جوانه ها را خیس کنید (یا)؟ هر یک از نکات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

برای تغذیه بیشتر و نحوه کمک ، برخی از این پست ها را بررسی کنید.

– ویتنی

اگر با این پست ارزش دارید ، چگونه می توانید عکس بگیرید و به #WITSKITCH بگویید – من دوست دارم آن را ببینم.

دیدگاهتان را بنویسید