راههای افزایش سروتونین در مغز || راههای افزایش سروتونین در مغز چیست؟


راههای افزایش سروتونین در مغز ، این مهم است زیرا سروتونین یک انتقال دهنده عصبی یا پیام رسان شیمیایی است که در بسیاری از فرایندهای مهم بدن دخیل است. در واقع سروتونین یکی از قوی ترین پیام رسان های شیمیایی بدن است. سروتونین پلاکت های خون در قسمت های مختلف بدن مانند دستگاه گوارش و سیستم عصبی جسد پیدا شد. برخی از عملکردهای مهم سروتونین در بدن است.

  • به تنظیم اشتها کمک می کند
  • افزایش قدرت یادگیری و حافظه
  • ایجاد احساسات مثبت و بهبود رفتار اجتماعی
  • به بهبود خواب و تنظیم ریتم های گردش خون کمک می کند

سطح پایین سروتونین می تواند چرخه خواب ، پرخوری ، از دست دادن حافظه و نوسانات خلقی منفی را مختل کند. کاهش سروتونین همچنین می تواند علائم زیر را در بدن ایجاد کند:

  • اختلالات خواب
  • رفتار تکانشی
  • تهوع مشکلات مشکلات گوارشی
  • گزش و پرخوری
  • حساسیت بیش از حد به درد و سر و صدا
  • احساس تحریک پذیر یا تهاجمی
  • احساس اضطراب ، ضعف یا افسردگی
  • میل به شیرینی و غذاهای غنی کربوهیدرات ها

افزایش مستقیم سروتونین در مغز باعث افزایش توانایی ذهنی ، تمرکز و انگیزه فرد می شود. مصرف برخی مکمل ها می تواند به تولید و ترشح سروتونین در مغز کمک کند. مصرف این مکمل ها اغلب علائم افسردگی را در افراد کاهش می دهد. یکی از این مکمل ها مخمر سنت جان است. مصرف این مکمل علائم افسردگی را در افراد بهبود می بخشد. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که مصرف مخمر سنت جان در دراز مدت مفید نیست. علاوه بر این ، جوتس سنت جان نباید با داروهای ضد سرطان و داروهای ضد بارداری هورمونی مصرف شود ، زیرا این امر اثر دارو را کاهش می دهد. اگر علاقه ای به مصرف مکمل ها ندارید ، می توانید با استفاده از راه حل های طبیعی زیر ، سطح سروتونین بدن خود را افزایش دهید.

همین حالا با مشاوران پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

تریپتوفان بیشتری مصرف کنید.

تریپتوفان نوعی اسید آمینه است. بدن شما می تواند تریپتوفان را به اسید آمینه سروتونین تبدیل کند. به همین دلیل است که میزان کافی تریپتوفان برای تولید سروتونین در بدن بسیار مهم است. تریپتوفان در بسیاری از ساختارهای پروتئینی وجود دارد. بنابراین ، اگر از رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده می کنید ، می توانید به راحتی میزان آمینو اسید تریپتوفان را در بدن خود افزایش دهید.

برخی از غذاها ، مانند گوشت بدون چربی ، تخم مرغ و لبنیات ، منابع غنی تریپتوفان هستند. اما اگر گیاه خوار هستید ، از نظر پروتئین مشکلی نخواهید داشت. گردو و دانه ها حاوی تریپتوفان هستند. بنابراین می توانید آنها را بین وعده های غذایی خود بخورید.

ماساژ درمانی.

11 راه برای افزایش سروتونین به طور طبیعی در مغز پزشک

احتمالاً قبلاً این احساس را تجربه کرده اید که ماساژ می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روحیه شما داشته باشد. اما باید بدانید که نقش ماساژ فقط آرامش بخشیدن و ایجاد احساس تنش در عضلات نیست.

نظرات نشان می دهد که پس از جلسه ماساژ درمانی سطح سروتونین در مغز اغلب اوج می گیرد. این به این دلیل است که ماساژ می تواند سطح کورتیزول خون را تا 30 lower کاهش دهد. کورتیزول نام دیگر هورمون استرس است. سطح بالای کورتیزول در سیستم گردش خون از تولید سروتونین در مغز جلوگیری می کند.

ویتامین: ب: بیشتر مصرف کنید.

همه ویتامین های گروه B به شما کمک می کنند احساس خوبی داشته باشید. این ویتامین ها همچنین نقش مهمی در حفظ تناسب اندام شما دارند. با این حال ، ویتامین B12 و B6 برای تولید سروتونین بیشتر از سایر ویتامین ها اهمیت دارند. حتی مطالعات نشان می دهد که این مکمل ویتامین B: می تواند به درمان افسردگی در افراد مسن کمک کند.

پزشک شما به راحتی می تواند کمبود ویتامین B را با یک آزمایش خون ساده تشخیص دهد. دریافت مجاز مجاز ویتامین B 50 تا 100 میلی گرم در روز. با این حال ، قبل از مصرف هر گونه مکمل ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

ببرش!

مطالعات نشان می دهد که میزان سروتونین در بدن در زمستان و پاییز کمتر و در بهار و تابستان بیشتر است. سروتونین بر خلق و خوی تأثیر شناخته شده ای دارد. این ارتباط بین اختلال عاطفی فصلی و میزان سروتونین در بدن در زمان های مختلف سال را نشان می دهد.

به نظر می رسد دویدن زیر نور خورشید به افزایش سطح سروتونین بدن کمک می کند. رعایت این نکات به شما کمک می کند تا مزایای بالقوه را به حداکثر برسانید.

  • هر روز حداقل 10 تا 15 دقیقه بیرون از خانه بسوزانید.
  • با ورزش و پیاده روی در فضای باز به افزایش ترشح سروتونین بدن خود کمک کنید. حتی اگر 15 دقیقه زیر نور خورشید هستید ، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

هنگامی که بیرون از خانه در معرض نور خورشید هستید ، تولید سروتونین در مغز افزایش می یابد. این امر حتی در روزهای ابری نیز صادق است. بنابراین ، حتی در زمستان ، تا آنجا که ممکن است از خانه خارج شوید و در هوای آزاد نفس بکشید.

هر روز صبح یا بعد از ظهر حداقل 20 تا 30 دقیقه بیرون از خانه خود بگذرانید. برای تأثیر بیشتر ، می توانید از این زمان کوتاه و پیاده روی در منطقه ای سبز ، مانند باغ استفاده کنید.

بیشتر از منیزیم استفاده کنید.

11 راه برای افزایش سروتونین به طور طبیعی در مغز پزشک

منیزیم یک ماده معدنی مهم در بدن است. مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی از مردم دچار کمبود این ماده معدنی قوی هستند. منیزیم نه تنها بر تولید سروتونین تأثیر می گذارد ، بلکه به کنترل فشار خون نیز کمک می کند ، سیستم عصبی بدن را تنظیم می کند.

همچنین ثابت شده است که منیزیم در درمان افسردگی نقش دارد. مصرف کافی این ماده معدنی قوی به بیماران کمک می کند تا سریعتر از افسردگی رهایی یابند. گرفتن: منیزیم می توانید غذاهایی مانند سبزیجات برگ تیره ، ماهی ، موز و لوبیا را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مثبت فکر کن.

افزایش سطح سروتونین مغز محدود به مسائل خارجی مانند رژیم غذایی ، ورزش و محیط نیست. مطالعات نشان می دهد که با تغییر نگاه شما به زندگی ، می توانید بر تولید انتقال دهنده های عصبی در مغز تأثیر زیادی بگذارید. با کمی دقت ، به راحتی می توانید بفهمید چه چیزی می تواند باعث شود احساس بهتری نسبت به خود و دنیای اطراف خود داشته باشید. به عنوان مثال ، فکر کردن به خاطرات خوب به افزایش سطح سروتونین در مغز شما کمک می کند.

با افرادی که دوستشان دارید ارتباط برقرار کنید. مدتی از روز را به سرگرمی های مورد علاقه خود اختصاص دهید. حتی می توانید یک دفتر یادداشت شکرگزاری ایجاد کنید تا همه چیزهای خوب و مثبت خود را یادداشت کنید. انجام این کارها باعث تغییر نگرش شما نسبت به شما و افزایش تفکر مثبت شما می شود.

مصرف قند را کاهش دهید.

یکی از علائم اصلی کاهش سروتونین ، میل به خوردن شیرینی است. متأسفانه افزایش مصرف قند تأثیر معکوس بر سلامت شما دارد. قند خون بالا سطح بالای قند خون با اثرات مفید انتقال دهنده های عصبی مقابله می کند. مصرف زیاد غذاهای کربوهیدرات دار نیز بر روحیه تأثیر منفی می گذارد. بنابراین ، با کاهش مصرف قند خون ، خود را از بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی محافظت کنید. با کاهش مصرف شیرینی ، می توانید تلاش خود را بر روی راه های سالم تری برای افزایش سروتونین متمرکز کنید.

مدیتیشن کنید.

11 راه برای افزایش سروتونین به طور طبیعی در مغز پزشک

مدیتیشن فواید سلامتی زیادی برای بدن دارد. مراقبه این می تواند تقریباً در هر زمینه ای از زندگی شما کمک کند. مطالعات نشان می دهد که سطح سروتونین در پاسخ به تمرینات مدیتیشن افزایش می یابد. تمرینات مدیتیشن باعث افزایش تولید ماده شیمیایی در بدن به نام هیدروکسی ایندولاسید می شود. هیدروکسی ایندولیک اسید یک انتقال دهنده عصبی قوی است و وجود آن در بدن برای تولید سروتونین در مغز ضروری است.

تمرینات مدیتیشن همچنین می توانند سطح استرس شما را کاهش دهند. کاهش استرس ، به نوبه خود ، تولید سروتونین را افزایش می دهد ، که منجر به آرامش بیشتر می شود.

به طور منظم تمرین کن.

اگر نکات فوق را در مورد اثرات AR دنبال می کنید ، کمی بیشتر ورزش کنید. بیرون رفتن از خانه به صورت ناخودآگاه به شما انگیزه ورزش می دهد. به طور کلی ، نگاهی انتقادی به نحوه گذراندن تعطیلات آخر هفته خود داشته باشید.

سعی کنید تا حد امکان وقت خود را صرف تمرینات کنید. هرگونه فعالیت مثبتی که ضربان قلب را افزایش دهد ممکن است سطح سروتونین را در مغز افزایش دهد. تمرینات Erc همچنین به بدن در ترشح هورمون اندورفین کمک می کند. اندورفین ها درد بدن را برطرف می کند ، احساس شادی را افزایش می دهد و افسردگی را در افراد کاهش می دهد.

ورزشهای مختلف مورد علاقه خود را امتحان کنید و تمرینات خود را متنوع کنید. به عنوان مثال ، گاهی اوقات به جای دویدن در پارک ، سعی کنید روی تردمیل راه بروید. همچنین می توانید به جای شرکت در کلاس های بدنسازی ، ایروبیک در آب را بیاموزید.

ویتامین: ج: بیشتر دریافت کنید!

در نگاه اول به نظر می رسد که ویتامین C به اندازه ویتامین B برای تولید سروتونین در مغز ضروری نیست. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که بین مصرف ویتامین C و نوسانات خلقی ارتباط فزاینده ای وجود دارد. به عنوان مثال ، ویتامین C دارای خواص ضد افسردگی است.

افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ، ویتامین C دارند. آنها بیشتر می گیرند ، اضطراب کمتری دارند ، احساس خوشبختی می کنند. بنابراین ، می توان نتیجه گرفت که مصرف ویتامین ها ج: این نه تنها باعث افزایش ترشح سروتونین در مغز می شود ، بلکه در تولید دوپامین ، اپی نفرین نیز نقش دارد. دوپامین پ اپی نفرین قوی ترین انتقال دهنده های عصبی هستند ، تأثیر بسزایی در بالا بردن سطح هوشیاری ، بهبود افسردگی دارند.

ویتامین: ج: در بسیاری از غذاها یافت می شود. پرتقال ، فلفل دلمه ای ، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ دار منابع غنی ویتامین هستند آیا C.

فشار خود را فروتن کن.

11 راه برای افزایش سروتونین به طور طبیعی در مغز پزشک

کورتیزول از تولید سروتونین در بدن جلوگیری می کند. این بدان معناست که اساساً آنچه شما برای کاهش سطح استرس انجام می دهید می تواند بر سطح سروتونین مغز شما تأثیر مثبت بگذارد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دیگران را در اولویت قرار می دهند و سخت کار می کنند ، باید راه هایی برای مراقبت از خود بیابید. مراقبت از خود باعث کاهش هورمون های استرس در بدن می شود ، بنابراین سروتونین بیشتری در مغز تولید می شود. مراقبت از خود برای هر فرد معنای متفاوتی دارد. انجام فعالیتهای مختلف مانند استراحت ، خواب کافی ، پیاده روی ، ورزش و مدیتیشن می تواند تا حد زیادی هورمون کورتیزول را در بدن کاهش دهد.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر در تلاش برای افزایش سروتونین برای بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی هستید ، استفاده از این روش ها ممکن است کافی نباشد.

برخی از افراد از نظر ژنتیکی سروتونین کمتری دارند ، اما تغییر سطح سروتونین در مغز با تغییر رژیم غذایی امکان پذیر نیست. علاوه بر این ، اختلالات خلقی ناشی از تغییر در ترکیب شیمیایی مغز ، محیط ، ژنتیک و تعدادی عوامل دیگر است. بنابراین ، اگر متوجه شدید که علائم افسردگی بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد ، در اسرع وقت با یک درمانگر مشورت کنید.

بستگی دارد علائم افسردگی ممکن است توسط پزشک مصرف شود داروهای ضد افسردگی برای خود تعیین کنید. این داروها که SSRI نامیده می شوند یا مهار کننده های کوتاه بازجذب سروتونین ، به مغز شما کمک می کند تا سروتونین آزاد شده از بدن را ملتهب نکند. در نتیجه ، سروتونین برای استفاده در مغز شما در دسترس خواهد بود.

اگر علائم افسردگی دارید یا فکر می کنید که باید غذاهای حاوی سروتونین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، اما واقعاً نمی دانید کدام راه حل برای شما مناسب است یا از کجا شروع کنید ، توصیه می کنیم متخصص تغذیه یا: روانشناس یا: روانپزشک با تجربه: مشاوره آنلاین گرفتن: مشاوره با روانشناس ، متخصص تغذیه با تجربه در تهران ، در سراسر کشور دکتر: ممکن است.

پیوندها:

به طور طبیعی

https://www.healthline.com/health/how-to-increase-serotonin:

دیدگاهتان را بنویسید