راهکارهای کاهش سریع وزن برای افراد لاغر


راهکارهای کاهش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی مردم تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن وضعیت مناسبی ندارد و افزایش وزن برای آن افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، زیرا کاهش وزن مستلزم اراده ، پشتکار است و افزایش وزن دشوار است. اگر شما نیز به استراتژی های کاهش وزن سریع برای افراد لاغر علاقه دارید ، مقاله ما را حتما بخوانید.

چگونه کاهش وزن رخ می دهد؟

بدن ما برای تامین سوخت به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر پوند وزن بدن 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز ما تأمین می شود و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، غذای اضافی مطمئناً تبدیل به چربی می شود. اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کیلوکالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن خود را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن می تواند منجر به تعدادی بیماری مانند ضعف سیستم ایمنی بدن ، عفونت و موارد دیگر شود. علاوه بر این ، بیماری افراد لاغر دیرتر از دیگران درمان می شود. فردی که به نسبت قد 10 تا 20 درصد کمتر از وزن معمولی است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی از آن به دلیل مشکلاتی مانند:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب ، اضطراب ، افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک ، مانند دیابت غده تیروئید
  • عوامل اقلیمی

مربوط. قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن خود را مطالعه کنید ، ابتدا این مشکلات را برطرف کنید ، با استراتژی های افراد لاغر برای افزایش سریع وزن و سپس افزایش وزن آشنا شوید. افزایش وزن

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع استفاده کنید

افزایش وزن به شیوه سالم کار دشواری نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات افزایش وزن ، خوردن بیش از حد غذاهای پرکالری و دارای مواد مغذی بالا است. به جای ایجاد ماهیچه ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما نیازی به مصرف زیاد چربی ترانس ندارید تا بدن خود را در معرض عوارض جانبی قرار دهید مشکلات مربوط به چاقی سریع ، بهتر است نیازهای بدن خود را از غذای سالم انتخاب کنید.

پروتئین را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، باید به خاطر داشته باشید که خوردن غذاهای پرچرب می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد و تنها با افزایش وزن ، چربی و قند خون شما را افزایش می دهد ، که با عضله سازی و سلامت بدن مرتبط است. تناسب اندام را فراهم کرده و ارتقا می بخشد. بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، محصولات لبنی و غلات غنی از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

رژیم های غذایی بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از طرف دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و همه چربی های سالمی هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدراتها و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری زیادی دارد ، بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز ماهیچه ها را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر غلات ، گندم سیاه ، ذرت و جو منابع خوبی از کربوهیدرات ها هستند.

برخی از غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند در مدت زمان کمتری به شما وزن مورد نظر را بدهند. این محصولات عبارتند از:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی حاوی 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به کالری اضافه شود تا کالری بیشتری دریافت کند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت پرچرب

گوشت بدون چربی برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات ، غنی از فیبر است ، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای افزایش سریع وزن باشد. انواع مختلف لوبیا وجود دارد: لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا و … که می توان آنها را به راحتی پخت و مصرف کرد.

سبزیجات

قرار دادن سبزیجات در غذا بسیار مفید است ، استفاده از آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که به طرق مختلف از جمله پوره ، سرخ شده ، پخته ، چیپس نمک استفاده می شود و می تواند باعث افزایش وزن در زمان کوتاه تری شود. سایر سبزیجات چرب شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

لئو

یک لیوان شیر کامل دارای 150.8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن برخی از میوه ها با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند برای افزایش سریع وزن مثر باشد.

آشیل

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند ، منبع خوبی از مواد مغذی هستند و شامل انواع مختلف آن می شوند: بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و غیره. یک فنجان بادام خورده شده حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه گردو می تواند به افزایش وزن شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید