رسانه گلستان در شرایط بحران نیازمند وحدت است



نعمت الله حاجی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نبود سیاست مشخص برای تولید محتوا و انتشار اخبار در زمان وقوع حوادث ممکن است باعث سردرگمی مردم و حتی به حاشیه راندن اقدامات گروه های امدادی و آسیب های اجتماعی زیادی شود.

وی بیان کرد: بحران ها به سه فاز پیش از بحران، حین یا حین و پس از بحران تقسیم می شوند و نقش و کارکرد رسانه ها در هر سه دوره حائز اهمیت است.

وی افزود: کارکرد رسانه ها در مرحله پیش از بحران شامل ارتقای دانش عمومی از مفاهیم و تجهیزات مدیریت بحران، افزایش اعتماد عمومی با ارائه آمار و اطلاعات از جدیت استانداری و برجسته سازی آثار منفی بحران، آموزش مردمی است. مشارکت و عملکرد رسانه ها در زمان بحران از جمله سریع اندیشی و اخبار حوادث، ارائه آمار و اطلاعات دقیق، اطلاع رسانی به سازمان های امدادی از نیازهای ویژه آسیب دیدگان و عملکرد رسانه ها در دوران پس از بحران. این مرحله شامل پیگیری وعده‌های مسئولان، ارزیابی عملکرد مدیران و کشف کاستی‌ها و نقاط ضعف در عملکرد رسانه‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان اضافه کرد: رسانه به دلیل توانایی در جذب مخاطبان زیاد و جهت دهی افکار خود از قدرت بالایی در مدیریت بحران برخوردار است و باید تلاش کند در بحران ها و حوادث به نیازهای مردم پاسخ دهد. سخن گفتن.

حاجی زاده تاکید کرد: شرایط بحرانی زمینه بسیار مناسبی برای شایعه پراکنی است و اگر رسانه به وظایف خود دقیق و درست عمل کند ضمن جلوگیری از شایعه سازی، حمایت و اعتماد افکار عمومی را نیز جلب می کند.

رجایی: گلستان به خبرنگاران متخصص در بحران نیاز دارد

سرپرست خبرگزاری استان گلستان نیز در این دیدار از آمادگی برای پوشش هر چه بیشتر حوادث و بحران های استان خبر داد و گفت: گلستان به دلیل قرار گرفتن در منطقه پرحادثه، هدف قرار گرفته است. بلایای طبیعی مختلف در دوره های مختلف و بس. این امر آموزش رسانه ها را برای توجه بیشتر به آموزش و تربیت خبرنگاران بحران ضروری می کند.

غلامرضا رجایی گفت: کسانی که می خواهند در حوزه مدیریت بحران فعالیت کنند باید چندین سال فعالیت خبری در حوزه های مختلف داشته باشند و در این سال ها درس های زیادی بگیرند تا بتوانند بر اساس تجربیات گذشته روزنامه نگاری بحران بیاموزند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر