روابط خواب رژیم غذایی (غذا برای خواب راحت)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید به طور مستقیم بر خواب شما تأثیر می گذارد.
اگر از محصولات مصنوعی شیمیایی استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی از محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

حذف یا کاهش مصرف قند و چربی: مواد نگهدارنده و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و سلامت کلی بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خواب چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخور ، از ابتدا کربوهیدرات های پیچیده استفاده و: پروتئین غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این منظور ، می توانید از جایگزین های بسیاری که این روزها در بازارها ارائه می شود استفاده کنید ، مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات. برای اینکه بتوانید سلامت عمومی بدن خود را تضمین کنید ، باید ببینید به چه غذاهایی حساسیت دارید و بعد از تشخیص سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم خوب یا بد کربوهیدرات کم.

حساسیت به میوه. علائم ، تشخیص مواد غذایی برای جلوگیری از آن


مقاومت خاص در برابر برخی غذاها

اگر به غذا حساسیت دارید ، از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، سیستم روحی و روانی شما نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

عامل فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و باعث ایجاد برخی مشکلات خواب شود.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، گندم و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. به فکر یک شام سبک تر و غذاهای سالم و طبیعی باشید. سعی کنید زیاد غذا نخورید ، زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر بعد از غروب آفتاب کمی بخوابید ، در خواب شب و خواب شب دچار مشکل خواهید شد.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعداً احساس گرسنگی نکنید ، بخواهید به دنبال غذاهایی باشید که شیرین و پر از چربی هستند.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک بخورید.

در این زمان ، شما باید از خوردن غذاهای غنی از پروتئین ، قند و چربی به شدت خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کرد.

به عنوان مثال ، شما می توانید

از غلات کامل و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما از شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا به دلیل شدت گرسنگی احساس سوزش سر دل نکنید. شما نمی توانید هر چیزی را که می توانید بخورید: شکم خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه داده اید که آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

قبل از اینکه بخوابیم

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید ، زیرا برای ادرار کردن باید شب ها از خواب بیدار شوید.

هرچه غذای سالم تری بخورید ، از نظر جسمی و روحی متعادل تر خواهید بود.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

آشنایی با استقامت قلبی عروقی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش.

سیروز کبد چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید