رژیم خام گیاهخواری چیست؟ |: رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و در زیر مورد توجه قرار گرفت.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر محبوبیت آن افزایش یافته است. این رژیم ، که شامل قوانین این رژیم و همچنین رژیم غذایی خود است ، مزایای زیادی را برای بدن به ارمغان می آورد. شاید بتوانید رژیم مدیترانه ای را نیز در نظر بگیرید.

در حالی که برخی این رژیم را برای حفاظت از محیط زیست و کره زمین انتخاب می کنند ، برخی دیگر بر استفاده از این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم. برای داشتن برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این حالت

رژیم گیاهخواران خام شاخه ای از رژیم گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی از اواسط قرن نوزدهم استفاده می شده است. در این رژیم خوردن هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

استفاده از گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته شده در دمای بالای 48 درجه نیز در این رژیم ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. این رژیم از روش های دیگر پخت و پز مانند آب میوه ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند تصور می کنند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به مواد اولیه آنها هستند. به همین دلیل است که مردم معمولاً این رژیم را برای استفاده از رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

برای مطالعه. در رژیم کتوژنیک

فواید:

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

محققان دریافتند افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است رژیم غذایی گیاهخواران خام را زیر نظر متخصص رعایت کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی: لازم برای بدن: ویتامین ها می توانند تعادل آنها را بر هم بزنند و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شوند. اگر از رژیم غذایی معمولی پیروی نمی کنید ، کمبود غذا نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود. برنامه رژیم غذایی به شما کمک می کند تا علاوه بر تناسب اندام ، مواد مغذی سالم را نیز جذب کنید.

غذاهای گیاهی خام

غذاهایی که مجاز به خوردن با رژیم خام گیاهخواری هستند.
• میوه های خشک و تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک شده
• دانه های خام و مغزها
• حبوبات بیشمار

او!

• شیر سبزیجات خام (رژیم لاغری شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان مار تخم مرغ

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که نمی توانید با رژیم خام گیاهخواری بخورید.
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات پخته شده: دانه ها

دانه های سرخ شده: آجیل
• نمک
• آرد شکر
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات مانند چیپس و شیرینی

درباره کاهش وزن ران و ساق پا بیشتر بدانید

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی انواع توت ها با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• کوکی های موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا:
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
غذای خام گیاهخواری

رژیم های خام گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد کوبیده شده

• سوپ سبزیجات خام با قارچ معطر
• ماکارونی با بادمجان و ریحان

شام خام گیاهخواری

شام در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
خاویار سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و گردو
• گوجه فرنگی بادمجان با سس پنیر خام و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات معطر و پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روز رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر از دست می دهیم؟

رژیم غذایی گیاهخواران خام از نظر کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. بر اساس مطالعه اخیر گروهی از گیاهخواران خام ، ما در عرض 3.5 سال 10-12 کیلوگرم وزن کم کردیم.

به شرح زیر:

در طول هفت روز این رژیم ، او همچنین 8 کیلوگرم وزن کم کرد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین غذاهای خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم غذایی به عوامل مختلفی بستگی دارد: فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی ، میزان متابولیسم بدن.

تعدادی رژیم خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

تعدادی رژیم خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص برای مدتی است. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً به هفت روز ، 15 روز ، 21 روز و چهل روز تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. بین هر دوره از این رژیم معمولاً یک دوره استراحت وجود دارد.

اجتناب از خوردن زیاد در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و باعث کاهش وزن شود. رژیم های گیاهی معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبودهای تغذیه ای و ویتامین ها برای گیاهخواران خطری کلی ایجاد می کند. تحت نظارت متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید ، اما سابقه خوردن خام را نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کنید ، به تدریج دوره های رژیم غذایی خود را تمدید کنید.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

راه های زیادی برای دریافت غذای خام و بازگشت به این رژیم برای چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم خام 40 روزه – 50٪ خام. برای بسیاری ، ممکن است در ابتدا رعایت رژیم خام دشوار باشد. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50٪ از رژیم غذایی روزانه خود را به یک رژیم خامه ای تبدیل کنید. با این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از رژیم غذایی روزانه خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 غذای گیاهی خام ، بهتر است با گام های کوچکتری شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا از رژیم غذایی جدید برای جلوگیری از شوک یا سوء هاضمه جلوگیری کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها بسیار مغذی نیستند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را دشوارتر کند. روش دوم این است که 50٪ غذاهای خام گیاهخواری و 50٪ غذاهای سالم پخته شده مصرف شود. استراتژی دوم انتخاب سالم تری است: پیروی از این رژیم غذایی ، تغییر تدریجی عادات غذایی

به شرح زیر:

این رژیم 40 روزه – 80 food غذای خام. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد – برای تسریع کاهش وزن ، اما بهتر است در مورد 20 درصد باقی مانده این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم تهیه شده در این بخش بسیار مهم است ، زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده ، از ورود کالری اضافی و ورود سموم به بدن جلوگیری کند.

رژیم غذایی خام 40 روزه: 100٪ غذای خام. با این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر حفظ چنین رژیمی برای 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره ها یا روشهای رژیم کوتاهتر 50-50 و 80-20-20 استفاده کنید تا بدن شما به خوردن غذاهای پخته عادت کند.

در زیر ما منوی رژیم غذایی 10 روزه رژیم 100٪ خام را مرور می کنیم.

روز 1 – صبحانه. شربت میوه ای سبز؛ ناهار: سالاد و یک لیوان سوپ خام ؛ عصرانه. همبرگر سبزیجات خام ، پیچیده در هزاران. دسر. پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: ماکارونی خام آلفردو و سالاد ؛ دسر. چیز کیک خام

روز سوم – صبحانه. گرانولای خام ؛ : خاکستر: سوپ خام و ساندویچ؛ شام: سالاد عالی ؛ دسر: قهوه ای خام

روز چهارم – صبحانه. شربت میوه ای سبز؛ پاییز آنچ ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر. سالاد میوه

روز 5 – صبحانه. اسموتی میوه؛ : خاکستر – یک سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت سبزیجات خام و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز ششم – صبحانه. بلغور جو دوسر خام ؛ : خاکستر – یک سالاد عالی ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: قهوه ای خام

روز 7 – صبحانه. سالاد صبحانه ؛ : خاکستر با سالاد کتلت سبزیجات خام ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر. پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه. شربت میوه ای سبز؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر. سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: کوکی های خام ؛ ناهار ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر. چیز کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

رژیم خام 15 روزه

رژیم خام 15 روزه

یک رژیم غذایی خام 15 روزه می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیر بسیار مثبتی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و منجر به کاهش وزن 3 تا 6 کیلوگرم شود. شما می توانید این رژیم را با 50-50 ، 20-80 یا 100 materials مواد اولیه دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از محبوب ترین استراتژی های کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و دوره استراحت 7 روزه است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد بررسی قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیر بسیار مثبتی بر بدن شما بگذارد.

در 21 روز می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی کنید و شاد باشید و 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما همچنین می توانید این دوره گیاهخواری خام را ، همانطور که در بخشهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله:

این رژیم غذایی در حال توسعه نیست ، اما در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در طول این رژیم غذایی ، مردم از خوردن غذاهای با منشاء حیوانی مانند غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، حذف سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید