رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ |: برنامه رژیم غذایی میوه


در شرایطی که بازار برای انواع رژیم ها داغ است ، برخی از مردم به رژیم غذایی به نام رژیم میوه ای روی می آورند. رژیم میوه ای برای کاهش وزن یکی از رژیم هایی است که دارای نام زیبا و فریبنده است و در ابتدا این تصور را ایجاد می کند که رژیم غذایی سالم ، مفید و م effectiveثری نیست. اما این نام فریبنده تنها چیزی نیست که باید در نظر گرفته شود.

همه چیز در مورد برنامه رژیم غذایی میوه خواری برای کاهش وزن

همه چیز در مورد برنامه رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

این رژیم علاوه بر مزایای کاهش وزن ، معایبی نیز دارد. این رژیم غذایی ، که زیر مجموعه رژیم های گیاه خواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها باعث شده است دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد رژیم میوه خواری وجود داشته باشد. برخی از افراد بر خطرات عدم دریافت کافی مواد مغذی در این رژیم تاکید می کنند ، در حالی که برخی دیگر تصور می کنند که رژیم غذایی سرشار از میوه برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

این برنامه رژیم غذایی به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، هر شخص با توجه به شرایط و اهداف خود دوره مورد نظر برنامه رژیم غذایی را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی با ما همراه باشید

برای رژیم لاغری کلیک کنید

رژیم غذایی مطلق میوه برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، اکثر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که حاوی 50-75 درصد از کالری روزانه هستند. اینها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه ها ، تنها 10 درصد از غذاهای دیگر ، در مانع کاهش وزن معده و دنده ها به دست می آورند.

برای رژیم لاغری میوه بخورید

هیچ محدودیتی در مصرف میوه ها وجود ندارد سبزیجات برای کاهش وزن و شما می توانید به مقدار زیاد میوه بخورید: سبزیجات به مقدار مورد نیاز در هر زمان ، اما معمولا استفاده از آنها به سه نوع اصلی تقسیم می شود. غذا و چند میان وعده.

این رژیم غذایی فراتر از یک روش م toثر برای کاهش وزن است ، از آن به عنوان رژیم پاک کننده بدن برای حذف سموم از بدن استفاده می شود و می تواند برای کاهش وزن مثر باشد.

در این رژیم غذایی ممنوع است

برای کاهش وزن ، رژیم میوه معمولاً هفت نوع میوه ارائه می دهد که عبارتند از میوه های ترش مانند مرکبات ، زغال اخته ، آلو ، میوه های ترش کمتر مانند سیب ، زردآلو ، تمشک ، انجیر ، موز ، شکر. انگور و خربزه ، میوه های روغنی: آووکادو ، نارگیل و زیتون ، میوه های گیاهی: فلفل و خیار و کدو ، گردو مانند فندق ، بادام ، پسته و آجیل ، دانه هایی مانند گل ، کدو و کدو تنبل.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاها که نباید مصرف شوند را ممنوع می کند ، از جمله پروتئین حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ ، گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) و غلات کامل (مانند غلات کامل). غذای فراوری شده. اگر به رژیم غذایی نیاز دارید ، اینجا را کلیک کنید.

برنامه های مختلف میوه خواری

انواع رژیم های میوه خواری

رژیم های میوه ای برای کاهش وزن را می توان به رژیم های کاهش وزن خانگی و غیره تقسیم کرد ، علاوه بر این ، آنها به چندین نوع دیگر تقسیم می شوند ، این تقسیم بندی بر اساس نیاز به کاهش وزن است. برخی از این رژیم ها 3 روز ، برخی 15 روز و برخی 40 روز هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

برنامه 3 روزه میوه خواری

اگر به رژیم غذایی کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی می گویند برای کاهش سریع وزن ، به جای صبحانه میوه بخورید.

رژیم غذایی این نوع میوه ها برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه این رژیم به شرح زیر است:
روز اول صبح – آب لیمو تازه با آب گرم. کلیه ها را تمیز می کند ، یبوست را بهبود می بخشد ، کار دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما از رژیم گرفتن فقط کاهش وزن نیست بلکه بهبود سیستم گوارشی شماست ، می توانید دانه های ملین مانند مارچوبه و مارچوبه را در این برنامه قرار دهید.
خوراک مختصر. از دو سیب ، دو انجیر ، دو کف دست استفاده کنید ، از موز اجتناب کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، هویج ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. می توانید لوبیای پخته را مزه کنید! (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، هندوانه ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 خرما از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، وقتی احساس گرسنگی می کنید ، اجازه دارید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مجاز به استفاده از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه و بدون افزودنی هستید.

اسموتی ها طعم های متنوعی دارند: شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف و ایجاد تنوع در رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید. علاوه بر این ، ترکیب میوه دارای انرژی زیادی است: می توانید از اسموتی به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

برنامه 15 روزه میوه خواری

اگر می خواهید یک دوره زمانی خاص را برای استفاده از این برنامه رژیم غذایی انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. می توانید از این رژیم غذایی به مدت 15 روز استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. 15 روز ناشتا برای تنظیم خواب ، آرامش ، پاکسازی. بدن برای تمیز کردن پوست چقدر کاهش وزن متناسب است؟

رژیم غذایی خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

احتمالاً شنیده اید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، ادامه این رژیم برای شما به 40 روز عادت می شود. عادات غذایی سالم در این رژیم مانند مصرف آب و مقدار زیادی میوه در شما ایجاد شده است.

همچنین اگر این رژیم را به مدت 40 روز ادامه دهید ، کاهش وزن شما بسیار بیشتر از دوره 15 روزه خواهد بود ، اما به یاد داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت ممکن است عوارض جانبی داشته باشید. به

رژیم میوه ای و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاهی انجام دهید. در چند روز اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند ، و شما را بسیار سبک می کند و احساس طراوت می دهد.

بهترین تخم مرغ 3 تا 7 روز است ، طولانی کردن این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

مزایای رژیم میوه خواری

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی ایفا می کنند. میوه هایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند می توانند به هیدراته شدن بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین دارای قند بالایی هستند و می توانند کربوهیدرات های مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر میوه به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست ، بهبود عملکرد روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات برای سلامت دندان ها ، لثه ها مفید است ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند. همانطور که خواندید رژیم غذایی فواید زیادی دارد اما نباید از معایب آن غافل شد. در ادامه این مقاله به کاستی های این رژیم اشاره می شود.

معایب رژیم میوه خواری

معایب رژیم میوه خواری

این رژیم غذایی ، اگرچه بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنها را شامل می شود ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوءتغذیه زیاد است ، زیرا بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن محدود ، حتی ممنوع ، و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد. به

مطالعات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی تأثیر رژیم میوه خوار را بر کاهش وزن کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم غذایی حاوی ویتامین D نیست ، کلسیم و B12 و استخوان های بدن را ضعیف می کند ، زیرا از مصرف لبنیات و گوشت ماهی جلوگیری می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، جذب منابع گیاهی آهن دشوار است ، در حالی که جذب آهن از گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان بسیار راحت تر است.

نکته مهم دیگری که با خوردن فقط میوه به بدن داده نمی شود پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و بازسازی ماهیچه ها و بافت ها برای ساخت هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه بسیار محدود است و به هیچ وجه با بدن سازگار نیست. پروتئین مورد نیاز

علاوه بر این ، استفاده از این رژیم غذایی ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم غذایی ، افزایش وزن ، از آنجا که بسیاری از میوه ها دارای قند زیاد هستند ، استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث چاقی شود.

بنابراین ، این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت اصلا مناسب نیست ، می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این قند بالا همچنین می تواند برای دندان ها مضر باشد و باعث پوسیدگی دندان شود.

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

این که آیا خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی ، استفاده از هرگونه رژیم غذایی ، که فقط مختص یک نوع غذا است ، قطعاً مضر است.

از آنجا که هیچ یک از مواد مغذی تمام منابع مورد نیاز بدن را ندارند ، فقدان هر یک از این منابع می تواند مشکلاتی را برای سیستم بدن ایجاد کند.

بدن ما به طیف وسیعی از مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً بدون عواقب نخواهد بود. اگر بر گرفتن این رژیم اصرار دارید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام وظایف حیاتی خود باشد.

البته ، اگر تصمیم دارید فقط به جای تنقلات میوه بخورید ، این رژیم ممکن است مفید باشد و مضرات فوق را ندارد ، اما فقط مزایای این رژیم و عادات غذایی مثبت آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله:

ما دریافتیم که این رژیم بسیار محبوب است ، می تواند فریبنده باشد ، می تواند بسیار مضر باشد ، زیرا رژیم میوه خواری محدود به منابع میوه است ، و توسط منابع بسیار کمی دیگر مصرف می شود. البته باید گفت که این رژیم دارای مزایای فوق است. ما انواع این رژیم را لیست کردیم و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <:

دیدگاهتان را بنویسید