رژیم غذایی |: کاهش وزن تضمینی رژیم آنلاین | متخصص تغذیه بالینی دوباره متخصص تغذیه


رژیم غذایی:

رژیم غذایی: در حقیقت ، این به معنی خوردن مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که رژیم دارند می خواهند سریع وزن خود را کم کنند یا وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند یک رژیم غذایی مناسب داشته باشند تا بدن و روح خود را سالم نگه دارند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم صحیح را برای رسیدن به این هدف از بدن ایده آل به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی:

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند ، به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. قد: عدم تطابق وزن این افراد را مجبور به رژیم می کند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

افراد می توانند مطابق اهداف رژیم غذایی خود عمل کنند بهترین توصیه تغذیه مراجعه و تغذیه مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و پس از کاهش وزن ، اگر فردی پس از پیروی از توصیه های رژیم غذایی دوره ای از تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم کاهش وزن شکمی و دنده ای پیشنهاد می کند تمرینات را با شخص انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی خوب باید شامل انواع مواد معدنی و مواد معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و میان وعده بخورید.
  3. در وعده های غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید حذف کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه ، وقتی زندگی شلوغ است ، بسیاری نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی خوب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه بخش را ببینید: رژیم غذایی اینترنتی در مورد خود به پزشک خود بگویید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک رژیم مناسب را برای شما آماده کرده و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و سایر افراد نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی:

انواع رژیم های غذایی:

یکی: متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که ارائه می دهید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند:

  • حالت منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های سرگرم کننده

نحوه افزایش وزن با رژیم چاقی

مطالعات نشان می دهد که زنان بین 1600 تا 2400 کالری و مردان بین 2000 تا 3000 کالری دارند. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید کالری بیشتری بسوزانند. بنابراین ، با مشورت با متخصص تغذیه ، افراد می توانند چاقی کم چرب ، رژیم های راحت ، کمک به تناسب اندام و افزایش وزن را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

افزایش وزن موثر غذا

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی دارای کالری و پروتئین های مختلفی است ، استفاده از آن برای افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری ، کلسیم ، مصرف در صبحانه ، شام وزن فرد را افزایش می دهد.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن برای افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای رژیم غذایی فست فود است.

وزن اضافه کنید

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی ، پروتئین است و یکی از بهترین محصولات کاهش وزن است. یک وعده گرونولا معادل 450 کالری است که با شیر ترکیب می شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود از این غذا در میان وعده ها استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است که به طور متوسط ​​موز حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم و تهیه آن و طعم برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین محصولات کاهش وزن است و به دست آوردن آن بسیار آسان است. تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات دارای 500 کالری است و دارای آنتی اکسیدان قند قند است که برای افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی:

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. غذای کمتری در روز بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید ، سپس به تعداد کالری ها توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر کالری بیشتری از میزان دریافتی خود بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات یا غذای ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سیب زمینی ، پیتزا ، کیک ، شکلات ، سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک می شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، نه تنها به میزان کافی ، بلکه بیشتر تمایل به خوردن دارید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت برخی از غذاهای سالم هستند که بسیار توصیه می شوند.
  • هنگام پخت ، به میزان کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ قبل از پختن با کره و پنیر خوب است. همچنین بهتر است آبله مرغان را قبل از برداشتن پوست مرغ کاهش دهید.
  • غذاهای چرب و غذا بخورید. به خاطر داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون.

رژیم غذایی:

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم “به معنای محرومیت از غذا ، پیروی از برنامه های رژیم غذایی دقیق نیست. شما می توانید با انتخاب غذاهای سالم ، از جمله مراقبت از اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل ، طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و کاهش میزان غذاهای فرآوری شده در بدن خود ، سالم بمانید. رژیم غذایی.

رژیم متعادل Bag از همه گروههای غذایی اصلی با مقدار مناسب غذا و مواد مغذی ایده آل برای بدن تامین می کند.
هر کس متفاوت است ، رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل تمام گروه های غذایی و مواد مغذی نامطلوب مانند سدیم ، چربی های اشباع شده و شکر کمتر باشد ، شما را به یک شیوه زندگی سالم تر تبدیل می کند.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن ثابت کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز شما بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف شما دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم است.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند با تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن ، برخی از بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش دهد. غذای گیاهی به دلیل داشتن فیبر زیاد گرسنگی را از بین می برد و میل شدید به خوردن را کاهش می دهد.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل: غلات ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

قبل از چربی برنامه تغذیه سالم این ضروری است؛ باید از برخی انواع چربی ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند ، سطح کلسترول را در خون افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس نباید به هر دلیلی مصرف شوند. گردو ، دانه ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منبع سالم تری از چربی هستند.

رژیم غذایی:

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری ایسکمیک قلبی را افزایش می دهد. نمک به عنوان مکمل برای تغییر رنگ یا بافت غذا ، اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، میان وعده ها و غلات کامل دارای سدیم بالایی هستند. پرهیز از این غذاها می تواند میزان سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید