رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم غذایی کاهش وزن


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یکی از روش ها است کاهش وزن که می تواند علاوه بر کاهش وزن باشد فواید سلامتی: چند تا داشته باشید. ماست به عنوان یک محصول لبنی برای یک نفر خوراک مختصر:، صبحانه یا: چاشنی با غذا در سراسر جهان پخش شده است.

به خاطر ماست سلامت اسکلت بدن و: دستگاه گوارش برخی ادعا می کنند که مفید است ، اما در کاهش وزن نیز تأثیر دارد. حتی برخی رژیم های غذایی که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که منجر به کاهش وزن می شوند.

با کمال تعجب ، این نوع رژیم هنوز مورد بحث است. در ادامه این متن ، ما هر آنچه را که باید در مورد رژیم غذایی و تاثیر آن در کاهش وزن بدانیم ، توضیح می دهیم.

ارزش غذایی ماست در رژیم لاغری

ارزش غذایی: (100 گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری: 63 کالری 61 کالری
چربی: 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

منوی غذا در رژیم ماست بر اساس مصرف ماست تنظیم می شود. نظریه های مختلفی وجود دارد که تأثیر ماست بر کاهش وزن را تأیید می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر فنجان 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم در بدن را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی عالی است برای سلامت استخوان ضروری است اثرات کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات نشان می دهد که میزان بالای کلسیم در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات حیوانی این را نشان می دهد کاهش توده چربی بدن و: کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ساخته می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعه ای بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن در سنین مختلف با وزن بدن متعادل متفاوت شد. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

زنان یائسه در رژیم غذایی ما با افزایش کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین ماست رژیمی بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین بر کاهش وزن تأثیر زیادی دارد:.

تنظیم هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر باعث افزایش سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها می شود. علاوه بر این ، سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

متابولیسم را تحریک کنید

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه پروتئین بیشتری دریافت کنید متابولیسم: پسرانجامد. رژیم های سرشار از پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس کامل و شکم پر

احتمالاً یکی از دلایل رژیم غذایی ماست ما این است که حاوی پروتئین است. همانطور که پروتئین به احساس کامل و شکم پر او رهبری خواهد کرد! در نتیجه از پرخوری و حتی گرسنگی جلوگیری می کند.

در حفظ توده عضلانی در هنگام کاهش وزن مثر است

یک رژیم غذایی پر کالری و پرچرب با پروتئین بالا ، همراه با کاهش چربی ، به حفظ توده عضلانی کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم چاق می شوید.

رژیم لاغری ما

یک وعده 245 گرم ماست معمولی حاوی 8 گرم پروتئین و ماست یونانی – 22 گرم پروتئین است. با این حال ، محصولات لبنی تنها حاوی پروتئین نیستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک ها است که باید در بدن به عنوان یک باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تاثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس که ماست زیادی دارند ، نشان داده است که آنها برای کاهش وزن و کاهش چربی شکم موثر هستند.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست کامل با ماست کم چرب بیشتر از ماست پروبیوتیک مصرف کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن باعث کاهش وزن می شود ، اما تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

رژیم ماست برای کاهش وزن مثر است.

مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست مصرف می کردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای کاهش وزن با رژیم ماست وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در روند کاهش وزن برای سلامتی چشم پوشی کرد. در روند بهتر است فرایند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی شما باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی کاهش وزن به جای غذاهای مضر برای جلوگیری از پرخوری استفاده کرد. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست از مارک های مختلف می توانند حاوی شکر ، چربی های اشباع شده و چربی های مضر باشند. آنها می توانند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهند.

بنابراین ، بهتر است ماست را در حد اعتدال در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید ، حتماً به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. توصیه می شود یکی را انتخاب کنید که حداقل یا صفر از این اجزا را داشته باشد.

نکات پایانی:

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند یک روند کاهش وزن باشد. اما برای بهترین نتیجه ، می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی لاغری و رژیم غذایی به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کنید تا از خوردن غذاهای ناسالم در هنگام دریافت مواد مغذی اجتناب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید