رژیم ورزشکاران تغذیه مناسب ورزشکاران


رژیم ورزشکاران

رژیم ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند رژیم داشته باشند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید آن را با خوردن جبران کنیم. در حقیقت ، با حفظ رژیم غذایی ، متابولیسم مناسب را تضمین می کنیم.

رژیم ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، تمرکز بر ورزش و فعالیت های ورزشی نیز افزایش می یابد ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران بسیار مهم است. اگر تمرینات را به صورت حرفه ای دنبال کرده اید ، انجام تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شماست ، برای موفقیت در آن ، مطمئناً به رژیم غذایی مناسب ورزشکاران نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر ، در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی مورد علاقه باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر تقلبی بودن یا بی کیفیت بودن وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی می تواند عواقب جبران ناپذیری در دراز مدت داشته باشد.

اساساً ، به یاد داشته باشید که مصرف با کیفیت ترین مکمل های ورزشی تنها سه یا چهار ماه پس از تمرینات فشار خون بالا است ، و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست ، آیا استفاده از این مکمل ها به طور مداوم توصیه نمی شود. به بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در Weight ما شما را با جدیدترین برنامه رژیم غذایی برای ورزشکاران آشنا می کنیم که برای ورزشکاران مناسب برای دستیابی به توده عضلانی مورد انتظار مناسب است ، که توسط کارشناسان – متخصصان تغذیه و همچنین مربیان باشگاه های پیشکسوت – معلمان تربیت بدنی اطلاع رسانی شده است. با ما بمان.

با توجه به توصیه های بسیاری از متخصصان پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از آموزش ، اعم از آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای ، در حضور یا عدم وجود رقابت برآورده کند. عدم آگاهی صحیح از رژیم غذایی ورزشکاران در طول مسابقات یا تمرینات می تواند علاوه بر متحمل شدن هزینه ، خطرات زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین ، برای برنامه رژیم غذایی ورزشی و همچنین رژیم چاقی یا افزایش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم ورزشکاران

افرادی که فعالیت بدنی شدید انجام می دهند دارای سطوح بالای متابولیسم ، فعالیت بدنی ، عرق و از دست دادن بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی هستند. بنابراین ، تکمیل مواد مغذی از دست رفته تنها با داشتن رژیم غذایی مناسب برای این افراد بر اساس اصول تغذیه مناسب امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای همه غذاهای هرم غذایی باشد. اما بسته به مرحله ای که در مرحله عضله سازی هستید ، میزان مصرف هر ماده باید با توجه به رژیم غذایی ورزشکار مدیریت شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد امکان می دهد رژیم ورزشی خود را با رژیم خانوادگی خود تطبیق دهند تا علاوه بر حفظ ورزش سالم ، با رژیم خانواده نیز سازگار شود.
رژیم غذایی ورزشکاران با رژیم های معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول رژیم غذایی ورزشکاران این است که میزان پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش دهند به طوری که برای یک فرد عادی حدود 8 درصد به ازای هر کیلوگرم وزن بدن باشد ، اما در برنامه ورزشی ، پروتئین موجود در رژیم غذایی 1.5 است. تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن: البته میزان پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم های ورزشکاران این است که افزایش نیاز به کربوهیدراتها باعث جلوگیری از خستگی زودرس می شود. نکته مثبت این است که غذاهای شیرین ناسالم را از رژیم غذایی فرد حذف می کند. بنابراین ، داشتن یک مشاور تغذیه مناسب و به روز رسانی رژیم غذایی ورزشکاران به صورت هفتگی یا ماهانه با توجه به شرایط بدنی ، به شدت توصیه می شود که ورزشکاران کنترل وزن خود را کنترل کرده و چکاپ های منظم را ادامه دهند.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید از بهترین رویکردهای ورزشی برای ورزشکاران و سبک تغذیه سالم با دریافت برنامه رژیم غذایی ورزشکاران به صورت آنلاین با پشتیبانی متخصصان تغذیه و سالها تجربه پزشکان و همچنین دریافت مشاوره دو جانبه “وزن من” بهره مند شوید. مرکز سلامت.
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

معمولاً هنگام برنامه ریزی یک برنامه ورزشی ، می توانید به نوع تمرین ، مدت زمان آن و میزان ورزش در هفته توجه کنید. برای اینکه بتوانند میزان انرژی مورد نیاز خود را در طول مسابقات ورزشی و ورزشی تأمین کنند. وسایل علمی و دقیق

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی باعث تقویت آمادگی جسمانی و ورزش می شود ، در حالی که بسیاری از قهرمانان تناسب اندام و ورزش ها علاوه بر فعالیت های ورزشی از رژیم غذایی مناسب و اصلی ورزشکاران استفاده می کنند.

مرکز پزشکی وزن من ، با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، یک برنامه رژیم غذایی را برای ورزشکاران به شیوه ای کاربردی ، ساده و البته صد در صد کاربردی در اختیار مراجعین محترمی قرار می دهد که رژیم استاندارد ورزشی را در جوامع ورزشی رعایت می کنند. به داخلی و بین المللی است.
در رژیم غذایی ورزشکاران چه بخوریم؟

جوجه. خوردن سینه مرغ آب پز در وعده نهار یا شام کمک زیادی به رساندن پروتئین به بدن ورزشکار می کند.
ماهی. ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند که به ورزشکاران انرژی لازم برای تمرین را می دهد.
مصرف کربوهیدرات. غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان بخورید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر معمولی استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
برای جلوگیری از دردهای عضلانی از مغز ، زباله و آب استفاده نکنید
از غذاهای آب پز ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
مکمل های غذایی را بدون مشورت با متخصص و متخصص تغذیه و
میوه ها و سبزیجات (5 وعده و بیشتر)

آنچه نباید در رژیم غذایی ورزشکاران مصرف شود

از محرک های سیستم عصبی مرکزی اجتناب کنید. از خوردن غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها که باعث می شود ورزشکار به دلیل خستگی ورزش های سنگین انجام دهد ، خودداری کنید.
مسکن های دارویی. برخی از مسکن ها مانند هروئین و مورفین به دلیل اثرات مخرب آنها کاملاً ممنوع است.

مسابقه ورزشکاران قبل از انتخابات

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را برای کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی آماده کند ، از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها و همچنین تامین آب کافی جلوگیری کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، از غذاهای چرب و غنی از پروتئین در روز مسابقه به دلیل دیر هضم شدن آنها باید اجتناب شود ، زیرا این امر بر فعالیت های ورزشی ورزشکاران تأثیر منفی می گذارد.

رژیم ورزشکاران هضم و جذب سریع غذاهای غنی از کربوهیدرات را به جای غذاهای چرب و پروتئینی توصیه می کند. مطمئن شوید که 3-4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات را با ورزش مصرف می کنید.

به عنوان مثال ، طبق رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان کره-مربا-عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری یا اسکی ، جایی که بدن ورزشکار برای مصرف ذخایر گلیکوژن بسیار خسته است ، مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 درصد (حدود 612 گرم کربوهیدرات) برای بازیابی گلیکوژن باشد. به بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات تازه و میوه ها ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات غذاهای پر کربوهیدرات بخورید ((مناسب برای مسابقات هفتگی))
رژیم 6 روزه ورزشکاران. در سه روز اول قبل از مسابقات ، رژیم غذایی ورزشکاران با غذای کربوهیدرات دار ، علاوه بر تمرینات بدنی سبک ، شامل غذاهای کم کربوهیدرات در 3 روز آخر تمرین ، علاوه بر ورزش های سنگین (برنامه رژیم غذایی ورزشکاران است مناسب برای مسابقات قهرمانی ملی و بین المللی)

راههای ارتباط با خانم بهار هندی

شماره تماس مستقیم. 0903133131:

نشانی: بلوار کشاورز ، جمال زاده و کارگر و ساختمان پزشکان بهار ، شماره 340 ، طبقه دوم ، واحد 122:

دیدگاهتان را بنویسید