رژیم کمربند چیست؟ |: حالت منطقه نمونه


رژیم کمربند ادعا می کند که می تواند تورم بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تومورها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

رژیم کمربند چیست؟

رژیم کمربند چیست؟

رژیم منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، هر وعده غذایی باید مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی مصرف کند تا تورم در بدن کاهش یابد و به عبارت دیگر سلامت بدن شما ارتقا یابد.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. کربوهیدرات ها در این برنامه باید دارای شاخص گلیسمی پایین باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید کربوهیدرات هایی مصرف کنید که به آرامی قند را به خون بدن شما اضافه می کنند و در نتیجه بدن شما را سیر نگه می دارد. پروتئین باید فاقد چربی و همچنین چربی های اشباع نشده باشد.

برای مطالعه. نمونه رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که برنامه را طراحی کرده اند معتقدند که با کاهش تورم بدن ، افراد سریعتر چربی را از دست می دهند. روند پیری این افراد در حال کاهش است. خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد ، فعالیت بدنی را بهبود می بخشد.

رژیم کمربند سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه تأیید شد. برنامه رژیم گوتیک به شما کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهید و از نظر جسمی و روحی احساس بهتری داشته باشید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد چگونگی تأثیر غذاهای مختلف بر سیستم هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

نمونه رژیم غذایی

نمونه ای از رژیم کاهش وزن تنها با یک کلیک. با روش کمربند ، باید هر پنج ساعت غذا بخورید و هرگز پنج ساعت متوالی گرسنه نمانید. برای تعیین غذاهای رژیم کمربندی می توانید از روش های مختلف استفاده کنید. در اینجا دو روش معمول برای برنامه ریزی رژیم غذایی وجود دارد. آیا رژیم کمربند بخشی از رژیم پاکسازی بدن است؟

روش های بصری پخت ظروف در برنامه رژیم غذایی منطقه.

روش های بصری پخت ظروف در رژیم غذایی منطقه.

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع برنامه رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست ها و چشم های شما تنها ابزار مورد نیاز برای شروع رژیم غذایی هستند.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. برای توزیع هر وعده غذایی می توانید این کار را بصری انجام دهید. می توانید بشقاب خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

پروتئین خالص یک سوم بشقاب خود را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار پروتئین باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست باشد. این بخش ممکن است شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب باشد.

حتما بخونید. شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات ها دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات ها اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و برخی میوه ها استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی ، ذرت ، میوه ها ، مانند موز و انگور در گروه کربوهیدراتهای با کربوهیدرات بالا قرار می گیرند.

چربی آرپ: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این بخش ممکن است شامل آووکادو ، روغن زیتون یا بادام باشد.

عمل چشم بسیار آسان است و ممکن است برای مبتدیانی که رژیم کمربند را تازه شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا به برنامه خود در رستوران ها ، سفرها و پیک نیک ها وفادار بمانید.

روش واحدهای غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه.

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود شکل دهید و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز خود را برای هر روز محاسبه کنید. مقدار غذایی که باید روزانه مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

از سوی دیگر ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 وعده غذا در روز نیاز دارد. وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده غذایی است و میان وعده ها تنها یک وعده غذایی دارند.

هر واحد غذایی فقط شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات ، هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی برنامه را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای شکل دادن به ظروف خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات کامل ، میوه های نشاسته ای و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی رژیم غذایی منطقه ای و مزایای آن

عوارض جانبی رژیم غذایی منطقه ای و مزایای آن

مزایای اصلی برنامه تیم عبارتند از:
• چربی اضافی بدن را در اسرع وقت کاهش دهید
• حفظ سلامتی برای مدت زمان طولانی تری
• عملکرد بدنی و ذهنی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد ذکر شده ، توجه به کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن مهم است. این تومورها می توانند اتصالات هورمونی در نقاط مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلول های بدن جلوگیری کنند. با رعایت رژیم کمربند می توانید سیستم هورمونی بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

اگرچه رژیم کمربند فواید زیادی دارد ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم. منابع لبنیات منابع لبنی در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و تأخیر طولانی مدت این برنامه بدون در نظر گرفتن این مشکل می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین. محدود کردن مصرف غذا می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی. رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند فشار زیادی به کلیه ها وارد کرده و خطر بیماری های کلیوی را افزایش دهد.

هزینه. رعایت استانداردهای برنامه استاندارد می تواند هزینه بر باشد.

چه کسی حالت کمربند را انتخاب کرد؟

چه کسی حالت کمربند را انتخاب کرد؟

رژیم گوتیک یکی از پرطرفدارترین برنامه های رژیم غذایی در جهان است ، ولع آن برای افرادی که علاقه غذایی متفاوتی دارند آسان است. در میان کسانی که از چنین رژیم هایی استفاده می کنند افراد مشهوری مانند مدونا ، انیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا ایسا پارکر هستند.

پیروی از رژیم غذایی برای گیاهخواران یا افرادی که به نوشیدنی های کافئین دار معتاد هستند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاه خواری استفاده می کنند ، دریافت این بخش از غذا برایشان مشکل است.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه وابسته هستند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، این افراد ممکن است دریافت پروتئین مورد نیاز خود را با مشکل مواجه کنند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین در خون تأثیر بگذارند. تعیین سطح انسولین در بدن در طول این نوشیدنی ها به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یک بار در روز از کافئین استفاده کنید.

این می تواند برای افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین اعتیاد دارند ، رعایت این رژیم را دشوار کند.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب مناسبی است.

خلاصه مقاله:

یک برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای مخصوص بدن خود دریافت کنید.

به این ترتیب می توانید سطح انسولین بدن خود و فعل و انفعالات هورمونی را در سطح اندام کنترل کرده و کاهش وزن ، بهبود عملکرد و زندگی سالم را تجربه کنید. برای شروع برنامه رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد بروید.

اگرچه رژیم گرفتن می تواند به کاهش وزن شما کمک کند ، اما عملکرد اندام های مختلف بدن را بهبود می بخشد ، اما توجه نکردن به سایر ویتامین ها و کلسیم در برخی موارد مشکل ساز است. بهتر است ویتامین ها و مکمل های دیگر را در کنار رژیم غذایی مصرف کنید. این برنامه برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

پیروی از این برنامه غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی دلهره آور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید