سبزیجات زرد و اثرات شگفت انگیز آنها بر سلامتی


سبزیجات زرد تأثیر شگفت انگیزی بر سلامتی دارند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. هنگام تهیه یک غذای خوشمزه و سالم برای خاکستر بهتر ، بهتر است از گیاهان دارای سبزیجات غیر از سبزیجات سبز غافل نشوید.

فواید سبزیجات زرد

به نظر می رسد سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر عناصر تقویت کننده سلامت هستند. در اینجا هفت گروه سبزیجات زرد وجود دارد که باید از آنها در وعده های غذایی خود استفاده کنید تا از مزایای سلامتی آنها لذت ببرید.

ذرت

این گیاه شگفت انگیز یکی از غذاهای اصلی بسیاری از کشورهای جهان است. سرشار از ویتامین A ، B و E و بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه زرد سرشار از فیبر است که به بدن کمک می کند تا از مشکلات گوارشی یا بیماری هایی مانند یبوست ، بواسیر و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

دانه های ذرت کوچک زرد روی لپه نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می توانند عفونت سلول های سرطانی را متوقف کنند و مواد شیمیایی گیاهی می توانند به سلول ها کمک کنند تا تغییرات شبه سرطان را متوقف و معکوس کنند. هنگام پخت ذرت ، فقط آن را بخورید آیا از طعم بچه گربه روی بچه گربه لذت می برید.

سبزیجات زرد و کدو تنبل زرد

کدو تنبل زرد

کدو تنبل به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین A ، B6 و C ، اسید فولیک ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در سبزیجات مغذی دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی به تقویت استخوان ها کمک می کند ، به بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است ، اما ما معمولا آن را مانند یک سبزی می خوریم. این سبزی که عمدتا از آب تشکیل شده است ، حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است.

جعفری منبع عالی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان است. آنها همچنین اسید فولیک را تأمین می کنند. اسید فولیک ماده ای است که به عملکرد گلبول های قرمز خون کمک می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای توانایی بدن در انسداد خون ضروری است.

جعفری سرشار از ویتامین C است که در عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، محافظت از بیماری ها و بهبود زخم نقش دارد.

آنها را با یک غذای خوشمزه فلفل دلمه ای ترشی کنید. این فلفل به همراه سیر ، لیمو و پونه کوهی مخلوط با روغن زیتون ، افزودنی خوبی برای هر پیش غذا یا ساندویچ و پیش غذا است.

سبزیجات زرد و سیب زمینی

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای خوب است ، بلکه برای بدن نیز بسیار مفید است. نکته اصلی – سیب زمینی را با کره ، خامه ترش یا پنیر زیاد بار نکنید.

یکی از نکات جالب در مورد سیب زمینی این است که کالری زیادی بدون کالری دارد. علاوه بر این ، سیب زمینی سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن ضروری است. حفظ ساختار غشای سلولی ضروری است. نه تنها این ، با کمک استخوان ها می توانید انرژی ایجاد کنید: کانی سازی.

روغن ها و چربی های اضافه شده به سیب زمینی را به حداقل برسانید تا بیشترین مزایای تغذیه ای را از خوردن آن به دست آورید.
شما می توانید این کار را با پختن سیب زمینی ، برش دادن آنها و افزودن ادویه جات انجام دهید تا قسمت خارجی آن ترد و نرم در داخل سیب زمینی خرد شده باشد.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

چغندر طلایی

این سبزیجات ریشه زرد شیرین تر از سبزیجات ریشه قرمز هستند ، اما بسیار مغذی هستند. چغندر طلایی برای سلامت قلب مفید است ، زیرا به کلیه ها در دفع سموم ، کاهش کلسترول ، فشار خون و حتی درمان خستگی کمک می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر طلایی سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن پس از ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

چغندر سرخ شده با لیمو ترش که کاملاً سرخ شده و با مواد تازه مخلوط شده است ، شیرینی طبیعی این سبزی را بسیار دلپذیر می کند.

کدو تنبل

فقط یک فنجان کدو تنبل پخته حاوی بیش از 200 of از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A است. ویتامین A برای بدن انسان مفید است زیرا به تقویت بینایی کمک می کند.

همان فنجان کدو تنبل حاوی مقدار زیادی ویتامین C ، حدود 11 میلی گرم است ، که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند. پای کدو تنبل برای پیشگیری از سرماخوردگی به ویژه در فصل پاییز بسیار مفید است.

لوبیا زرد در سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این لوبیا حاوی تعدادی مواد شیمیایی گیاهی است که با سرطان مبارزه می کنند ، از جمله ایزوفلاون ها. آنها همچنین حاوی فیتواسترول ها هستند که مانع جذب کلسترول و کاهش سطح کلسترول در خون می شوند. همچنین لوبیا با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد.

از طراوت ، خرده و رنگ لوبیا زرد در سالاد لوبیا سبز با کمی سرکه لذت ببرید. رنگ سبز سبزیجات برای سلامتی مفید است ، اما هنگام پخت رنگ های دیگر رنگین کمان سبزیجات را حذف نکنید.

سبزیجات روشن تر با رنگ زرد دارای ارزش غذایی هستند – مزایای قابل توجهی که علاوه بر طعم خوشمزه ، مزایای سلامتی زیادی نیز دارد.

اولین مرکز پرستاری سلامت با داشتن سالها تجربه در زمینه ارائه مجوزهای رسمی ، مراقبت در منزل و خدمات پرستاری تحت مجوز رسمی وزارت بهداشت ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز ، از جمله پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار ، متخصص اطفال ، همواره خدمات را با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت ، خدمات پرستاری ارائه کرده و آسایش و ایمنی شما عزیزان را در اولویت خود قرار داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.
هشدار این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و قبل از استفاده باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید