سفر جنگجوی انفرادی – بهبود سلامت و آموزش شخصی Los Altos


ارائه شده توسط: فرن لاروکا

همانطور که سفر ۶ هفته ای خود را با هم به پایان رساندیم و در حال تمرین و کاوش در روند مراقبه ذهن آگاهی بودیم، بازخوردی که تام و من دریافت کردیم، تحت تاثیر قرار گرفتم. شروع کردیم به تکیه دادن به بدنمان. وضعیت مناسبی که به ما امکان می دهد نفس را لمس کنیم و همچنین احساس آرامش کنیم. وقتی ظرافت های سکون بدن را ملایم کردیم، شروع به کار با ذهن کردیم. جریان افکاری که می آید و می رود مانند ابرهای مختلف در آسمان است. ما آنها را تماشا می کنیم، تماشا می کنیم که چگونه بر بدن ما تأثیر می گذارند، و تماشا می کنیم که چگونه احساسات را تحریک می کنند. با این حال، ما همیشه توجه خود را به نفس معطوف می کنیم – آسمان آبی روشن

Pema Chodron ما را راهنمایی کرد که چگونه ذهنی دلسوز برای خود و دیگران پرورش دهیم. ما از ابزار کنجکاوی استفاده کردیم. افکار خود را با کنجکاوی کودک در نظر بگیرید تا ماهیت زودگذر آنها را بدانید.

همانطور که خود را با سنگینی تاریکی جهان اسیر می کنیم، به خاطر یادآوری زیبایی ساده ای که ما را احاطه کرده است – خنده کودکان، صدای جیر جیر پرندگان، صدای ماشین هایی که در خارج از محله ما رد می شوند، قدردانی می کنیم. فضای مقدس

تمرین تونگلین یا تنفس مشفقانه به ما کمک کرد تا رنج دنیا را جذب کنیم و عشق و شفقت را بلافاصله و به عنوان یک مراقبه گسترده به ما هدیه کنیم. دستورالعمل‌های مدیتیشن ذهن‌آگاهی و مراقبه تونگلین در پشت کتاب برای مرجع شما آمده است.

من همچنین برخی از آخرین تحقیقات در مورد مراقبه ذهن آگاهی را به اشتراک گذاشته ام:

  • تقریباً مطمئن است که مراقبه توجه شما را بیشتر می کند. ذهن آگاهی ممکن است بتواند زوال شناختی را حتی در افراد مبتلا به آلزایمر کند کند.
  • به نظر می رسد مدیتیشن مداوم و طولانی مدت انعطاف پذیری استرس را افزایش می دهد.
  • ذهن آگاهی ممکن است پاسخ ایمنی را بهبود بخشد، و به نظر می رسد مدیتیشن ذهن آگاهی باعث افزایش سطح آن می شود سلول های T یا فعالیت سلول T در بیماران مبتلا به HIV یا سرطان سینه. این نشان می دهد که ذهن آگاهی می تواند در مبارزه با سرطان نقش داشته باشد
  • به نظر می رسد مدیتیشن باعث افزایش همدلی می شود. همچنین همدلی ما را موثرتر می کند.
  • ذهن آگاهی ممکن است به کاهش درد روانی کمک کند
  • ذهن آگاهی می تواند تاثیر مثبتی بر روابط شما داشته باشد.
  • به نظر می رسد که ذهن آگاهی بسیاری از انواع سوگیری را کاهش می دهد.
  • مدیتیشن بر سلامت جسمانی تأثیر دارد – اما متوسط ​​است. به نظر می رسد که مراقبه ها فعالیت بیشتری دارند تلومرازاین آنزیمی است که در افزایش عمر سلولی و در نتیجه طول عمر نقش دارد.
  • هوشیاری می تواند با کاهش فشار خون به افراد در معرض خطر بیماری قلبی کمک کند.
    • موسسه پزشکی ذهن و بدن بنسون هنری در بیمارستان عمومی ماساچوست

“طبق آموزه های شامبالا، ما باید درک کنیم که تجربه فردی ما از ذهن ذاتاً با دید ما از یک جامعه انسانی خوب مرتبط است. بنابراین ما باید کارها را یک قدم در یک زمان انجام دهیم. اگر سعی کنیم مشکلات را حل کنیم. جامعه بدون غلبه بر سردرگمی و پرخاشگری در وضعیت ذهنی ما، تلاش های ما فقط به مشکلات کمک می کند، به همین دلیل است که قبل از اینکه بتوانیم به موضوع بزرگتر کمک به این دنیا بپردازیم، باید یک سفر جنگجوی انفرادی انجام داد.

با این حال، بسیار مایه تاسف خواهد بود اگر دیدگاه شامبالا را فقط تلاش دیگری برای ساختن خود و در عین حال نادیده گرفتن مسئولیت های خود در قبال دیگران تلقی کنیم. هدف جنگجو تبدیل شدن به انسانی مهربان و رام شده است که بتواند کمکی واقعی به جهان داشته باشد. سفر جنگجو مبتنی بر کشف آنچه ذاتاً در وجود انسان خوب است و چگونه می توان این خیر اساسی را با دیگران به اشتراک گذاشت.» – مجموعه آثار Chögyam Trungpa: جلد ۸ خورشید بزرگ شرقی؛ شامبالا

بنیاد FIT دومین برنامه خود را از ۲۹ مارس اعلام خواهد کرد و ما در حال مطالعه و بحث در مورد کتاب Pema chodron، Awakening Loving Kindness خواهیم بود. من مشتاقانه منتظر دیدار شما هستم. توجه داشته باشید که FIT تمام اقدامات احتیاطی را برای ایمن نگه داشتن ما انجام می دهد و ما به عنوان یک فرد ایمنی خود و دیگران را در این زمان سخت در نظر خواهیم داشت. ما در حال ارزیابی گزینه‌های شما برای عضویت در صورت اولویت شما هستیم و شما را در جریان قرار می‌دهیم.

منابع اضافی:

کتاب ها

پادکست ها

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر