شما می خواهید سالم تر باشید. آیا کاهش وزن کمکی می کند؟


زمان خواندن. 6: دقیقه

هفته گذشته در مورد نحوه انتقال ما از “ایده آل لاغر” به “ایده آل وزن سالم” نوشتم. چگونه این دو ایده آل متفاوت هستند ، اما چندان متفاوت نیستند. تفاوت آنها در این است که هر دو ایده آل اغلب شامل رژیم کاهش وزن هستند. قبل از گفتن “صبر کن ، درست نیست” ، اجازه دهید توضیح دهم.

وقتی شمارش معکوس می کنید که کالری ، کلان (معمولاً چربی یا کربوهیدرات) یا نقاطی برای کوچک شدن بدن یا تغییر شدید ترکیب بدن (یعنی کاهش چربی) ، رژیم غذایی کاهش وزن دارید. این حتی اگر علت اصلی که شما ذکر می کنید “سلامتی” است ، صادق است. درست است اگر یک کتاب ، وب سایت یا برنامه تجاری کاهش وزن که از شما می خواهد شمارش کنید ، پیگیری کنید ، کالری ها را محدود کنید ، کلان یا امتیازها ادعا می کند که “رژیم نیست” یا “سلامتی” است. (مال من رو ببینید سیاتل تایمز: مقاله نوم)

اگر مانند یک اردک است ، مانند یک اردک راه می رود و مانند یک اردک ترک می زند ، این یک اردک است. کواک!

پس چرا این امکان وجود دارد؟ شاید چون! رژیم غذایی یک راه فرار امن نیستبه از قضا ، با توجه به اینکه بسیاری از افراد رژیم غذایی ندارند تا با لباس شنا به بهترین شکل خود ظاهر شوند ، آنها رژیم دارند زیرا می خواهند سالمتر باشند. یا ، آنها در حال حاضر سالم هستند ، اما از آنجا که بدن بزرگتری دارند ، دائماً به آنها – پزشکان ، دوستان ، خانواده ، غریبه ها ، رسانه ها – می گویند که تا کنون می توانند سالم باشند ، وزن آنها به آنها می رسد. اگر آنها کاری در این زمینه انجام ندهند.

عدم کمک ، آسیب

مطالعات زیادی این موضوع را اثبات می کند:

  1. رژیم ها جواب نمی دهند (به این معنی که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که وزن خود را کاهش می دهند بیشتر یا تمام آن را افزایش می دهند ، گاهی اوقات بیشتر از آنچه در پنج سال کاهش یافته است بهبود می یابند).
  2. رژیم غذایی باعث آسیب واقعی می شود (اعم از افزایش نارضایتی بدن تا مشارکت در اختلالات خوردن ؛ در برخی موارد ، اختلالات خوردن).

قابل ذکر است که به طور کلی هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد افراد چاق که وزن خود را کاهش می دهند ، خطرات سلامتی مشابه افراد لاغر طبیعی (ژنتیکی) دارند.به (من از “چربی” به عنوان یک واژه توصیفی ، کوتاه یا بلند استفاده می کنم ، نه به عنوان یک واژه تحقیرآمیز).

من این را با نمک ME IG می گویم ، زیرا در حالی که لاغرتر شدن با خطر کمتر بسیاری از بیماری های مزمن همراه است ، و بزرگتر بودن با خطر بیشتر بسیاری از بیماری های مزمن “همراه” است. این ثابت نمی کند که لاغرتر یا چاق تر خطر کمتری یا بیشتر دارد.

بررسی وزن و سلامتی اشکالات زیادی دارد. از جمله شکست گسترده در در نظر گرفتن اثرات مثبت فعالیت بدنی و اثرات منفی انگ وزن. کافی است بگوییم هیچ مدرکی وجود ندارد که این باور رایج ما را تایید کند که کاهش وزن باعث سالم تر شدن فرد چاق می شود.

آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟

یکی از بهترین مقاله های تحقیقاتی که برای ارتباط موضوعات مختلف در مورد آسیب رژیم غذایی دیده ام آیا 2013 اثرات طولانی مدت رژیم غذایی است؟ آیا کاهش وزن به سلامتی ارتباط دارد؟ یکی از نویسندگان مشترک UCLA PhD است. آ. Jan Annette Tomiaman ، که مضرات استرس ، رژیم غذایی و چربی سوزی را مطالعه می کند. من طرفدار تحقیقات او هستم. یکی دیگر از نویسندگان ، تریسی مان ، دکترای دانشگاه مینه سوتا است. دکتر مان نویسنده کتاب اسرار آزمایشگاه های خوردن است که من آن را با قید و شرط توصیه می کنم ، زیرا اگرچه اطلاعات زیادی در مورد رژیم های غذایی وجود ندارد ، اما برخی از کتاب ها هنوز دارای رژیم غذایی طولانی هستند. تاثیری که می تواند برای برخی از افراد تحریک کننده باشد.

چرا ، نویسندگان با بررسی نتایج مطالعات رژیم غذایی کنترل شده تصادفی طولانی مدت ، به بررسی این موضوع پرداختند که آیا کاهش وزن سلامت را بهبود می بخشد یا خیر. به طور خاص ، مطالعه شد که آیا رژیم های کاهش وزن منجر به بهبود کلسترول ، تری گلیسیرید ، فشار خون و قند خون ناشتا می شود. آنها به دنبال این بودند که آیا تفاوتی در کاهش وزن وجود دارد یا خیر.

آنها دریافتند که به طور کلی ، حداقل پیشرفت هایی در این پیامدهای سلامتی وجود دارد ، اما این بهبودها به همان اندازه در شرکت کنندگان در رژیم غذایی و در گروه های کنترل اتفاق می افتد. بنابراین کاهش وزن اهمیتی ندارد.

نویسندگان برخی از آثار مثبت دیگر را پیدا کردند: کاهش فشار خون ، کاهش استفاده از داروهای دیابت و موارد جدید کمتر دیابت یا سکته مغزی. با این اوصاف، آنها همچنین عواملی را پیدا کردند که می توانند کاهش وزن را با پیامدهای سلامتی اشتباه بگیرند ، مانند افزایش ورزش ، تغذیه سالم و دخالت سالم. به عنوان مثال ، اگر شما در حال کاهش وزن هستید اما بیشتر ورزش می کنید ، بهتر غذا می خورید و / یا در نهایت درمان پیشگیرانه منظمی دریافت می کنید ، سلامت شما بهبود می یابد ، کاهش وزن اغلب ارزشش را دارد ، اما ممکن است نتیجه گیری دقیقی نباشد.

از رژیم گرفته تا بدون رژیم

در سال 1995 ، موسسه پزشکی استاندارد “رژیم غذایی موفق” را تعیین کرد به عنوان یک رژیم غذایی ، که در طی آن فرد از لحظه شروع رژیم کاهش وزن را برای یک سال حفظ می کند. این تعریف امروزه به طور گسترده پذیرفته شده است. به نظر شما موفقیت آمیز است؟ فرض کنید شما نیز مانند بسیاری از افراد در ماه ژانویه رژیم غذایی خود را شروع می کنید ، اما در ژانویه بعد دوباره شروع به از دست دادن وزن خود می کنید. آیا احساس موفقیت می کنید: یا شکست؟

البته ، شکست شما نیستید ، شکست رژیم ها است. و: معیار “موفقیت” یک ساله برای برنامه های رژیم غذایی تجاری عالی است زیرا آنها به مشتریان مکرر تکیه می کنند. و البته ، آنها به شما می گویند (معمولاً به طور غیر مستقیم ، اما گاهی اوقات مستقیم) که شما در حال شکست هستید ، رژیم غذایی آنها واقعاً کار می کند ، اما فقط باید بیشتر تلاش کنید تا این کار را به درستی انجام دهید.

جالب اینجاست که در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده در مقاله Tom Tomiyama و Man ، میانگین کاهش وزن در گروه درمان (یعنی گروه رژیم) تنها 3.5 پوند بیشتر از گروه کنترل (یعنی گروه غیر رژیم) بود. و در پایان دو سال از ابتدای رژیم هاوزن رژیم گیرندگان به طور متوسط ​​فقط 2 پوند بود. کاهش وزن و بهبود سلامت (در صورت وجود).

نویسندگان به این نتیجه رسیدند: “اگر رژیم ها منجر به کاهش وزن طولانی مدت یا مزایای طولانی مدت سلامتی نشوند ، توجیه تشویق افراد برای تحمل آنها دشوار است.” آنها توجه دارند که به نظر می رسد کاهش وزن برای بهبود سلامتی مازاد است، حتی اشاره به استفاده از مداخلات مبتنی بر پارادایم Health for All Size (HAES) ، با تأکید بر رفتارهای سالم ، اندازه و عدم رژیم غذایی که بدون در نظر گرفتن کاهش وزن مزایای سلامتی خود را نشان داده است.

تغییرات طولانی مدت رژیم غذایی!

بنابراین ، اگر تعقیب عمدی برای کاهش وزن چندان مفید نباشد ، چه ضرری می تواند داشته باشد؟ من قبلاً به افزایش نارضایتی بدن ، سوء تغذیه و (در افراد مستعد ژنتیکی) اختلالات خوردن اشاره کرده ام. همه رژیم ها منجر به اختلالات خوردن نمی شوند ، اما بیشتر اختلالات خوردن با رژیم های غذایی شروع می شود. در اینجا برخی از مواردی است که به نظر من مربوط به مشتریان من است:

عدم اعتماد به نفس در بدن. من فکر می کنم رژیم لاغری قبل از اعتماد به نفس در بدن ما از بین می رود ، وگرنه چرا سعی می کنیم آنها را کنترل کنیم یا آنها را تغییر دهیم ، اما این کاهش اعتماد به نفس با رژیم های مداوم عمیق تر می شود ، به ویژه اگر ما دائماً “قادر به حفظ” نباشیم. از شر وزن خلاص شوید این امر منجر به جدا شدن بدن ما از جمله طرد شدن یا ناتوانی در اعتماد به علائم گرسنگی و سیری طبیعی می شود.

غذا خوردن. یک رژیم غذایی مستلزم وسواس خاصی در مورد غذا ، چه چیزی و چه چیزی نباید بخورد ، اما با رژیم های بیشتر تقویت می شود. شیدایی می تواند آنقدر عادی شود که دیگر نمی توانیم غذا را بدون عوارض طبیعی تصور کنیم. هر موقعیتی که شامل غذا ، تعطیلات ، تعطیلات ، شام با دوستان باشد ، مملو از اضطراب است.

قوانین داخلی غذابه این امر با میل به غذا ارتباط دارد. من تعداد زیادی از مشتریانی دارم که رژیم غذایی خود را کنار گذاشته اند و حتی در زمینه تغذیه بصری پیشرفت کرده اند ، اما آنها نمی توانند لیست غذاهای “خوب” و “بد” را که دائماً در ذهن آنها است خاموش کنند. یا ممکن است نگران باشند که بدون کالری ، ماکرو یا واحد موجود در سر نتوانند به غذا نگاه کنند.

انگ وزن داخلی. سالها و سالها اعتقاد به اینکه بدن شما اشتباه است و شما باید آن را تغییر دهید به عذاب نیاز دارد. حتی وقتی مشتریان من از یک رابطه آزادتر ، تغذیه ای و پیچیده تر با غذا لذت می برند ، احساسات بد بدن همچنان پابرجاست ، گاهی اوقات در پس زمینه محو می شود و سپس در زمانی که انتظار آن را نداشتند ظاهر می شود. به همین دلیل رژیم گرفتن باید با برخی فعالیت های بدنسازی ترکیب شود.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران است که در شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می کند. ابرقدرت های او عبارتند از: نقض افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان برای احساس بهتر در بدن خود انتخاب غذایی که لذت ، غذا و سلامتی را فراهم می کند.

چاپ این پست: چاپ این پست:

دیدگاهتان را بنویسید