طرز تهیه سوپ سبزیجات به سبک رستورانی برای یک صبحانه سبک و مقوی!


دستور پخت سوپ یکی از محبوب ترین دستور العمل های آشپزی است. به خصوص که در ماه مبارک رمضان هستیم و برای افطار یک غذای سبک و مقوی تهیه می کنیم. امروز قسمت آشپزی با طرز تهیه سوپ سبزی در خدمت شماست که همه حتما امتحان کنند. با ما در تهیه سوپ سبزیجات همراه باشید.

این سوپ شبیه سوپ سبزیجاتی که شما می شناسید نیست. فاقد ادویه است، قوام پوره را ندارد، بدون خامه، بدون تخم مرغ و سبزیجات مختلف تهیه می شود. ما برای شما یک سوپ آسان از ساده ترین و خوشمزه ترین انواع سبزیجات آماده کردیم. وقتی این سوپ شفابخش را میل کنید، عاشق آن خواهید شد.

بیشتر بخوانید: سوپ لاغری: یک دستور العمل عالی که به تسریع روند کاهش وزن کمک می کند!

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ سبزیجات به سبک رستورانی

  • یک عدد پیاز
  • ۱ هویج
  • یک سیب زمینی
  • کدو سبز ۱ عدد
  • ۲ قاشق غذاخوری کره
  • قاشق روغن زیتون
  • ۵ فنجان آب (۱ لیتر)
  • قاشق آرد
  • ۱ فنجان شیر
  • قاشق غذاخوری نمک
  • د تعداد لیموها

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ بوقلمون خوشمزه، مغذی و فوق العاده آسان

راهنمایی در مورد طرز تهیه سوپ سبزیجات به سبک رستورانی

سبزیجات را تا حد امکان خرد کنید تا طعم آنها در هنگام تفت بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خوشمزه برای روزها

طرز تهیه سوپ

همه سبزیجات را خوب بشویید و پوست بگیرید. پیاز، کدو سبز، سیب زمینی و هویج را خرد کنید. مطمئن شوید که اندازه آنها یکسان است.

۱ قاشق غذاخوری کره و روغن زیتون را در قابلمه بریزید تا سبزیجات کمی نرم شوند. ابتدا پیازها را کمی تفت دهید سپس سیب زمینی و هویج را اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید.

سپس کدو سبز را اضافه کرده و کمی مخلوط کرده و آب را اضافه کنید.

درب ظرف را ببندید و بگذارید با حرارت ملایم بپزد تا سبزیجات نرم شوند.

۱ قاشق غذاخوری کره باقیمانده را به طور جداگانه در یک تابه یا قابلمه عمیق ذوب کنید. آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی آرد از بین برود. ۳-۴ دقیقه روی حرارت کم سرخ کنید.

بیشتر بخوانید: سوپ چغندر ترکی: سوپ خوشمزه و رنگارنگ در شب

سپس در حین هم زدن شیر را به آرامی اضافه کنید.

۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید تا کمی غلیظ شود و با ضامن پارو هم بزنید تا اثری باقی نماند و نرم شود. بدون اینکه خوب غلیظ شود از فر خارج کنید.

مخلوط شیر را به آرامی به سبزیجات داخل قابلمه اضافه کنید. از آنجایی که مخلوط تخم مرغ یا ماست نیست به هم نمی چسبد اما هم می زنیم تا کاملا یکدست شود.

بعد از دو تا سه دقیقه دیگر روی حرارت ملایم نمک را اضافه کرده و مخلوط کنید. سوپ ما آماده است.

هنگام سرو با کمی لیمو سرو کنید. نوش جان!

بیشتر بخوانید: سوپ عدس: فواید شگفت انگیز سوپ عدس برای سلامتی در زمستان