طرز تهیه کلوچه های جو دوسر – دکتر رویا خادمیان


تهیه بلغور جو دوسر 1280x720 1 - طرز تهیه کوکی های بلغور جو دوسر

طرز تهیه کلوچه های پرک جو

اگر طعم جدیدی از صبحانه می خواهید ، دستور امروز برای شما مناسب است. پنکیک ها بسیار محبوب هستند زیرا سریع ، آسان و طعم لذیذی دارند. کوکی های تازه نیز یک گزینه عالی برای افرادی هستند که رژیم می گیرند. اگر رژیم دارید ، صبح ها بیسکویت بخورید تا مدت بیشتری سیر بمانید. کوکی های بلغور جو دوسر علاوه بر طعم عالی ، خواص فوق العاده ای نیز دارند. پوسته جو سرشار از آنتی اکسیدان است که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است. از سوی دیگر ، خوردن بلغور جو دوسر به کاهش فشار خون و خطر حمله قلبی کمک می کند. پس برای چی منتظری؟ بیایید طرز تهیه کوکی های پرک جو را زودتر بیاموزیم.

مواد لازم برای تهیه کلوچه های پرک جو

  • آرد – 2 فنجان
  • جو پوست کنده – 2 قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه – 1 فنجان
  • بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
  • دارچین – نصف قاشق چایخوری
  • نمک: نصف قاشق چایخوری
  • شیر – 2 فنجان
  • تخم مرغ: 2 عدد

طرز تهیه کلوچه های پرک جو

  • دو فنجان آرد ، یک فنجان پرک جو ، بیکینگ پودر ، دارچین و نمک را در مخلوط کن بریزید. مواد را مخلوط کنید تا یکدست شود ؛
  • دو فنجان شیر و دو تخم مرغ را مخلوط کنید.
  • آرد را به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه کنید.
  • کمی جو خرد شده را به مواد و مخلوط اضافه کنید.
  • تابه را گرم کنید ؛
  • پنکیک ها را داخل تابه بریزید ؛
  • وقتی گوشه های تابه حباب می زنند ، آنها را بچرخانید تا طرف دیگر آن نیز پخته شود.
  • پنکیک ها را در کاسه ای قرار دهید و با عسل یا سس شکلات تزئین کنید.
  • نوش جان.

اطلاعات تغذیه ای در مورد پنکیک جو

کل پنکیک خوشمزه حاوی 1750 کالری است که اگر بر 10 تقسیم شود ، هر نفر یک دهم این مقدار را دریافت می کند. اطلاعات زیر به یک قطعه (یک دهم) این پنکیک اشاره دارد:

  • کالری – 175
  • کربوهیدرات: 34.6 گرم
  • چربی – 2.2 گرم
  • پروتئین: 7.2 گرم

دیدگاهتان را بنویسید