علل و روشهای متداول پیشگیری و درمان


کمردرد یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث می شود افراد به پزشک مراجعه کنند یا کار یا مدرسه را ترک کنند و علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

علائم کمردرد

خوشبختانه می توانید برای پیشگیری یا تسکین بیشتر کمردرد اقداماتی انجام دهید. برای کمردرد ، درمانهای خانگی ساده حرکات صحیح بدن اغلب در عرض چند هفته کمردرد را بهبود می بخشد و عملکرد آن حفظ می شود. برای درمان کمردرد به ندرت به جراحی نیاز است.

علائم کمردرد

کمردرد می تواند از دردهای عضلانی گرفته تا احساس سوزش یا سوزش متغیر باشد. علاوه بر این ، درد ممکن است به ساق پا گسترش یابد یا با خم شدن ، چرخاندن ، بلند کردن ، ایستادن یا راه رفتن بدتر شود.

وقت مراجعه به پزشک است

اغلب کمردردها معمولاً طی هفته ها با درمان های خانگی و مراقبت از خود به تدریج برطرف می شوند. در صورت داشتن کمردرد و علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

کمردرد در چند هفته گذشته ادامه داشته است

درد شدید است و هنگام استراحت آرام نمی گیرد

درد یک یا هر دو پا را درگیر می کند ، به ویژه اگر درد زیر زانو باشد

کمردرد باعث ضعف ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در یک یا هر دو پا می شود

کمردرد با کاهش وزن بدون دلیل همراه است

در موارد نادر ، کمردرد می تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی باشد.

در صورت بروز کمردرد با علائم کمر ، فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

کمردرد باعث ایجاد مشکل در روده یا مثانه می شود

کمردرد با تب همراه است

کمردرد بعد از زمین خوردن ، آسیب کمر یا سایر آسیب ها رخ می دهد

علل کمردرد

کمردرد آسیب نخاعی.

کمردرد اغلب بدون هیچ دلیل مشخصی رخ می دهد ، که پزشک می تواند با آزمایش یا تصویربرداری تشخیص دهد.

تشخیص کمردرد

دلایل اصلی کمردرد عبارتند از:

کشش ماهیچه ها یا رباط ها.

بلند کردن وزنه های سنگین یا حرکات ناگهانی ناخوشایند می تواند بر عضلات و رباط های ستون فقرات فشار وارد کند. اگر از نظر جسمی ضعیف هستید ، فشار مداوم بر پشت می تواند باعث اسپاسم دردناک عضلات شود.

دیسک های بیرون زده یا پاره شده.

دیسک ها به عنوان پد بین استخوان ها (مهره ها) ستون فقرات عمل می کنند. مواد نرم داخل دیسک ممکن است متورم یا پاره شده و به عصب فشار وارد کنند.

با این حال ، شما می توانید بدون درد کمر دچار برآمدگی یا پارگی دیسک شوید. هنگامی که به دلایل دیگر تصویربرداری از ستون فقرات دارید ، بیماری دیسک اغلب تصادفی تلقی می شود.

آرتروز

آرتروز می تواند کمر را درگیر کند. در برخی موارد ، آرتریت ستون فقرات می تواند منجر به تنگ شدن فضای اطراف نخاع شود ، وضعیتی که تنگی نخاع نامیده می شود.

پوکی استخوان.

اگر استخوان ها متخلخل و شکننده شوند ، مهره های ستون فقرات می توانند باعث شکستگی های دردناک شوند.

معاینه درد کمر

عوامل خطر:

یک فرد دراز کشیده ممکن است کمردرد داشته باشد ، حتی در کودکان و نوجوانان. این عوامل می تواند فرد را در معرض خطر کمتری برای کمردرد قرار دهد.

سن. کمردرد در سن 30 یا 40 سالگی شایع تر است.

عدم ورزشبه عضلات ضعیف و استفاده نشده کمر و شکم می تواند منجر به کمردرد شود.

اضافه وزنبه وزن اضافی بدن فشار بیشتری به کمر وارد می کند.

بیماریها برخی از انواع آرتروز و می توانند به کمردرد کمک کنند.

ارتفاع نادرست استفاده از عضلات پشت به جای عضلات ساق پا می تواند منجر به کمردرد شود.

شرایط روانی. افرادی که مستعد افسردگی و اضطراب هستند بیشتر دچار کمردرد می شوند.

سیگار کشیدن. کمردرد در افراد کرس بیشتر است. این می تواند به این دلیل باشد که سیگار کشیدن باعث سرفه بیشتر می شود که می تواند منجر به فتق دیسک شود.

چربی سوزی همچنین می تواند جریان خون در ستون فقرات را کاهش داده و خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.

جلوگیری از کمردرد

با بهبود وضعیت جسمانی و یادگیری حرکات و تمرینات مناسب بدن ، می توانید از کمردرد جلوگیری کرده یا از تکرار آن جلوگیری کنید.

راههای م toثر برای سالم نگه داشتن کمر

ورزش.

تمرینات هوازی با فشار کم و آنهایی که به کمر فشار نمی آورند یا کمر را بیش از حد تکان نمی دهند می توانند قدرت و استقامت کمر را افزایش داده و کار عضلات را بهبود بخشند.

پیاده روی و شنا انتخاب های خوبی هستند. با پزشک خود در مورد کارهایی که باید انجام دهید صحبت کنید.

ایجاد قدرت عضلانی: انعطاف پذیری.

عضلات شکم و پشت ، که ماهیچه های پشت را تقویت می کنند ، به این ماهیچه ها کمک می کند تا به عنوان یک کمربند طبیعی برای ماهیچه ها عمل کنند.

وزن متعادل خود را حفظ کنید.

اضافه وزن به ماهیچه های پشت فشار وارد می کند. اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن می تواند از کمردرد جلوگیری کند.

تمرینات ورزشی برای کمردرد

ترک سیگار.

Sm اسمارت خطر کمردرد را افزایش می دهد. این خطر با تعداد سیگارهای کشیده شده در روز افزایش می یابد ، بنابراین ترک آن باید به کاهش این خطر کمک کند.

از پیچ خوردن یا فشار دادن کمر خودداری کنید. از بدن خود به درستی استفاده کنید.

هوشمند بایستید و موقعیت لگن را خنثی نگه دارید. اگر مجبورید به مدت طولانی بایستید ، یک پا را روی ساق پای خود بگذارید تا بخشی از فشار پشت شما برطرف شود. وضعیت صحیح می تواند فشار بر عضلات پشت را کاهش دهد.

هوشمندانه بنشینید. صندلی ای انتخاب کنید که از پشت ، بازوها و پاها پشتیبانی کند.

قرار دادن یک بالش یا حوله نورد در پشت می تواند منحنی طبیعی آن را حفظ کند. زانوها و باسن خود را صاف نگه دارید.

موقعیت خود را اغلب تغییر دهید ، حداقل هر نیم ساعت. در صورت امکان از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

اولین مرکز پرستاری سلامت با داشتن سالها تجربه در ارائه مجوزهای رسمی ، مراقبت در منزل و خدمات پرستاری به مجوز رسمی وزارت بهداشت ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز ، به ویژه پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار ، متخصصان اطفال ، با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت ، خدمات پرستاری ، همواره خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت خود قرار داده است.

کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
پیش بینی W این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و قبل از استفاده باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید