علل گرسنگی مداوم راههای جلوگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، معده ما ممکن است سر و صدا کند ، و ما احساس می کنیم کاملا خالی هستیم. گاهی اوقات این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی تفاوتی ، عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف کنیم ، که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

احساس گرسنگی

علل گرسنگی و ضعف دائمی.

1. عدم مصرف پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

مصرف پروتئین کافی برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند ، در نتیجه تولید هورمون هایی را که باعث احساس سیری می شوند افزایش می دهد. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از گرسنگی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

کدام غذاها حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف دارای پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آنها در رژیم غذایی کار دشواری نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست یا آجیل و غلات کامل نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد.

خواب کافی برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است ، برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی مهم است. خواب کافی از خطرناک جلوگیری می کند: بیماری های مزمن. خواب به همان اندازه که اشتها آور است خوب است زیرا بر هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب منجر به افزایش سطح این هورمون ها می شود و فرد احساس گرسنگی می کند. بدن سالم 8 8 ساعت خواب بی وقفه در شب برای کنترل اشتها.

3. ما مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. محبوب ترین این مواد آرد سفید است که در تولید نان و ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدراتها فیلر فیبر ندارند ، بدن آنها را به سرعت هضم می کند. غذاهای سرشار از کربوهیدرات نیز باعث کاهش قند خون می شوند. در نتیجه می توان از جایگزین ها کم کم استفاده کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، غلات – غلات کامل حاوی فیبر و همچنین کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی بر گرسنگی

چربی سوز نقشی کلیدی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی می کنند میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند ، اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. چربی غنی از منابع غذایی مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​آجیل ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، به طور کلی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. سلامت پوست: دستگاه گوارش مستقیماً به میزان آبی که مصرف می کنیم بستگی دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده شما را پر کرده و احساس سیری می کند. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات احساس تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت. در این مورد ، ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. هنگام غذا خوردن منحرف می شویم

اگر مشغول سبک زندگی خود هستید ، هنگام غذا خوردن مشغول چیزهای دیگر هستید ، در عین حال آسیب های متفاوتی به بدن و سلامتی خود وارد می کنید. این رژیم در نهایت میزان دریافت کالری و افزایش وزن را افزایش می دهد. انحراف آگاهی از میزان غذای مصرفی را کاهش می دهد ، بنابراین بدن دیرتر سیر می شود.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

برای برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز ارسال می کند. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، احتمال اینکه همیشه گرسنه باشید وجود دارد.

8. عوارض جانبی برخی از داروهایی که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است برای جایگزینی برخی داروها با پزشک مشورت کنید ، اما در برخی موارد فقط موارد قبلی را باید در نظر گرفت تا اثر این عارضه کاهش یابد.

9. رابطه بین سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، شما باید سلامت عمومی بدن را بررسی کنید. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه مشکل در بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن تشدید می کند. بنابراین ، هر از گاهی نیاز به معاینه کامل بدن وجود دارد تا از بروز مشکلات داخلی در بدن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید