علوم ورزشی بهترین زمان برای استفاده از روش BCAA و روشهایی که نمی دانستید.


در این مقاله چه می خوانید؟

مکمل های ورزشی ، به ویژه مکمل های BCAA ، یکی از محبوب ترین محصولات هستند ، به ویژه در بین ورزشکاران حرفه ای یا گروهی از افرادی که می خواهند توده عضلانی خود را به طور م increaseثر افزایش دهند. اما مهمترین نکته ای که در مورد انواع مکمل های ورزشی ، از جمله BCAA ، باید توجه داشت ، بهترین زمان برای دانستن نحوه مصرف BCAA است.

قابل درک است که استفاده منظم از مکمل های ورزشی با کیفیت به شما کمک می کند تا از استفاده از آنها نتایج بهتری بگیرید. زیرا در غیر این صورت ، شما فقط باید ماهانه هزینه کنید تا این محصولات را بدون تأثیر قابل توجهی بر فعالیت های ورزشی خود یا افزایش توده عضلانی خود خریداری کنید.

بنابراین ، با توجه به تعداد زیادی از ورزشکاران که از مکمل های BCAA استفاده می کنند ، در این مقاله قصد داریم این موضوع را به صورت حرفه ای بررسی کنیم. بنابراین ، اگر مصرف کننده این نوع مکمل های ورزشی هستید یا قصد دارید در آینده از آن استفاده کنید ، حتماً این مقاله را در بتادارو تا انتها بخوانید.

بهترین روش پذیرش BCAA: چگونه است؟

بهترین زمان برای پذیرش روش BCAAs و روش:

همانطور که می دانید ، مکمل های BCAA از ترکیب خوبی از سه آمینو اسید زنجیره ای شاخه دار تشکیل شده اند: لوسین ، ایزولوسین و والین ، و بر اساس مطالعات متعددی که بر روی این نوع مکمل های ورزشی انجام شده است ، مشخص شده است که استفاده از آنها ممکن است خستگی را کاهش دهد. درد عضلات را پس از ورزش کاهش می دهد ، همچنین تولید پروتئین ماهیچه ها و در نتیجه رشد بهتر ماهیچه ها را افزایش می دهد.

اما اگر می خواهید از این نوع مکمل های ورزشی بهترین نتایج را بگیرید ، باید نحوه مصرف BCAA را نیز بدانید. از جمله استفاده از دوز مجاز توصیه شده توسط سازنده بر اساس سن ، جنس ، وضعیت بدنی و وزن شما. این دوز ، که با تهیه محلول با حل کردن پودر BCAA در نوشیدنی ها یا با مصرف مقدار مشخصی قرص به دست می آید ، اگر بیشتر یا کمتر از مقدار توصیه شده باشد ، می تواند نتایج بسیار متفاوتی داشته باشد.

به طور کلی ، بهترین راه برای دریافت BCAA این است که:

خانم ها

  • ورزشکاران:: 12 گرم در روز در 4 تا 5 دوز
  • افراد غیر ورزشکار: 3 تا 5 گرم با 2 یا 3 وعده غذایی در روز

آقایان

  • ورزشکاران:: روزانه 15 تا 20 گرم در 5 تا 8 دوز
  • افراد غیر ورزشکار: 5 تا 9 گرم در طول 2 یا 3 وعده غذایی در روز

علاوه بر این ، در مورد بهترین روش استفاده از روش BCAAs و ، باید به این نکته توجه داشته باشید که هرگز نباید خودسرانه روش مصرف یا دوز توصیه شده را افزایش دهید تا سریعتر به هدف نهایی برسید. زیرا می تواند با عوارض جانبی مانند هیپوگلیسمی ، افزایش سطح آمونیاک پلاسما ، اختلالات متابولیک و حتی مشکلات عملکرد طبیعی مغز همراه باشد.

آخرین نکته ای که باید در مورد روش BCAA و روش و روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب بگوییم این است که شما سعی کنید مصرف این نوع مکمل های ورزشی را به یک عادت تبدیل کنید. از آنجا که مطالعات نشان داده است افرادی که برای اولین بار از BCAA استفاده می کنند باید حداقل 2 تا 3 هفته به طور مستقیم مکمل را ادامه دهند تا نتایج مطلوب را بدست آورند. در صورت ادامه مصرف BCAA ، سایر افراد آسیب ماهیچه ای بسیار کمتری خواهند داشت. استفاده مداوم از BCAA به عنوان محلول ، به ویژه در هنگام فعالیت بدنی ، به هیدراته شدن بدن شما کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف BCAA کی است؟

بهترین زمان برای پذیرش روش BCAAs و روش:

با توجه به اینکه بهترین زمان برای مصرف BCAA ، مانند مکمل های ورزشی ، بسته به هدفی که برای استفاده عمومی از آن استفاده می کنید متفاوت است ، می توانید مکمل های BCAA را به شرح زیر مصرف کنید:

هدف. افزایش انرژی بدن برای ورزش

بهترین زمان استفاده. حدود 30 دقیقه قبل از شروع تمرین

هدف: بهبود رشد ماهیچه ها و بازیابی بدن

بهترین زمان استفاده – حداکثر 30 دقیقه پس از تمرین

هدف. افزایش پروتئین عضلانی بین وعده های غذایی

بهترین زمان استفاده: 2 ساعت بعد از غذا خوردن

هدف افزایش محتوای لوسین در وعده غذایی است

بهترین زمان برای استفاده از روش BCAAs و روش. همراه با غذاهایی که حداقل 30 گرم پروتئین ندارند

در مورد بهترین زمان برای مصرف BCAA ، باید توجه داشت که اگرچه تلاش های مختلفی در زمان های مختلف برای مصرف این مکمل در زمان های مختلف انجام شده است ، اما آنچه از این نتایج بدست آمده است نشان می دهد که مصرف این مکمل تا حد زیادی بستگی دارد در مورد شیوه زندگی خود قبل ، حین یا بعد از ورزش

به عنوان مثال ، برخی افراد ترجیح می دهند صبح ها در حالی که هنوز ناشتا هستند ورزش کنند و برخی افراد شروع ورزش را بعد از صبحانه به تعویق می اندازند. بنابراین باید در هنگام تمرین تصمیم گیری در مورد زمان استفاده از بهترین BCAA ها را در نظر بگیرید.

همچنین ، به خاطر داشته باشید که مکمل های BCAA می توانند سطح آمینو اسیدها را در خون 30-45 دقیقه پس از مصرف افزایش دهند و اثر بگذارند. بنابراین ، اگر صبح با معده خالی ورزش می کنید ، بهتر است ابتدا مکمل های BCAA را مصرف کنید ، منتظر بمانید تا آمینو اسیدها آزاد شوند و سپس ورزش کنید.

اما اگر زمان آن فرا رسیده است که فعالیت بدنی شما پروتئین را از رژیم غذایی شما خارج کند ، می توانید BCAA را در طول یا بعد از تمرین خود مصرف کنید. به گفته محققان ، بهترین زمان برای مصرف BCAA قبل از تمرین است که باعث افزایش استقامت ، انرژی و بازیابی عضلات در ورزشکاران ، به ویژه ورزشکاران استقامتی می شود.

آیا باید در آخر هفته BCAA مصرف کنم؟

به طور خلاصه ، بله. BCAA نقش مهمی در بازیابی عضلات دارد ، بنابراین BCAA در حالت استراحت نیز برای سرعت بخشیدن به بهبودی مورد نیاز است.

نتیجه

همانطور که در این مقاله ذکر شد ، استفاده از BCAA در زمان های مختلف می تواند اثرات متفاوتی داشته باشد. اما آنچه واضح است این است که بهترین زمان برای مصرف BCAA و آب و هوا بستگی زیادی به زندگی روزمره و برنامه ورزشی دارد و باید بر این اساس تصمیم گیری شود.

در پایان این مقاله ، ما می خواهیم بار دیگر تأکید کنیم که شما باید تصمیم بگیرید که از BCAA بر اساس نیازهای جسمی و شرایط شخصی خود استفاده کنید ، علاوه بر دستیابی به نتایج دلخواه ، از مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از مکمل های ورزشی جلوگیری کنید.

منبع: betadarou.com


دیدگاهتان را بنویسید